Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, April 30, 2011

Anwar mesti bersumpah - Mufti Perlis




Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya mendakwa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sewajarnya membuat sumpah balas jika benar tuduhan-tuduhan yang didakwa itu fitnah semata-mata.

Ini katanya penting bagi membuktikan lelaki di dalam Video Seks yang dibongkar oleh Datuk Eskay itu bukan individu bernama Anwar Ibrahim. Beliau turut berkata sumpah muhabalah yang sewajarnya dilakukan Anwar akan turut membersihkan nama baik pemimpin-pemimpin Islam secara keseluruhan.

Semalam, Datuk Eskay ditemani oleh 2 lagi 'Datuk T' iaitu Datuk Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim telah membuat pengakuan Sumpah Laknat mendakwa identiti lelaki di dalam Video Seks yang dibongkar olehnya merupakan Anwar Ibrahim. Beliau juga bersumpah merupakan saksi yang berada di tempat kejadian.

Dalam pada itu, Laman Portal Perak Today telah mengeluarkan 2 kaping gambar di mana Anwar sedang beramah mesra dengan Datuk Eskay. Ia dikatakan bercanggah dengan kenyataan Anwar sebelum ini mengatakan belum tidak pernah mengenali Datuk Eskay.

Sumber : www.klpos.com

Eskay : "Pelaku Video Itu Anwar Ibrahim" - Anwar Ibrahim gila sex - Di siang hari bulan Ramadan pun terus berzina dan meliwat




Klik download untuk melihat nyonya amoi China Doll melakukan hubungan seks dengan lelaki separuh umur yang berkenaan - 18 tahun ke atas sahaja:-

Part 3 http://www.mediafire.com/?6rb0ib3qmxpk4xd download
Part 4 http://www.mediafire.com/?gyu9vjays7fwsml download
Part 5 http://www.mediafire.com/?5dv955tobvcabgn download



Anwar Ibrahim gila sex - Di siang hari bulan Ramadan pun terus berzina dan meliwat

Ummi Hafilda (klik)(adik Azmin Ali) menulis dalam blognya (srikandi7.blogspot.com):-

"Aku masih teringat, masa bagi keterangan di Bukit Aman, ramailah yang dipanggil oleh polis termasuklah Kak Long ku, Kak Lang ku, saksi-saksi yg lain macam Azizan, Laila isteri orang, Samsidar Taharin, Raju driver Nalla, dan semua mangsa seks dia dan mangsa liwat dia.

Yang paling aku tak boleh terima salah satu keterangan dari seorang mangsa seks dia. Perempuan tu berkata, dia main dengan Anwar dalam bulan puasa pukul 5.30 petang. Dah lah berzina di bulan Ramadan dan belum waktu berbuka, sehingga waktu magrib, so Anwar terus berkata, "oh sorry, I have to rush for my Tarawikh".

Astarafilulahhilazim apa punya setan, apa punya dajjal, apa punya pelesit. Dah lah bulan mulia dinodai, dengan tak mandi hadas, kononya nak tunjuk yg dia tak tinggal tarawikh, sanggup dia mempersendakan Allah mcm kawan-kawan dia saje. Takut kita dengar.

Sebab itulah Allah humban dia ke lembah hina dipenjara supaya dia bertaubat, namun sedikit pun tidak memberi pengajaran kepadanya. Apalah nak jadi, dia tak kesian ke kepada arwah bondanya Mak Yan, tersiksa di dalam kubur dengan perbuatan anak yg durjana.

Raju, driver nalla juga mengesahkan dia yg membelikan kondom, dia yg mengemas bilik, menyalin cadar, membuang tisu dan segala keperluan disediakan untuk Anwar sebelum projek dan selepas projek kepada pihak polis, pening aku mendengarnya. Raju juga mengesahkan ...ITU BOSS (ANWAR) BANYAK SAYANG ITU PEREMPUAN, MAKNANYA SAMSIDAR.

Saya masih ingat kata-kata Azizan kepada ASP Roduan, Anwar satu satunya manusia yg dia pernah jumpa yg tidak takut langsung kepada Allah swt. Lepas sembahyang maghrib, bagi salam kiri kanan, dia terus suruh Azizan tonggeng untuk dia melliwat.

Bila Azizan tanya apa ni boss, baru lepas solat, dia kata tak pe, tuhan tu maha pengampun maha penyayang. Nanti ambik wuduk gugurlah semua dosa.


Senang-senang je dia buat fatwa sendiri. Dosa gugur tu kalau dosa kecil, bukan dosa menjubur. Kan nabi tak ngaku umat, tak de kerak neraka nak terima, hai mazhab apalah dia ni agaknya. Tak pernah aku jumpa seumur hidup manusia keji dan jahat mcm ni. Macam mana lah detik kejadian dia dulu, pelik dgn bini orang dia tibai, jantan, mat jambu dia ghairah.

Duit Bank Negara dia kebas berbillion ringgit sampai timbalan gabenor Dato Murad tak pasal pasal masuk penjara kerana ikut arahan dia, tak ke aniaya orang?? Dengan Yahudi dia bersekongkol untuk jatuhkan negara islam yg aman damai.

Dengan Tun M dia khianat dan fitnah, dengan negara dia huru harakan, dengan orang Islam dia pecah belahkan. Itu tak termasuk pulak kejadian-kejadian ngeri yg terjadi yg melibatkan nyawa melayang. Saya tak tuduh tapi pelik kenapa kereta Azizan dilanggar lari sampai bini dan anak yg sarat dlm kandungan terkeluar dan mati di tempat kejadian????

Kenapa isteri Dato Aziz Samsudin juga meninggal kemalangan, kereta Merz saya dibakar, peluru beberapa kali dihantar ke pejabat saya. Kepala kucing dihantar didepan rumah, bom jangka diletak di tempat saya berceramah tahun 1999, kenapa kenapa?????

Ya Allah berilah kami jawapan. Datanglah pertolongan di luar batasan kami yg ajaib untuk menentang pengkhianat-pengkhianat negara ini. Kami tiada daya Ya allah, kami tiada kekuatan, kecuali dengan izin mu Ya Allah bagi meneruskan perjuangan ini semoga hamba mu yg munafik ini diharamkan sama sekali dari menjadi pemimpin kami Ya Allah. Makbulkan doa kami lah dengan segera, amin ya rob bal alamin"


Friday, April 29, 2011

Sumpah Muhabalah : Mengapa Anwar perlu takut Datuk Eskay mengesahkan kebenaran dirinya?


SUMPAH DATUK ESKAY
"A'uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahmanirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahi minal syaitanirrajim, wallahi, wabillahi, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."



Kenapa perlu menghalang Dato' Eskay nak bersumpah, jika lelaki dalam video itu bukan Anwar Ibrahim?? Mereka yang kata lelaki dlm video tu bukan Anwar, tiba-tiba bila Eskay nak bersumpah, pakat ramai2 datang halang beliau bersumpah. Tak ke pelik tu?




Kenyataan Duta AS Tamparan kepada Anwar Ibrahim
29 Apr 2011 8:59PM

Kenyataan Duta AS, ,Paul W Jones bahawa Malaysia berada dilandasan terbaik dan tepat dalam mengendalikan kes liwat Anwar Ibrahim pasti menggusarkan pihak pembangkang.

Beliau yang telah berada tujuh bulan di Malaysia mengikuti perkembangan kes tersebut atas arahan Setiausaha Negara Hillary Clinton, berpuas hati dengan tatacara dan perjalanan kes liwat. Paul W Jones dipertanggungjawabkan untuk melaporkan perjalanan kes Anwar Ibrahim ke Washington D.C.

"Kami percaya cara kes tersebut dikendalikan boleh meningkatkan keyakinan terhadap perundangan di Malaysia dari aspek ketelusan dan keterbukaannya" kata beliau.

Tambah beliau lagi "Kami mengikutinya dan yakin ia akan dijalankan untuk mengembalikan keyakinan rakyat Malaysia terhadap kedaulatan undang undang.

Anwar Ibrahim yang masih lagi berang dengan gagalnya usaha merosakkan dan menangguhkan majlis sumpah mubahalah Datuk Eskay, pasti lebih tercabar dengan keyakinan mendadak AS terhadap sistem perundangan dan demokrasi di Malaysia.


Sumber : klpos


Uncensored China Doll Video sex #3 - blowjob, cowgirl & missionary


“Walaupun rupamu tidak kukenali, tetapi belalai mu tetap menjadi pooojaan hatiku"

Menontonnya di blog Papa Gomo Video Seks Part 3,4,5,6 Anwar Ibrahim Mari Tonton China Doll Blowjob

atau pun di blog Panglima Harimau Panas Berapi..!! Mari Lihat Video Seks Anwar Ibrahim Full Version - Sebarkan..!!

Download Full Video dari sini

http://www.livestream.com/padijantan/video?clipId=

Part 3 http://www.mediafire.com/?6rb0ib3qmxpk4xd download

Part 4 http://www.mediafire.com/?gyu9vjays7fwsml download

Part 5 http://www.mediafire.com/?5dv955tobvcabgn download

Mohammad Nizar half-Malay terdiam dibidas Abu Kassim




Cubaan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin untuk menghentam kerajaan dengan mendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) gagal bertindak ke atas kes rasuah membabitkan pemimpin Barisan Nasional (BN) dalam satu wacana di sini tidak kesampaian.

Sebaliknya, beliau terdiam dan terkedu apabila dakwaannya berjaya dibidas Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed yang menegaskan suruhanjaya itu tidak pernah mengamalkan siasatan atau pendakwaan terpilih.

Tegas beliau, tindakan terhadap mereka yang melakukan rasuah sudah diambil sejak BN memerintah termasuk di Selangor.

"Sejak merdeka, kerajaan Selangor yang diperintah BN sentiasa disiasat SPRM (sebelum ini Badan Pencegah Rasuah) termasuk bekas-bekas menteri besar dan baru-baru ini ada ahli Parlimen dan ahli dewan undangan negeri (ADUN) turut didakwa.

"Tetapi kenapa sekarang (di bawah kerajaan parti pembangkang) tidak boleh? Begitu juga kes pasir, kita siasat di beberapa negeri termasuk Perak tetapi kenapa bila tiba di Selangor kata konspirasi?'' bidasnya.

Sebelum ini, Mohammad Nizar menuduh SPRM tidak melakukan siasatan melibatkan kes-kes berprofil tinggi dan pemimpin BN.

Pelbagai serangan dan tohmahan dilemparkan terhadap SPRM ekoran kematian Teoh Beng Hock dan terbaru pegawai kanan Kastam Diraja Malaysia (KDRM), Ahmad Sarbani Mohamed ditemui mati selepas dipercayai terjatuh dari bangunan SPRM Wilayah Persekutuan.

Sementara itu, apa yang menarik setiap jawapan Abu Kassim untuk mempertahankan SPRM menerima tepukan gemuruh para peserta wacana tersebut.

"Siapa kata kita tidak siasat? Takkan setiap kali kita buat apa-apa kita nak dedahkan. Ini bukan drama minggu ini. Jangan buat tuduhan tanpa bukti.

"Kalau perjuangan hapus rasuah pastikan SPRM buat kerja 24 jam dan bukannya suruh kita kerja dari pukul 9 pagi hingga 5 petang. Ini kerana orang ambil rasuah ini bukan waktu pejabat sahaja tetapi kokurikulum (luar waktu pejabat)," katanya.

Wacana tersebut turut melibatkan Senator Mohamad Ezam Mohd. Nor yang juga pengasas Gerakan Demokrasi dan Anti-Korupsi (Gerak) dan Pengasas ESQ Leadership Centre, Dr. Ary Ginanjar.

Sila rujuk juga video sebelumnya di Perak Today

Wednesday, April 27, 2011

Video Pelacur China Doll - Bahagian 2




OK bleh click di sini untuk menonton semula Video Pelacur China Doll - Bahagian 2

Rujuk juga : Video Pelacur China Doll - Bahagian 1



Memandangkan video China Doll dalam youtube telah dipadamkan, sila rujuk blog-blog di bawah yang menyiarkan video Anwar dengan China Doll itu:-

1. KLIP VIDEO SEKS ANWAR (KLIK PLAY)

2. FULL VERSION VIDEO SEKS ANWAR OMEGA KLIK SINI

Sunday, April 24, 2011

Hukum rakaman video sebagai bukti sabitan zina




Hukum-hakam agama di Malaysia selalu berhadapan dengan masalah kerana banyak sebab, salah satu yang paling ketara ialah kerap dicemari dengan manipulasi politik pelbagai pihak.

Ramai orang Muslim di Malaysia pula menjadi keliru kerana isu agama atau berkaitan agama yang dibangkitkan telah dimanipulasi dan dipolitikkan secara halus atas nama hukum-hakam agama.

Maklumlah bila orang yang main peranan dalam mengeluarkan hukum agama secara manipulasi politik bukan calang-calang orang.

Tetapi mereka adalah orang yang berpendidikan agama tinggi yang bergelar ustaz dan ulama. Justeru ramai kalangan orang awam terpedaya dan percaya tanpa menyedari mereka itu bermain politik dan melaksanakan manipulasi politik ketika mengeluarkan hukum agama.

Dalam perkembangan terbaru adalah contoh manipulasi politik dalam hukum agama yang dikeluarkan oleh pihak yang membela seorang pemimpin kanan pembangkang yang didakwa pelaku aksi seks dalam rakaman video.

Golongan agama itu menerusi hukum agama yang bersifat selektif dan tidak lengkap mendakwa bahawa pertuduhan zina hanya wajib dibuktikan dengan empat saksi sahaja. Perkara ini tidak tepat kerana ada pandangan kedua daripada ulama-ulama lain mengatakan pertuduhan zina boleh dibuktikan melalui qarinah, iaitu bukti bandingan yang kuat boleh digunakan bila tidak mempunyai empat saksi.

Malah jika ditolak qarinah sebagai bukti sekali pun seseorang pelaku seks jika disabit kesalahannya tidak akan terlepas daripada hukuman kerana mesti dilaksanakan ke atasnya juga hukuman takzir yang terserah kepada pertimbangan hakim atau mahkamah.

Selain itu tidak tepat juga golongan agama tersebut menggambarkan ajaran Islam menuntut orang Muslim supaya menutup aib orang Muslim yang lain tanpa pengecualian. Mereka membuat gambaran begitu kerana membawa sebahagian sahaja ajaran Islam dengan menyembunyikan sebahagian yang lain bagi membela pemimpin pembangkang berkenaan.

Memang benar ajaran Islam menuntut orang Muslim menutup aib orang Muslim yang lain. Tetapi tidak secara mutlak. Kerana penutupan aib orang Muslim itu adalah bersyarat seperti dijelaskan dalam kitab-kitab fiqah, iaitu mesti orang Muslim yang wajib ditutup aibnya itu bukan yang terkenal sebagai zalim, jahat, rosak, fasik, rasuah, tidak bermaruah, tidak bermoral dan sebagainya.

Sedangkan jika orang Muslim terkenal sebagai zalim, jahat, rosak, fasik, rasuah, tidak bermaruah, tidak bermoral dan sebagainya, maka wajib atau harus didedahkan kejahatan serta hukuman pula perlu dilaksanakan ke atasnya.

Jika begitulah ajaran Islam memperlakukan ke atas orang Muslim di kalangan orang awam yang terlibat dalam kejahatan dan jenayah, maka sudah tentu lebih serius lagi tuntutan pendedahan dan hukuman yang perlu diperlakukan kepada para pemimpin yang terlibat dan kejahatan dan jenayah yang sama.

Begitu juga tidak tepat menganggap orang yang mendedahkan kejahatan dan jenayah orang lain tanpa saksi yang memadai seperti empat saksi dalam kes zina wajib dikenakan hukuman qazaf secara mutlak, iaitu hukuman 80 sebatan. Ini kerana hakikatnya hukuman qazaf dikenakan hanya ke atas pendedah atau penuduh yang tidak mengemukakan sebarang bukti.

Sebaliknya jika pendedah atau penuduh itu mengemukakan bukti yang kukuh walaupun tanpa empat saksi, iaitu bukti berupa qarinah, dia tidak dikenakan hukuman qazaf. Sebaliknya orang yang didedah dan dituduh pula yang dikenakan hukuman menurut prosedur takzir.

Hakikatnya isu video seks yang didakwa melibatkan pemimpin kanan pembangkang itu bukan sahaja mendapat perhatian di Malaysia, tetapi turut mendapat perhatian juga di seluruh negara Islam. Ini kerana pemimpin kanan pembangkang itu terkenal di seluruh negara Islam sebagai pemimpin pergerakan Islam berwibawa sebelum beliau didakwa terlibat dalam liwat kali pertama dan kedua.

Ramai di kalangan orang Muslim di seluruh dunia melihat pemimpin kanan pembangkang berkenaan sebagai mangsa politik dalam kes liwatnya. Bagaimanapun pandangan masyarakat Muslim sedikit berubah kebelakangan ini dengan pendedahan media berbanding masa lalu terutama selepas muncul pendedahan Wikileaks. Mungkin lebih ramai masyarakat Muslim akan berubah pandangan pula selepas video seks yang didakwa melibatkan pemimpin kanan pembangkang berkenaan dimuat naik ke Youtube.

Berdasarkan perbincangan dengan beberapa orang guru agama yang menonton mukadimah zina dalam video seks itu, saya mendapati ada di kalangan mereka berkata, ini tidak perlu lagi kepada empat saksi.

Malah ada juga yang berkata, ini lebih kuat daripada empat saksi, bukan dalam konteks hukum hudud yang tidak pernah dilaksana pada zaman awal Islam kecuali melalui pengakuan itu, tetapi dalam konteks hukum sains dan teknologi yang meyakinkan.

Sesetengah guru agama berhujah, sukar untuk percaya jika ada lebih empat orang hamba Allah mendedah tentang skandal seks seorang pemimpin termasuk mereka yang menjadi objek pemimpin berkenaan, sama ada wanita mahupun lelaki (yang kena liwat). Tetapi sebaliknya bila menonton rakaman video yang mengandungi adegan-adegan seks perzinaan sesuatu pasangan kerana ianya meyakinkan.

Pandangan beberapa guru agama ini tepat dan sejajar dengan beberapa pandangan ulama yang menganggap qarinah boleh meyakinkan dan boleh mensabitkan hukuman sekurang-kurangnya hukuman takzir. Rakaman video, rakaman audio, rakaman gambar, asid deoksiribonukleik (DNA) dan sebagainya adalah qarinah belaka.

Dalam pada itu meneliti reaksi para pembaca di pelbagai laman web dan blog Arab yang turut menyiarkan video mukadimah zina pemimpin kanan pembangang itu tidak berbeza dengan pandangan para ustaz di tempat saya. Kerana ramai yang percaya. Ini amat berbeza sekali dengan pendedahan dibuat dalam kes liwat pertama dan kedua kerana ramai yang menganggap itu konspirasi politik.

Belum pasti apa pandangan terbaru Dr. Yusuf al-Qaradawi, Dr. Jabilr al-Ulwani dan lain-lain ulama Arab yang sebelum ini pernah mengeluarkan fatwa menyokong pemimpin kanan pembangkang berkenaan dalam kes liwat pertama dan kedua. Mungkin mereka atau pembantu-pembantu mereka sudah menonton video berkenaan di Youtube, tetapi terpaksa diam dan membisu. Mungkin juga mereka belum lagi menonton.

Paling malang ada cerdik pandai agama dan ulama golongan lain turut terikut-ikut dan terperangkap dengan manipulasi politik pihak itu. Dengan itu mereka turut membuat kenyataan bahawa rakaman video tidak boleh dijadikan bahan pembuktian dalam kes zina.

Ingin dijelaskan di sini sebagai sambungan kepada penjelasan bahawa zina dan lain-lain jenayah hudud boleh disabitkan dengan qarinah, bagi sesetengah ulama seperti dalam kes wanita hamil dan kes wanita kena rogol.

Dalam kes wanita hamil kerana perzinaan, lelaki dan wanita yang melakukan perbuatan keji itu boleh dikena hukuman jika tidak segera berkahwin untuk mengesah kedudukan mereka dan menutup aib mereka.

Dalam kes rogol atau hamil kerana rogol pula, pesalah lelaki boleh disabitkan kesalahan dan dikenakan hukuman, manakala mangsa wanita terlepas dan wajib disembunyi identitinya.

Sebenarnya qarinah merupakan bukti terkuat selepas empat saksi dan pengakuan dalam kes zina; dan dua saksi dalam kes-kes bukan zina. Bagaimanapun, qarinah sebagai bukti adalah ijtihad. Dengan itu ulama berbeza pandangan mengenainya.

Rujuk juga:-

Hukum 'HUDUD' - Bahagian 1

Saturday, April 23, 2011

AnWAR, Mahathir & Kisah KUDA



Nabi SAW meminati dan menyayangi kuda. Mengikut riwayat Dar Qutni (2:552) Sanjah adalah kuda Rasullullah saw yang sering ditunggangi baginda. Satu ketika kuda ini telah menang dalam pertandingan dan Rasullullah saw begitu gembira.” Kuda pertama dimiliki oleh Rasulullah saw bernama ‘As-Sakaf’ yang dibeli baginda dari suku kaum Fezara. Baginda menunggang kuda ini dalam peperangan Uhud. Baginda Rasullullah saw juga memilki seekor lagi kuda yang bernama Sabaha dan pernah memasuki pertandingan dan menang dalam pertandingan tersebut.

Kuda merupakan haiwan yang mempunyai kaitan rapat dengan manusia sejak dari zaman kemunculan tamadun manusia. Haiwan ini telah dijinakkan dan menjadi aset penting kepada masyarakat manusia dalam mengembangkan pelbagai aspek kehidupan mereka. Kuda adalah haiwan mamalia yang memiliki ciri-ciri kebolehan yang unggul seperti tangkas, bijak, penyayang, setia dan berani. Menguasai haiwan ini merupakan satu cabaran dan jika berjaya menguasainya penunggang kuda akan dapat menggunakan kekuatan kuda khususnya ketangkasan berlari untuk tujuan beriadah.

Kenapa Tun Mahathir mengemari sukan yang ada kaitan dengan apa yang Nabi SAW sukai? Semua orang tahu Tun Mahathir begitu menyayangi kuda dan mempunyai penjaga khas untuk setiap kuda-kudanya. Dimaklumkan oleh seorang rakan di Langkawi, Tun Mahathir agak ‘sensitif’ jika kudanya tidak dijaga dengan baik.

Datang ilham bila menatap akhbar mengenai Dato Shazryl Eskay dipanggil pulang oleh Tun Mahathir semata-mata untuk membuat rawatan fiseoterapi kepada Anwar yang terjatuh dari kuda. Malah jika kita membaca sejarah Si Tanggang Azmin, juga dipinjamkan kepada Anwar kerana sayangnya Tun Mahathir kepada Anwar ketika itu. Mahathir benar-benar mempercayai kejujuran Anwar. Namun semasa membaca akhbar tersebut, hati saya lantas memikirkan sesuatu dan mencari jawapan. Apa kaitan KUDA dengan Tun Mahathir dan Anwar dalam isu ini?

Kuda pun tahu takut lalu dibuangnya Anwar dari tunggangan

Ada sesuatu ‘rahsia’ yang boleh kita pelajari dari kuda. Rupanya ada KELEBIHAN yang ada pada kuda yang jarang kita ketahui. Persoalannya, adakah benar pancaindera kuda boleh mengesan hati dan keikhlasan manusia? Mungkinkah Allah SWT menjadikan kuda sebagai haiwan yang boleh mengesan ‘bau’ sikap negatif manusia? Kalau kita ingat, semasa TPM, Anwar pernah muncul dengan berbalut di leher. Justeru bila mengingati kisah Anwar terjatuh kuda, saya mencari sesuatu jawapan. Kenapa Anwar gagal menguasai kuda dan terjatuh serta ‘cedera’?. Kenapa Tun Mahathir yang mempunyai hobi menunggang kuda tidak pernah terjatuh dari kuda atau ‘tercedera’?. Kita patut belajar sesuatu dari kuda melalui peristiwa ini.

Mengikut pandangan seorang rakan, adalah normal jika kita terjatuh semasa menaiki kuda untuk tujuan pertandingan lasak, tetapi ‘terjatuh’ atau ‘dijatuhkan’ oleh kuda semasa ‘easy riding’, itu petanda yang tidak berapa baik, lebih-lebih lagi jika tercedera. Kita telah ditunjukkan ‘bukti’ itu oleh haiwan bernama KUDA terhadap Anwar. Mungkinkah kuda pun tahu ‘niat dan hati busuk’ manusia bernama Anwar Ibrahim, lantas tidak rela manusia sepertinya berada di atas badannya atau menunggangnya? Adakah kuda yang dilihat ‘membenci’ Anwar Ibrahim dan ingin 'memberitahu' kita sesuatu? Mungkin disebabkan kuda tidak sukakan beliau, akhirnya Anwar sanggup ‘menunggang DAP’ sebagai 'kudanya’. Dan DAP pula menjadikan Anwar sebagai ‘kuda tunggangan’nya pula untuk matlamat politik Lee Kuan Yew. Masing-masing sedang kuda memperkudakan. Yang dibimbangi bukan mereka yang jatuh kuda tetapi bangsa Melayu yang semakin berpecah dan tidak dapat melihat sesuatu dari mata hati dan firasat seperti yang 'dilihat' oleh haiwan seperti kuda.

Oleh : Lukman Moidin

Akuan Bersumpah (SD) Datuk Abdul Murad Khalid, bekas Penolong Gabenor Bank Negara atas penglibatan Anwar Ibrahim




STATUTORY DECLARATION

I, Dato' Abdul Murad Bin Khalid (NRIC No. 531215-08-5957), a Malaysian citizen of full age and care of No. 104, Jalan Setiabakti 9, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur, do hereby solemnly and sincerely declare as follows:-

1.     On 16th September 1999 I was charged with failing to disclose truthfully information on Ben Harta Sdn Bhd (BHSB) shares and 51 of its properties allegedly held for my benefit pursuant to section 87(2)(c) Banking and Financial Institutions Act 1989 (BAFIA).

2.     In order to do justice for my own sake, I must make a public declaration on certain matters connected with the various positions I held in Bank Negara Malaysia (BNM) so as to show to the public at large the nature and stresses/ strains that were attendant to these positions. This public statement is also intended to provide the public with the proper perspectives of the machinations of the former Deputy Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim ("DSAI") who was also the Finance Minister and hence the Minister directly in command of BNM.

3.     As one of the top executives in BNM, I invariably came into contact with Datuk Seri Anwar Ibrahim who took a liking for me - and subsequently entrusted me to carry out some of his instructions, what has come to be believed by me now to further his political ambitions. In furtherance of his political scheme, Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to implement certain corporate exercises in favour of his friends and cronies. The debts of his cronies were cleared/ settled using the profits from deals using the influence of BNM.

4.     Amongst the most significant corporate exercises is the takeover of Sikap-Power, the concession holder of the Independent Power Project (IPP) at Lumut, Perak. The concession was sold to MRCB on the instruction of Datuk Seri Anwar Ibrahim and MRCB later injected the 'concession' into Malakof Berhad, which is the subsidiary of MRCB. I believe that a profit of about RM50 million from this deal went to one of DSAI's political funds.

5.     A male Chinese named Tong Kooi Ong, is also involved significantly in raising, financial assistance for Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tong Kooi Ong is the Chief Executive Officer (CEO) of Phileo Allied Berhad, which is listed on the Main Board of the KLSE. Phileo Allied Bank is also under the control of Tong Kooi Ong. Tong Kooi Ong came into contact with Datuk Seri Anwar Ibrahim on mv introduction and they subsequently became very close. Tong Kooi Ong subsequently disclosed to me that in return -for the favours granted to him by Datuk Seri Anwar Ibrahim, he had established a "Master Account" -under his control. From which financial contributions could be made for the interests of Datuk Seri Anwar Ibrahim. This Master Account is to derive revenues from the holding of shares and buildings. At one point Tong Kooi Ong confided in me that the Master Account was worth RM200 million based on the values of shares and building assigned to it.

6.     I believe there are at least 20 other "Master Accounts" established for Datuk Seri Anwar Ibrahim by his various cronies. I believe that the total funds in these 20 Master Accounts run into more that RM3 billion. DSAI's modus operandi is to divide and rule and the operator of each Master Account is not aware of the existence of the other Master Accounts. I believe the Government is aware of who these cronies are.

7.     As far as I know and through my own involvement, more than RM120 Million has been paid to Datuk Seri Anwar Ibrahim, his cronies and the organisations he used to advance his own political ambitions. For example it is within my personal knowledge that on the instructions of Datuk Seri Anwar Ibrahim funds from the Master Account was paid to himself and the following persons and organisations known to be affiliated or connected to him between 1992 to 1997:-

(1)    to himself (DSAI) - RM50 million
(2)    Dato Abdullah Ahmad (UN) - RM 5 Million
(3)    Dato Nasaruddin Jalil - RM10 Million
(4)    Asia Pacific Policy Centre (APPC) - RM 38 million & Douglas         H. Paal - (USD 10.0 Million)
(5)    Institut Kajian Dasar - (IKD)RM5 Million
(6)    Aliran & Dr. Chandra Muzaffar - RM5 Million
(7)    ABIM - RM 5 Million - International Institute of Islamic         Thoughts (IIIT) - RM 2 Million
(8)    A UK-based Islamic Foundation - RM 1 Million


                TOTAL RM 121 Million

8.     I am also informed that Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed Tong Kooi Ong to take into his employ Puan Shamsidar and one Encik Rahman, which he did. Puan Shamsidar is the wife of Encik Azmin Ali, the Private Secretary to Datuk Seri Anwar Ibrahim. It is widely known that Puan Shamsidar is generously remunerated and is provided with a car and driver and most of the time she did not need to go to work.

9.     I must make a special mention of the American based Organisation called Asia Pacific Policy Centre (APPC) headed by Douglas H. Paal, the former Senior Director from Asian Affairs (1989 to 1993) of the National Security Council (NSC) of the United States of America. Douglas H. Paal left the National Security Council to start APPC in 1993 funded mainly by contributions from Datuk Seri Anwar Ibrahim. I was responsible for arranging USD IO Million in contributions to APPC and Douglas. H. Paal on Datuk Seri Anwar's instructions. I believe that other cronies of Datuk Seri Anwar Ibrahim also made substantial contributions to APPC and Douglas H. Paal. Although I cannot ascertain the exact quantum of their contributions, I am convinced that they ran into millions of US Dollars. APPC and Douglas H. Paal are one of the main vehicles used by Datuk Seri Anwar Ibrahim to promote his image in the Western countries, mainly in Washington, USA and the United Kingdom and other European nations. APPC also lobbied strongly for Datuk Seri Anwar lbrahim with the international media organisations.

10.     APPC organised "The Pacific Dialogue" conferences under the patronage of Datuk Seri Anwar Ibrahim. The First Pacific Dialogue was held in Penang sometime in November 1994. The Second Pacific Dialogue was held in January 1996, the Third Pacific Dialogue in November 1996 and the Fourth Pacific Dialogue in January 1998. There was supposed to be a Fifth Pacific Dialogue to be held in December 1998 but it was cancelled because the Patron was no longer the Deputy Prime Minister and Finance Minister of Malaysia. All the Pacific Dialogue conferences were held in Malaysia because Datuk Seri Anwar Ibrahim was the major source of funding for APPC.

11.     In what I strongly believe as tantamount to a betrayal of public trust, Datuk Seri Anwar Ibrahim also insisted that APPC should manage BNM's reserves of RM50 Billion and the EPF fund in return for the services provided to him by APFC. Alternatively a hefty fee of USD 3 Million was to be paid annually to APPC for the cost of running the Centre in Washington. Fortunately this instruction of Datuk Seri Anwar Ibrahim for APPC to manage the above funds was never put into effect. What I have stated above goes to prove without doubt that Datuk Seri Anwar Ibrahim was indeed an unscrupulous leader who was prepared to sacrifice the country's coffers for the benefit of its political ambition with the help of foreign element. The current developments that are taking place in the country which threatened the public peace and well being of the Rakyat to further Datuk Seri Anwar Ibrahim's political ambition are ample proof to support this assertion.

12.    I was also directed by Datuk Seri Anwar Ibrahim, then already appointed as the Finance Minister, to assist the following persons to clear their debts as described below:-

(a)     Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to help settle the debt of Tan Sri Abdullah Ahmad (now the permanent representative to the United Nations) with Bank Bumiputra of more than 10 Million. I helped to negotiate the settlement amount of RM7 Million. An amount, of RM5 Million was taken from the Master Account to help pay the debt. The balance of RM2 Million came from Tan Sri Ahmad Abdullah from the sale of his land.

(b)    Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to help settle Puan Marina Yusof's debt with local banks amounting to more than RM20 Million. I presented her application to the Tabung Pemulihan Usahawan (TPU) for assistance to develop her land along Jalan Tun Razak, on which is now the completed Complex Marinara. The TPU panel approved her application. Puan Marina Yusof is extremely grateful to Datuk Seri Anwar Ibrahim.

(c)     Penang based Mercury Securities owed MUI Bank more than RM I0 million secured by a 3rd party land charge. The majority shareholder is Chew Seng Guan and one Encik Ahmad Kamal whom Datuk Seri Anwar Ibrahim groomed to be up-and-coming Bumiputera businessman and politician. I subsequently helped to arrange for the sale of the land to Matang Emas Sdn. Bhd. a company owned by Encik Taib Hamid, the sale of which incidentally also sorted out some of Encik Taib Hamid's personal problems. The same piece of land was later sold to TPPT Sdn Bhd by Encik Taib for a low cost housing project which is now known as Taman Tun Perak.

(d)    Datuk Seri Anwar Ibrahim instructed me to help Dato' Nazri Abdullah's Group to take over NST Group from Renong. I sought the assistance of Hong Leong Group to structure the deal. I spoke to Seow Lun Hoo and Quek Leng Chan of Hong Leong. They proposed that Dato' Nazri's Group use MRCB as vehicle to take over the shares of NST. I then spoke to Maybank to arrange a loan for Dato' Nazri to buy into MRCB and another loan for MRCB to buy into NST.

(e)     I was directed by Datuk Seri Anwar Ibrahim to help Encik Faiz Abdullah (Datuk Seri Anwar Ibrahim's ghost writer), together with Seow Lun Hoo of Hong Leong to buy into Kewangan Usaha Bersatu Berhad (KUBB), then owned by ldris Hydraulic Berhad. The scheme involved using Arus Murni Berhad formerly known as Timuran Berhad, a company listed on the Main Board of the KLSE as the holding company. I approached the following banks to help syndicate the loan for the purchase of KUBB shares costing above RM400 million:

i. Hong Leong Bank   ii. Hong Leong Finance   iii. Sime Bank   iv.  RHB Bank   v.  Southern Bank   vi.  BSN Commercial Bank.

Faiz Abdullah is a verv clever ghost writer and political operator for Datuk Seri Anwar Ibrahim. He is also a lawyer, ex-journalist and ex-Special Branch police officer.

13.     My involvement with Tong Kooi Ong and "Master Account" in furtherance of Datuk Seri Anwar Ibrahim's instructions landed me in trouble with the law. On 16th September 1999 1 was charged with failing to disclose truthfully information on Ben Harta Sdn Bhd shares and 51 of its properties allegedly held for my benefit totalling RM23.9 million.

14.     I must state that I never knew the two gentlemen purportedly to be the shareholders of Ben Harta Sdn Bhd i.e Gan Hong Sin @ Lan Hong Sing and Gan Sor Ting. Tong Kooi Ong did indicate to me that this company holds properties and shares as part of the scheme to raise funds for Datuk Seri Anwar. I have never been shown or seen the books of the Master Account handled by Tong Kooi Ong. I am not aware of any shares held by Ben Harta on my behalf, nor the locations of the 51 properties allegedly also held on my behalf, except one (1) apartment and one (1) bungalow which I was entrusted to maintain for purpose of investment and to be later sold for the Master Account.

15.    I stronglv believe that wrong information has been given to the authorities implicating me with Ben Harta Sdn Bhd. I point my finger at Tong Kooi Ong and the two shareholders of Ben Harta. They have implicated me to save their own skin.

16.    Apart from the properties held under Ben Harta Sdn Bhd. I also know that a few properties have been bought for investment and the Master Account and for Datuk Seri Anwar Ibrahim's future personal use. These properties located around Kuala Lumpur are valued at about RM15 million.

17.    As regards the damaging policies adopted by BNM following the economic recession in July 1997, I must categorically, state that I was opposed strongly to these policies. I opposed the "Legal Lending Limit", the reduction of NPLs (non-performing loans) from 6 months to 3 months, the "Credit Crunch" introduced in October 1997 and the Higher Rate of Interest. These were all policies endorsed and adopted by Datuk Seri Anwar Ibrahim. A few concerned BNM officers/ executives and I tried to halt these policies from being implemented. Datuk Seri Anwar Ibrahim even censured me for speaking out against these policies. He accused me of being "too close to the market". I now realise that these harsh measures -were Datuk Seri Anwar Ibrahim's political plan to crush the economy and bring Malaysia to its knees in order to invite in the International Monetary Fund (IMF) to enable Datuk Seri Anwar Ibrahim to force Dr Mahathir to resign and take over the Prime Minister's position.

18.     Following my arrest and my subsequent resgination as Executive Director of RHB Bank Berhad I have thought over my involvement with Datuk Seri Anwar Ibrahim and have come to realise that what I have done, though as I said earlier was forced upon me as one of the Executives in BNM, is indeed very regrettable. I now realise that I have been exploited and made use of by Datuk Seri Anwar Ibrahim to hold assets for his political and personal use and benefit. These assets including those held under Ben Harta, do not belong to me. As such, it is up to the government to take the necessary legal action in respect of their disposal, including forfeiture if permissible.

19.    I now call upon all peace loving and loyal citizens of Malaysia to reject all the political manoeuvres by Datuk Seri Anwar Ibrahim and his supporters and instead support all the economic and fiscal efforts to bring back the economic well being of the country. I am ever ready and willing to go public to denounce the improprieties and machinations of Datuk Seri Anwar Ibrahim in furtherance of his political ambitions that are indeed detrimental to national peace, security and political stability.

20.    In conclusion, I state in unequivocal terms that this Press Conference/Release made by way of Statutory Declaration was made by me voluntarily, without any inducement, threat or promise or coercion from any quarter, nor in return for any favours or special treatment in connection with the charge that I am now facing AND I make this solemn declaration conscientiously, believing the same to be true and by virtue of the Statutory Declaration Act, 1960.

Signed by the above named

DATO' ABDUL MURAD BIN KHALID
at Kuala Lumpur, the day of 26 Oct 1999.


Friday, April 22, 2011

Isu Video Seks China Doll - "Anwar perlu sumpah mubahalah" nasihat Prof Madya Dr. Mohd Asri, bekas Mufti Negeri Perlis




Susah sangat ker nak bersumpah mubahalah.. Jika tak bersalah, kenapa mesti takut.. Nak tunggu apa lagi???

Bertaubatlah Anwar - China Doll cum IPTS student



Gempar! Polis telah mengenal-pasti wanita di dalam video seks pelakon video seks. Wanita yang dilanggani oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim itu ialah pelajar di sebuah kolej swasta yang berusia 26 tahun dan merupakan seorang warga China.

Pihak polis juga sudah pun merakamkan perbualan dengan wanita tersebut bagi membantu polis menyelesaikan siasatan kes tersebut.

Wanita itu juga merupakan individu yang telah mendedahkan lokasi rakaman video seks itu dilakukan.

21 Februari 2011, adalah tarikh di mana Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah membayar sebanyak RM2,000 kepada pelacur itu bagi melayan nafsu buas lelaki mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Penulis merasakan sudah tentu Datuk Eskay telah diarahkan oleh Anwar bagi mendapatkan khidmat pelacur itu bagi pihaknya dan juga membayar RM2,000 itu bagi pihaknya juga sebagaimana Datuk Eskay telah diarahkan untuk mencari jam tangan Omega Anwar yang telah tertinggal di bilik di mana berlakunya aksi seks itu.

Jika benar pelakun dalam video seks itu Anwar Ibrahim, maka musnahlah segala lakonan Anwar Ibrahim yang dia sakit tulang belakang sepertimana yang pernah dilakonkan oleh beliau sewaktu beliau dipenjarakan di Sungai Buloh dulu di mana apabila dia bersama keluarganya dia sihat walafiat.

Tetapi apabila dia keluar ke khalayak ramai, dia berpura-pura sakit belakang dengan memakai topang leher dan juga berkerusi roda semata-mata untuk mendapat belas kasihan dan simpati dari orang awam yang tidak mengenali diri Anwar. Itulah kedajalan yang sanggup dilakonkan oleh seorang insan yang dinamakan babi (Brother Anwar Bin Ibrahim) ini.

Jika dia sanggup berlakon sakit tenat dan dianiayai di dalam penjara, dia akan sanggup melakukan apa sahaja untuk meraih sokongan awam.

Pendedahan mengejutkan dari Raja Petra Kamaruddin yang mengaitkan Anwar dengan konspirasi untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak telah membuatkan Anwar Ibrahim terkedu sehingga dia terpaksa bergegas meninggalkan Sarawak untuk ke London bagi menjalani pembedahan untuk mengecilkan perutnya yang gendut kerana pelakon video seks itu perutnya buncit.

Sudah tentu Anwar ingin mempersembahkan dirinya yang terbaik dengan wajah yang lebih muda dan perut yang lebih kempis sebelum dimasukkan ke penjara Sungai Buloh kerana tentu ramai peminatnya di sana.


Oleh : Anisah Abu Latif

Tuesday, April 19, 2011

Di Sebalik Video Anwar 22 Minit



1. The original version is about 22 minutes, in high definition, in proprietary i-catch format, converted to general format for playback with general video player. The youtube version is about 2 minute, low-definition and part of the face blurred by Anwar Supporters.


2. In the beginning, before Anwar & Eskay switch off all lights in the room, the i-Catch camera were recording in colour. That is why eskay shirt (green) and Anwar’s face are seen in color.


3. When Anwar switched off all lights (except bath room’s), then the i-catch CCTV technology automatically switched to night-vision mode. Hence, it became black-and-white.



4. i-Catch CCTV technology is very advance. The reason for the 4 cameras to be positioned close to each other is for the technology to process the vid with pixel-noise-cancelling software (algorithm), hence making the quality very clear.


5. Anwar has been proofed by many journalist not tweeting during the prostitute session. Only Anwar’s Supporter websites claimed he is tweeting.


6. About the big-belly issue. Everyone, including me, when captured in video will look “fatter” than we really are. That is very common problem with camera angle. Most cameras are not meant for Cinema/Movie Production. Furthermore, Anwar is not that slim either. The man in the video has a very common shape of 60+ years old man. FYI Anwar is 64.


7. Janggut/Goatee – In the original version (clear high-definition 22 minutes), the goatee or “Janggut” is very visible. Not only that, even the “mole” or “marking” in Anwar’s face (right cheek, mid face) is also visible.

Only in the 2 minutes youtube low-resolution version, the Janggut can’t be seen clearly. It is actually there, but anwar’s supporters can’t see it.


8. Thai banner/subtitles – In the original version, there is NO Thai “banner” in the video. Ask any of the 20+ journalists who watched it.

No Thai subtitles/words in the original version. It only appears in the low-quality youtube version.


9. DAP supporters said: “We don’t care if Anwar frequently use prostitute service or not. If he can rule this country, we will vote for him.”

A very stupid statement. If a political leader frequently use prostitute services, he is very likely to relay secret and confidential information about our government, defence & economic information to prostitutes connected with foreign intelligents like CIA, M15.


10. PAS supporters said “Distributing & showing porn material to the public IS A CRIME”.

Yes, pornography business & distribution it is a crime. But for revealing that certain political leader is corrupt or have a very low moral (Vijandran, Chua Soi Lek & Anwar), it is not a crime.

Everyone including you and me WANT To KNOW the TRUTH because these people are leaders. Leaders should have integrity & honour, not corrupted with prostitutes scandals and lies.


Sumber : anwarpembohong.blogspot.com

Sunday, April 17, 2011

Rakyat Muslims Sarawak menolak PAS

Persetubuhan PAS dengan PKR & DAP hanya menguntungkan DAP.

Kekalahan PAS berturut-turut dalam pilihanraya kecil & kena TKO di Sarawak merupakan jarum halus memburukkan lagi reputasi PAS yang selama ini jauh berbeza ideologi dengan DAP.

Inilah yang dikatakan 'Sokong Membawa Rebah'..

Tak faham-faham lagi???

Saturday, April 16, 2011

Antara dialog sesat


Salam 2 all.

Kebetulan teman singgah solat disebuah Masjid (nama tidak akan disebut). Selepas solat, kebetulan ada ceramah oleh seorang Ustad kawan teman yang juga aktivitis sebuah parti politik. (juga nama tidak akan disebut). Semasa berceramah, kawan teman ini tidak perasan yang teman ada disitu. Teman pun dok berlonggok dengan para jemaah masjid yang lain, yang ada dalam 30-50 orang, termasuk jemaah wanita (agaknya yang lain ke Sarawak kot).

Ustad kawan teman ini memulakan ceramah dengan membaca Surah Al Hujurat ayat 6 dan An Nur ayat 4. Lalu beliau mengupas tentang isu videoklip dan mendakwa ianya adalah satu fitnah besar menuduh orang berzina (cara dia kupas macam dia yang buat videoklip tu, walaupun sebenarnya dia tengok pun tak lagi). Malah beliau menyebut terus nama manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan sebagai mangsa fitnah zina, dan mendakwa mereka yang menuduh sebagai layak dihukum qazaf. Malah beliau menambah bahawa beliau hairan mengapa YAB Dato' Sri Najib boleh terlepas daripada tuduhan membunuh Altantuya sebaliknya "insan suci" (ni perkataan Ustad tu yop) Anwar Ibrahim terus difitnah.

Kemudian Ustad ni membawa kisah Nabi Yusuf a.s yang turut menjadi mangsa fitnah. Dan cara beliau bawa cerita tu seolah-olah Anwar dan Nabi Yusuf sama taraf yop!!!

Kebetulan ada makan-makan disediakan selepas ceramah, teman ambil kesempatan untuk betanya beberapa soalan. Teman tidak mahu bertanya secara terbuka selepas ceramah, khuatir nanti akan meletakkan Ustad kawan teman tu serba salah. Lalu teman pun ambil peluang untuk bertanya sambil makan-makan. Boleh nampak wajah ustad kawan teman itu saperti tidak selesa menyedari teman ada disitu. Lalu bermulalah dialog teman dengan Ustad kawan teman ni:

ZN : Salam Ustad, ana nak tanya adakah Ustad sudah menonton sendiri videoklip tersebut sepenuhnya, atau versi yang singkat itu?

Ust: Ana tidak gamak menengok sebab ianya haram! Malah sesiapa yang tengok itu semuanya haram dan melakukan dosa besar!

ZN: bagaimana Ustad tahu haram sedangkan Ustad tengok lagi pun tidak? Baik, ana nak tanya, kalau seorang perompak pecah masuk rumah seseorang, dan setelah merompak, dia merogol pembantu rumah orang tu, kemudian dia lari. Kebetulan rumah tersebut ada video CCTV, adakah haram bagi polis melihat video itu untuk mengecam perompak/ perogol tersebut? Adakah haram polis menyebarkan video itu dimedia cetak, elektronik dan cyber untuk mengecam perompak/ perogol itu?

UST: itu isu lain, itu satu jenayah! Sebenarnya videoklip ke, DNA ke tidak boleh dijadikan bahan bukti dimana-mana Mahkamah Syariah! (kata Ustad dengan agak meninggi suara) (Nota: teman agak terkejut dengan kenyataan ini kerana jelas memperbodoh dan memperlekeh Islam seolah-olah menolak sains & teknologi sedangkan dizaman kegemilangannyaa Islam mempelopori sains & teknologi).

ZN: dimana lainnya Ustadz? Soalnya sekarang ialah ada satu bahan bukti yang boleh mengecam siapa pelakunya, bukan perlakuan itu yang nak didedahkan! Baik, bagaimana pula kalau ada aduan menyatakan suami seseorang itu nusyuz dan mengadakan hubungan sulit dengan wanita lain. Mereka didapati pergi kesebuah hotel. Yang ada hanya bukti CCTV yang kebetulan ada didalam bilik hotel itu. Takkan tidak boleh si isteri guna video CCTV itu untuk membuktikan sumainya curang?

UST: (tak menjawab).

ZN: isunya sekarang Ustad, videoklip itu diperlukan pertama untuk mengecam dan membuktikan pelaku dan watak didalamnya, bukan membuktikan perbuatan didalamnya. Hanya setelah terbukti siapa pelakunya baru kita pergi ke peringkat selanjutnya iaitu apa yang dibuat oleh para pelaku tersebut. Apakah itu salah dan berdosa?

Ust: tapi video itu adalah rakaman video lucah! Orang sedang buat seks!

ZN: Tadi Ustad kata tidak tengok lagi, mana Ustad tahu? Jadi tidakkah penting untuk Ustad tengok dulu baru buat rumusan? Tidakkah Ustad tahu tiada siapa yang membuat tuduhan seks atau zina terhadap Anwar Ibrahim. Datuk Eskay, kawan baik Anwar sendiri, hanya menggunakan video itu untuk memberitahu rakyat bahawa kawannya Anwar tidak layak jadi pemimpin, adakah itu salah?

Ust: Tetapi video itu mendedahkan 'aib seseorang, dan mendedahkan 'aib seseorang itu dilarang dan adalah haram hukumnya dalam Islam (lalu Ustad membaca sepotong ayat Al quran).

ZN: kalau ada seseorang datang meminang anak perempuan Ustad, dan kebetulan ana tahu akhlak dan karektor peminang tersebut, dan kebetulan ana ada satu videoklip menunjukkan perangai peminang itu, adakah ana berdosa ana memberitahu Ustad dan menunjukkan video itu sebagai bukti keterangan ana?

Ust: itu soal peminangan, tidak ada kena mengena dengan videoklip seks ini.

ZN: tapi Anwar Ibrahim mahu "meminang" seluruh rakyat Malaysia, tidakkah seluruh rakyat Malaysia berhak mengetahui akhlak dan karektor sebenar beliau sebab mereka yang akan menentukan samada mahu menerima "pinangan" Anwar Ibrahim atau tidak?

Ust: bukan begitu caranya, banyak cara lain yang boleh dibuat!

ZN: bagaimana cara lain itu Ustad?

Ust: (tidak menjawab tetapi sebaliknya berkata) Ana rasa elok kita tangguhkan dulu sembang kita kerana para jemaah lain mungkin ada urusan lain.

(Seorang jemaah menjawab, "takpa Ustad, kami pun nak tau jugak. Kebetulan YB ada sini eloklah Ustad perjelaskan").

ZN: ana nak sentuh isu qazaf yang Ustad sebut. Bukankah qazaf ini berlaku hanya jika seseorang menuduh tanpa bukti orang lain melakukan zina?

Ust: Ya, dan jika penuduh itu gagal membawa empat orang saksi yang cukup syaratnya penuduh itu hendaklah dihukum qazaf dengan 80 sebatan.

ZN: Tetapi didalam kes videoklip ini, Datuk Eskay atau mana-mana pihak lain tidak pernah membuat tuduhan untuk membuktikan Anwar berzina. Mereka cuma sekadar nak buktikan Anwar tidak layak menjadi seorang pemimpin umat Islam dan negara ini, dan video itu sebagai bukti. Itupun kita perlu tunggu sehingga polis mengesahkan ketulinan videoklip itu dan siapa watak-wataknya? Apakah itu juga termasuk dalam qazaf?

Ust: soalnya bukan menuduh zina, tetapi ianya videoklip menunjukkan perbuatan seks! Itu sudah cukup untuk mengujudkan qazaf! (Nota: padahal Ustad ni video tu pun tak tengok lagi!)

ZN: Adakah pendirian Ustad kalau ada wanita mengadu dirogol juga perlu membawa empat orang saksi, kalau tidak dia akan diqazaf?

Ust: Sesiapa juga yang menuduh seseorang dengan tuduhan membabitkan seks sama ada zina, rogol, liwat dan lain-lain, hukum Islam memerlukan empat orang saksi. Jika tidak, orang itu hendaklah dikenakan qazaf iaitu disebat!

ZN: (teman agak terkejut dengan jawapan Ustad ni) Tidakkah Ustad rasa dengan cara itu tiada wanita akan berani membuat lapuran polis mengadu dirogol! Tidakkah itu akan menggalakkan jenayah rogol, kerana para penjenayah ini akan tahu tiada siapa boleh bawak empat orang saksi. Adakah ini cara sistem keadilan Islam? Ana rasa ini bukan cara yang Islamik?

Ust: Islam lebih memelihara kehormatan seseorang, sebab itu ALLAH mewajibkan empat orang saksi (lalu Ustad membaca sepotong ayat Al Quran & satu hadis) (kemudian Ustad menceritakan mengenai tuduhan seorang wanita Yahudi terhadap anak Saidina 'Umar).

ZN: Tapi macam mana dengan kehormatan wanita yang telah dirogol itu? Tidakkah Islam sangat menjaga kehormatan dan kemuliaan wanita, serta membela dan mempertahankan mereka? Satu lagi soalan ana nak tanya, Ustad kata adalah satu fitnah bercakap tanpa bukti. Sekarang secara terbuka Ustad menuduh Dato' Sri Najib sebagai pembunuh Altantuya. Apa bukti yang Ustad ada?

Ust: (langsung tidak menjawab sebaliknya terus tutup majlis) Sorilah ana terpaksa pergi dulu kerana ada program lain. Assalammu'alaikum.

Begitulah secara ringkas dialog diantara teman dengan kawan teman Ustad lulusan 'pengajian Islam ini. Tujuan teman bukan untuk mempertikaikan Ustadz kawan teman ni, sebab itu teman tidak sebut nama dan lokasi tempat dialog itu. Malah teman sangat menghormati komitmen dan dedikasi Ustad ni menyampaikan ceramah siang dan malam. Cuma teman kasihan kepada para jemaah yang kebanyakkannya tidak tahu hujung pangkal, datang dengan ikhlas untuk menimba ilmu tetapi menerima sogokan politik murahan yang teman rasa bertopengkan agama dan kitab. Dan teman kasihan kepada sahabat teman itu, yang mungkin ikhlas orangnya, tetapi dikalkatukan oleh kabus-kabus politik kepartian yang terlalu sempit. Semoga ALLAH memberikan petunjuk dan hidayah kepada kita semua.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
08 Jamadil Awal 1432
12 Apr 2011

*Kepada sahabat teman Ustad tersebut, teman memohon ma'af jika dialog tersebut diatas mengguriskan perasaan beliau. Pada teman ianya penting demi membuktikan kebenaran. Moga ALLAH mengampunkan kita semua. Sekiranya teman ada melakukan kesilapan dalam dialog itu, samada dari segi isinya ataupun adabnya, teman memohon kemaafan daripada Ustad kawan teman itu, dan para jemaah yang kebetulan ada masa itu, serta keampunan daripada ALLAH. Amin.


Oleh : Zulkifli Noordin

Thursday, April 14, 2011

Siapa pembohong dalam kes fitnah terhadap Najib berkaitan Altantuya - Din Merican menjawab Raja Petra!



Statement from Din Merican on RPK TV3 Interview

My friends, both in government and the private sector, smsed and telephoned this evening to inform me of the Raja Petra’s exclusive interview with TV3 (as reported below by The Malaysian Insider). I also received a call from Ms. Sira, a journalist from The Star, who had the courtesy to call me a few minutes ago.

I was surprised to learn that I have been linked to attempts to discredit Prime Minister Najib and his wife Rosmah with regard to the Altantuya case. There is no basis whatsoever in fact. I am personally disappointed that Raja Petra Kamaruddin should see it fit to get me involved in a matter where I have zero knowledge.

Like many bloggers, I was unhappy with the Badawi Administration. After Badawi’s resignation in 2009 and Prime Minister Najib succeed him, I quietly left Parti KeADILan Rakyat. I know PKR Leaders personally. I also know UMNO-BN Leaders. My links with both sides of the political divide allow me to deal with issues in a dispassionate manner.

I have no disagreements with Prime Minister Najib. Let me state that I am not anti-Najib; in fact, a number of commentators in my blog have severely criticised me for being “soft” on our Prime Minister and his policies.

BUT it is a fact that Raja Petra called me to seek confirmation from Anwar Ibrahim regarding the reliability of a certain military intelligence officer. When I received confirmation from the PKR de facto leader, I relayed it to Raja Petra. That was all to the whole matter.– Din Merican



RPK on TV3 , explains his Altantuya Stories

KUALA LUMPUR, April 13 – The pro-government TV3 station aired an exclusive interview with blogger Raja Petra Kamarudin tonight, where he claimed that he was merely writing accusations made by others against Datuk Seri Najib Razak and his wife over the Altantuya murder case.

“I never accused the Prime Minister or his wife of being involved in the murder of Altantuya Sharibuu,” Raja Petrawas quoted as saying in a transcript made available at the private television station’s website.

The interview in Perth recently was conducted by a senior editor, Ashraf Abdullah, and aired over the prime-time Buletin Utama news programme at 8pm.

The transcript said the Malaysia Today news portal editor said he was pressured and influenced to carry the news by individuals who did not want Najib to take over as the country’s prime minister. Najib succeeded Tun Abdullah Badawi as prime minister in April 2009.

It reported Raja Petra as saying his statutory declaration dated June 18, 2008 was based on information from these individuals, adding that a lot of people accused him of slander without actually reading his sworn statement.

In the statutory declaration (SD), Raja Petra said he received information from several individuals that the prime minister’s wife Datin Seri Rosmah Mansor was at the site when Altantuya was killed.

Altantuya was killed in late 2007 when Najib was then deputy prime minister.“In the SD, I related the tale that these people told me the story and they should relate it. And that the authorities should investigate and call these people in. That’s what I wrote in the SD. I personally did not make an accusation. I did not say I knew that the wife of the then deputy prime minister was at the crime scene. I didn’t say that. I didn’t make such an accusation. What I said was that people told the story and it was up to the authorities to investigate it further and for these people to come forward. And I named these people. I revealed this during the police investigations,” he was quoted as saying in the transcript in Bahasa Malaysia.

According to the transcript, Raja Petra said he received the information from individuals linked to several politicians including opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim. TV3 named them as Nik Azmi Nik Daud, John Pang and blogger Din Merican.

Raja Petra also mentioned that a military intelligence officer identified as Leftenan Kolonel Azmi Zainal Abidin also gave the same information.

“I didn’t accept the story. Because I thought it was impossible. No way that the Prime Minister’s wife can go to the scene as it is in the jungle and I didn’t think she would climb a hill, enter a jungle in the middle of night, at 12 midnight. I thought that was impossible,” he was quoted as saying in the transcript.

Raja Petra was quoted as saying that their task was to ensure Najib did not take over as PM when Abdullah stepped down.He said when he met Nik Azmi, he had asked the reasons for making the statutory declaration.

“What do you hope to achieve? He said Pak Lah will resign, if we don’t block Najib, Najib will be the prime minister, replacing Pak Lah,” he added.

According Raja Petra, he then asked Din Merican to get confirmation from Anwar.“Din Merican contacted me back and said he spoke to Anwar and Anwar had given the green light. He said OK, this man is no problem, what he says we can trust. Anwar knows him well and he usually meets with Anwar.. this leftenan kolonel. And he has told many stories to Anwar about this issue. He said to proceed, I then proceeded,” he was quoted as saying.

Raja Petra also said all the individuals had promised to be witnesses if he was charged in court. TV3 said it will carry the second part of the interview at the same news bulletin tomorrow.


Wednesday, April 13, 2011

Raja Petra - "Saya tak pernah tuduh PM dan isteri terbabit dengan kematian Altantuya???

"Saya tidak pernah menuduh Perdana Menteri atau isterinya terbabit dalam kes pembunuhan kes Altantuya Sharibuu."

Itu pengakuan pengendali laman web Malaysia Today Raja Petra Kamarudin dalam temubual eksklusif dengan Pengarang Kumpulan TV3, Ashraf Abdullah di Perth, Australia baru-baru ini.

Sebaliknya, Raja Petra mendakwa, beliau didesak dan dipengaruhi untuk berbuat demikian oleh beberapa individu yang tidak mahu Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengambil-alih sebagai Perdana Menteri.

Berikutan adalah transkrip temubual tersebut yang disiarkan dalam lamanweb TV3.

Raja Petra berkata, akuan bersumpah yang dibuat beliau pada 18 Jun 2008, hanyalah bersandarkan maklumat yang diperolehi daripada beberapa individu ini.

Menurut Raja Petra, ramai orang termasuk polis, membuat tuduhan tanpa meneliti akuan bersumpahnya.

Dalam akuan bersumpah itu Raja Petra berkata, beliau menerima maklumat daripada beberapa individu kononnya isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor berada di tempat kejadian ketika Altantuya dibunuh.




"Di dalam SD saya tadi saya telah bercerita bahawasanya orang ini telah beritahu dan biarlah orang ini yang datang dan bercerita. Dan pihak berkuasa perlu siasat dan panggillah orang ini. Itu yang saya tulis dalam SD. Saya sendiri tidak timbulkan apa-apa tuduhan. Saya tidak kata saya tahu yang isteri timbalan perdana menteri semasa itu ada di tempat kejadian. Saya tidak cakap. Saya tidak buat satu tuduhan seperti berikut. Yang saya kata ada orang yang bercerita tetapi bergantung kepada pihak berkuasalah untuk menyiasat perkara ini lebih lanjut lagi dan untuk orang-orang ini kedepan. Dan saya sebut nama-nama orang ini. Saya sebut semasa siasatan polis."

Raja Petra berkata, beliau menerima maklumat berkenaan, daripada beberapa individu yang mempunyai kaitan dengan beberapa tokoh politik, termasuk Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka ialah Nik Azmi Nik Daud, John Pang dan penulis blog Din Merican.

Menurut Raja Petra seorang pegawai perisik angkatan tentera dikenali sebagai Leftenan Kolonel Azmi Zainal Abidin juga memberi maklumat yang sama.

"Saya tidak terima lagi cerita itu. Sebab saya rasa mungkin mustahil kot. Takkanlah isteri Perdana Menteri nak pergi tempat itu kerana tempat itu kerana kawasan itu tempat hutan dan saya dok fikir dia nak panjat bukit, masuk hutan tengah tengah malam, pukul 12 malam, saya ingat mustahil kot."

Tambah Raja Petra, tujuan mereka ialah untuk memastikan Datuk Seri Najib tidak mengambil alih sebagai Perdana Menteri apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan.

Menurutnya dalam pertemuan dengan Nik Azmi, beliau bertanya kenapa beliau didesak untuk membuat akuan bersumpah itu.

"what do you hope to achieve? Dia kata pak lah akan letak jawatan, kalau kita tak block Najib, Najib akan menjadi Perdana Menteri, ganti Pak Lah"

Menurut Raja Petra, beliau kemudian meminta Din Merican untuk mendapatkan pengesahan Datuk Seri Anwar.

"Din Merican pun contact saya balik dia kata dia dah cakap dengan Anwar dan Anwar pun bagi green light. Dia kata ok, orang ini no problem, apa dia cakap kita boleh percaya. Anwar pun kenal baik dengan dia ini dan dia pun biasa jumpa Anwar…leftenan kolonel ini. Dan dia pun banyak bercerita kepada Anwar tentang isu ini…dia kata proceed. Saya pun proceed."

Beliau berkata, kesemua individu ini berjanji akan menjadi saksi sekiranya beliau didakwa di mahkamah.

Bahagian kedua temubual ini dalam Buletin Utama esok.



Sumber : malaysiakini

Sila click : Mengapa RPK membuat pengakuan ini pula??? Ini sebabnya.

Selamat pagi. Sudah bersarapan pagi? Kita berhibur dulu............



Tuesday, April 12, 2011

PAS & Tian Chua dihalau dari berkempen di Miri ?



“Kita dah melanggar adat budaya kita sendiri, tatasusila agama kita..minta maaf, cari kata tempat lain, kat padang mana (ke). Ini orang, tuan rumah ini nak merapatkan silatulrahim, bukan nak memecahbelahkan orang, dalam Islam pun tak suruh, minta maaf ye”, kata wakil kampung di sebuah kampung Melayu di Miri, Sarawak kepada wakil PAS yang mahu mengadakan ceramah di kawasan itu. klik untuk seterusnya........

Monday, April 11, 2011

Rahsia disebalik Jam Omega Dato Seri Anwar Ibrahim





Bagi Dr Chandra Muzaffar, ada sebab mengapa Datin Seri Dr Wan Azizah melenting apabila ditanya mengenai jam tangan Omega milik Anwar Ibrahim, suaminya.

Dr. Chandra Muzaffar, Bekas Timbalan Presiden Keadilan berkata jam omega itu adalah hadiah daripada pihak tertentu, hadiah kepada pelaku dalam video itu. Ada ciri-ciri istimewa pada jam Omega, bermakna ini bukan jam Omega yang boleh kita beli dari kedai yang boleh dijadikan sebagai ganti. Ada ciri-ciri tertentu, itu sebabnya Dr Wan Azizah melenting bila sebut tentang jam Omega yang dibangkitkan oleh salah seorang wartawan.

Sila rujuk juga : Wan Azizah mengelabah apabila ditanya mengenai jam tangan 'OMEGA' Anwar

Mengapa Anwar begitu marah bila ditanya wartawan berkenaan jam OMEGAnya? Sabar Datuk Seri....






Nampaknya Anwar Ibrahim dan Wan Azizah akan terus menjadi phobia bila ditanya di manakah jam tangan OMEGA emas kepunyaan Anwar pemberian Kerajaan Arab Saudi semasa DSAI menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu.

Sebagaimana yang kita dimaklumkan sebelum ini, jam OMEGA emas itu telah diserahkan kepada pihak polis oleh kawan rapat dan financier Anwar iaitu Datuk Eskay selepas pesta seks Anwar Ibrahim dengan jalang China Doll (Sila lihat videonya di sebelah kanan atas)

Daripada video itu walaupun wartawan wanita akhbar berkenaan membuat kesilapan dalam pertanyaannya mengapa jam OMEGA itu tidak diserahkan kepada polis, itulah peluang Anwar Ibrahim untuk 'attack' balik wartawan itu dan seterusnaya melarikan dari isu yang dibangkitkan oleh wartawan berkenaan. Anwar seterusnya mengubah kepada isu lain yang tidak bersangkut paut dengan jam tangan OMEGAnya.

Apa pun haruslah diberi kepujian kepada wartawan wanita itu kerana keberaniannya bertanya soalan sensitif jam OMEGA itu kepada Anwar bagi mempastikan kedudukan perkara sebenar.

Sila rujuk juga : Wan Azizah mengelabah apabila ditanya mengenai jam tangan 'OMEGA' Anwar

Sunday, April 10, 2011

Aktiviti Liwat dan Zina Anwar Ibrahim adalah HARAM didedahkan kepada umum



KENAPA PULA AIB ANWAR IBRAHIM TIDAK BOLEH DIDEDAHKAN?

Penulis: Kelembai Bukit, Perak Today

Hebohlah sekarang ini tentang Anwar Ibrahim dan video yang dimuatnaikkan oleh seseorang yang bergelar ThePowerMan di YouTube. Sekalipun terdapat cubaan daripada para penyokong untuk ‘menyembunyikan’ video tersebut dengan melakukan FLAG sekaligus menyebabkan pihak YouTube mengeluarkan video tersebut, namun kebanyakan blog kembali menyiarkan video yang sama berulang-ulang kali sekaligus mewujudkan impak yang lebih besar terhadap Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Maka dalam cubaan untuk membela Anwar Ibrahim, para penyokongnya mula menggunakan dalih-dalih agama dan ayat-ayat al Quran di samping hadis-hadis yang mereka rasakan amat bertepatan dengan apa yang sedang mereka usahakan.

Persoalan pokok yang mereka lakukan ialah, mengapa Anwar Ibrahim DIAIBKAN sebegitu rupa? Bukankah agama Islam melarang seseorang daripada diaibkan, bahkan umpatan juga tidak dibenarkan.

Mereka berhujah tentang TIDAK BOLEH MENGUMPAT dan MEMBUKA AIB… sebaliknya pada masa yang sama, MENINGGALKAN SAMA SEKALI HUJAH tentang dibenarkan MENGUMPAT dan MEMBUKA AIB seseorang terutama sekali pemimpin.

Perkara utama yang perlu kita ketahui ialah, MENGUMPAT. Mengumpat bermaksud mendedahkan sesuatu perkara yang betul-betul ada pada seseorang yang tidak disenangi penghebahannya oleh orang tersebut.

Hukum asal kepada mengumpatlah adalah haram. Sebabnya dengan mengumpat, aib seseorang Muslim itu akan didedahkan kepad aorang ramai sedangkan Islam mewajibkan umat Islam untuk menyembunyikan aib seseorang.

Atas dasar inilah, para penyokong Anwar Ibrahim mencerca dan menghamun pihak yang telah mendedahkan video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim kerana bagi mereka tindakan pendedahan itu merupakan membuka aib Anwar Ibrahim.

Namun tahukah mereka, Al-Imam Al-Ghazali dan Al-Imam Al-Nawawi menerangkan bahawa terdapat enam keadaan di mana UMPATAN DIBENARKAN oleh syarak.

(1) Orang yang dizalimi membuat aduan kepada pihak pemerintah seperti khalifah dan hakim atau pihak penguatkuasa undang-undang agar individu yang melakukan kezaliman itu berhenti daripada melakukan kezaliman.

(2) Perbuatan mengumpat (membuat pendedahan) itu bertujuan untuk membasmi kemungkaran seperti apabila seseoran gitu berkata kepada orang yang mempunyai kemampuan untuk mengubah kemungkaran, “Si Fulan melakukan kemungkaran, maka cegahlah dia daripada kemungkaran tersebut.” Namun hendaklah niat mengumpat atau membuat pendedahan tadi semata-mata kerana ingin mencegah kemungkaran.

(3) Meminta fatwa daripada seorang mufti yang mana orang yang bertanya terpaksa menggunakan umpatan bagi menjelaskan masalah kepada sang mufti. Contohnya si penanya bertanya, “Bapa saya telah menzalimi saya kerana sebab begini dan begini. Bagaimanakah cara untuk saya mendapatkan hak saya?”

(4) Memberikan peringatan kepada kaum muslim terhadap kejahatan seseorang agar setiap orang dapat menghindari kejahatannya.

(5) Apabila seseorang itu menzahirkan kemungkaran yang dilakukannya. Maka pada ketika itu, tidak mengapa seandainya kita menghebahkan kepada masyarakat kejahatan yang dilakukannya kerana dia sendiri telah pun menzahirkan kejahatannya secara terang-terangan. Walau bagaimanapun kejahatan yang dibenarkan untuk didedahkan hanyalah perbuatan mungkar yang dilakukannya secara terang-terangan. Ada pun kejahatan lain yang dilakukannya secara bersembunyi maka haram hukumnya untuk didedahkan kepada masyarakat umum.

(6) Mengumpat dengan tujuan untuk mengenali seseorang. Apabila seseorang dikenali dengan sesuatu aib yang ada pada dirinya maka kita boleh menggunakan gelaran yang merupakan aib itu atas tujuan untuk mengenali orang tersebut. Namun kebanaran ini dibolehkan dengan syarat si pemilik aib itu tidak berasa marah dengan gelaran aib yang disandarkan kepadanya selepas gelaran itu dikenali ramai.


Maka bersandarkan kepada enam keadaan yang dibenarkan oleh syarak itu, maka kezaliman dan kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin adalah dibenarkan syarak atas sebab-sebab berikut:-

(1) Kemungkaran yang dilaksanakan oleh pemimpin pada hari ini seandainya tidak didedahkan kepada masyarakat, maka masyarakat akan tertipu dengan zahir kebaikan mereka lantas mereka memilih pemimpin itu sebagai pemerintah. Namun apabila penyelewengan pemimpin itu didedahkan kepada masyarakat, maka ia akan mendorong orang ramai untuk menghindarkan pemimpin tersebut daripada dipilih dan digantikan dengan pemimpin lain yang amanah terhadap Islam dan rakyat.

Ini bermakna tindakan mendedahkan kesalahan pemimpin itu adalah kerana ingin mengelakkan masyarakat daripada ditimpa oleh kejahatan pemimin itu.

Sekiranya pada zaman Khalifah Islamiyyah seseorang boleh mendedahkan kepada khalifah tentang keburukan para menteri yang berada di bawahnya yang tidak amanah dengan harapan khalifah dapat menegur atau menggantikannya dengan menteri yang baru, maka kita pada hari ini sudah tentu boleh mendedahkan kepada rakyat kezaliman dan ulah pemimpin yang mungkar terhadap Allah dan rakyat kerana rakyat berkuasa untuk menjatuhkan pemimpin seperti ini dalam pilihanraya di bawah sistem demokrasi pada hari ini.

(2) Kemungkaran yang dibuat oleh pemimpin pada hari ini kebanyakannya dibuat secara terang-terangan. Maka ketika itu, Islam tidak melarang mana-mana individu untuk mendedahkan kejahatan yang dilakukan secara zahir kepada rakyat dan orang awam.

Berdasarkan kata-kata Al-Imam Al-Ghazali, adalah jelas mendedahkan dan membuktikan serta mengumpat selain mendedahkan kezaliman pemimpin dibenarkan agar masyarakat terselamat daripada ulah pemimpin tersebut.

(3) Mendedahkan kejahatan para pemimpin pada hari ini adalah atas sebab kita inign meminta bantuan masyarakat untuk mengeluarkan pemimpin tersebut dengan cara menjatuhkan mereka di dalam sistem demokrasi yang digariskan oleh Perlembagaan Malaysia.

Sebenarnya hujah-hujah di atas adalah hujah-hujah yang diutarakan sendiri oleh para pemimpin dan penyokong PAS dalam satu peristiwa apabila mereka cuba mempertahankan tindakan mengumpat para pemimpin kerajaan, khususnya Najib Abdul Razak dalam kes kematian Altantuya Shiiribu. Bagaimanapun, nampaknya hujah-hujah itu telah dilupakan dalam kes video lucah yang mengaitkan Anwar Ibrahim.

Dalam Islam, sebenarnya walaupun kita dibenarkan mendedahkan kepada masyarakat tentang kejahatan dan kezaliman para pemimpin, namun keharusan itu hendaklah atas dasar ingin mencegah kemungkaran atau kerosakan yang lebih besar membabitkan masyarakat.

Persoalan yang paling utama berlegar-legar tentang Anwar Ibrahim dan video lucah yang dikaitkan dengannya, adakah Anwar Ibrahim melakukannya secara sembunyi-sembunyi atau melibatkan pihak ketiga seperti balaci yang diarahkan untuk bersubahat atau sebaliknya. Apabila melibatkan pihak lain atau pihak ketiga, secara tidak langsung apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sebenarnya adalah melakukan kezaliman secara terang-terangan dan tidak lagi tertakluk kepada haramnya hukum bagi mendedahkan aib dan mengumpatnya.

Ibn Hajar dalam kitab Fath Al-Mubin membahagikan manusia kepada dua golongan iaitu,

Pertama, orang yang tidak pernah disebut melakukan kejahatan atau kemungkaran; jika terdengar atau diketahui bahawa mereka melakukan sesuatu kemungkaran, maka tidaklah harus didedahkan atau diperkatakan. Jika tetap diperkatakan atau didedahkan juga kemungkaran yang didengari itu, maka ia menjadi umpatan yang hukumnya haram dan amat berat dosanya.

Kedua, orang yang sudah terkenal dengan kejahatan atau kemungkarannya secara terang-terangan, malahan tidak mempedulikan sebarang nasihat yang diberikan dan tidak malu melakukan kejahatan secara terbuka; harus didedahkan keaibannya. Mendedah dan bercakap mengenai kejahatan mereka dalam situasi ini tidak lagi dianggap sebagai mengumpat.

Malah ada kalanya wajib didedahkan kejahatannya kepada orang ramai agar mereka sentiasa berwaspada dengan tingkah lakunya kerana jika didiamkan, tentulah dia akan bermaharajalela dan kejahatannya semakin hari akan bertambah sehingga ke peringkat membahayakan masyarakat.

Al Imam Al-Nawawi di dalam Syarah Sohih Muslim memberikan contoh-contoh ghibah dan umpatan yang dibenarkan yang bermaksud:

Ketahuilah! Sesungguhnya mengumpat ada juga yang dibenarkan kerana tujuan yang benar lagi disyariatkan yang tidak boleh dihasilkan melainkan dengan mengumpat. Ia terdapat pada enam sebab.

Pengaduan penganiayaan.

Meminta pertolongan untuk menegur kemungkaran dan menarik si pelaku maksiat kepada kebenaran.

Bertanya hukum atau cara penyelesaian.

Mengingatkan muslim yang lain daripada kejahatan atau menasihatinya.
Termasuk dalam kategori ini ialah tentang seseorang pemimpin yang tidak memimpin dengan baik, sama ada kerana dia tidak layak atau kerana dia adalah seorang yang fasiq atau munafiq atau cuai atau sebagainya. Maka wajib diberitahukan agar dia dipecat, tidak dihiraukan atau digantikan dengan orang yang lebih sesuai dan orang ramai tidak tertipu dengan tindak-tanduknya.

Jika dia seseorang yang jelas menunjukkan kefasiqannya atau bidaahnya.
Untuk dikenali.

Daripada sebuah hadis yang bermaksud:

Daripada Aisyah r.a, sesungguhnya ada seorang lelaki meminta izin untuk berjumpa Rasulullah s.a.w dan baginda bersabda (kepada para Sahabat), izinkanlah dia (masuk). Dialah sejahat-jahat ahli keluarga. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Berkata Imam Nawawi: Imam Bukhari berhujah dengan hadis ini dalam membolehkan mengumpat orang yang jahat dan tidak tetap pendirian. Diharuskan mengumpati mereka supaya kita tidak terkena kejahatan mereka dan tidak perdaya dengan zahir atau rupa paras mereka.

Dalam sebuah hadis lain yang bermaksud:

Daripada Aisyah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, “Aku rasa kedua-dua orang ini sediki pun tidak mengenali agama kita ini (Islam). (Hadis riwayat Bukhari). Berkata Al-Laith bin Saad (salah seorang perawi hadis ini), ‘kedua-dua orang ini’ adalah ditujukan kepada dua orang dari kalangan munafiqin.

Harus mengumpat orang yang munafiq supaya zahir mereka tidaklah memperdayakan orang yang tidak mengetahui hal sebenar mereka. Bagaimanapun, pada masa yang sama, kita tidak boleh sama sekali menuduh orang lain sewenang-wenangnya sebagai munafiq.

Terdapat banyak kitab yang membenarkan umpatan atau membuka aib pemimpin selain daripada dua kitab yang disebutkan di atas. Justeru apabila para penyokong Anwar Ibrahim cuba menggunakan hujah HARAM MEMBUKA AIB ANWAR IBRAHIM, maka seharusnya mereka perlu tahu bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang pemimpin dan sebagai seorang pemimpin, ulah, onar dan setiap perbuatannya perlu diterangkan kepada orang ramai.

Jangan kerana dia kelihatan dan sentiasa tampil seperti hero dari kayangan dengan cakap-cakap yang memperlihatkan dia seorang sahaja yang baik dan hebat dalam serba-serbi, maka perbuatan jahatnya perlu ditutup daripada pengetahuan orang ramai.

Apa yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim dari tahun 1982 sehingga 1997 terutama dalam menyusahkan berjuta-juta rakyat di Malaysia menerusi dasar kewangan yang sangat tunduk sujud kepada IMF dan Bank Dunia, sudah cukup untuk dijadikan bukti mengapa aibnya perlu didedahkan bagi membolehkan rakyat Malaysia, khususnya yang kurang mengetahui tentang sejarah Anwar Ibrahim sebagai pemimpin negara, mengetahui tentang kebenarannya.

Apatah lagi dengan penghakiman yang jelas menyatakan bahawa Anwar Ibrahim terlibat dalam kegiatan meliwat walaupun dibebaskan atas alasan teknikal iaitu tarikh perbuatan jenayahnya yang bercanggah, salah laku Anwar Ibrahim tidak boleh disenyapkan hanya semata-mata kerana kita menyokongnya.

Membiarkan seorang pemimpin yang telah didapati melakukan jenayah oleh mahkamah untuk terus berada dalam sistem pentadbiran, samalah seperti membiarkan seorang pembunuh yang telah disabitkan kesalahan oleh mahkamah dan kemudian dibebaskan kerana kesalahan teknikal di dalam masyarakat. Kerosakan yang dilakukan oleh pemimpin yang jahat, jauh lebih besar berbanding kerosakan yang dilakukan oleh pembunuh!

Saturday, April 9, 2011

Wan Azizah mengelabah apabila ditanya mengenai jam tangan 'OMEGA' Anwar





Ababyl79 says:
April 9, 2011 at 2:47 am

Khalid gagap dengan tergagap-gagap kata “you (wartawan) don’t appreciate justice” bila wartawan minta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut.

Kepada pentaksub Anwar, bukalah minda & hati anda untuk merenung sekejap akan niat baik wartawan yang meminta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut.

Persoalan kepada pentaksub Anwar :

1. Tidakah justice (keadilan) dapat direalisasikan & disempurnakan pada masa itu juga (ketika berlangsung sidang akhbar berkenaan di rumah Wan Azizah & Anwar) tanpa perlu diwujudkan RCI apatah lagi siasatan polis yang dibuat itu akan menjadi tidak terpakai sekiranya Wan Azizah dapat menunjukan jam tangan Omega tersebut?

2. Tidakah satu kenyataan yang bebal dari Khalid gagap berkata wartawan tidak menghargai keadilan bila meminta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut?

3. Apakah menubuhkan RCI juga bermaksud kerajaan tidak appreciate (menghargai) justice (keadilan) yang mahu diberikan kepada Anwar?

4. Bila Wan Azizah & Anwar menolak menunjukan jam tangan tersebut & penubuhan RCI, haruskah & memang tidak nampak bersalah ke Wan Azizah & Anwar terus mengutuk rakyat (termasuk pihak media & bloggers) yang akan terus memperkatakan tentang isu video seksnya ini kerana Wan Azizah & Anwar sendiri menolak niat baik kerajaan yang tahu menghargai keadilan melalui penubuhan RCI?

Kepada pentaksub Anwar, silalah beri komen anda.

P.S. : RCI harus diadakan kerana ramai orang percaya Wan Azizah & Anwar tidak akan percaya pada hasil siasatan (video seks) polis yang tidak memihak kepadanya. Wan Azizah telah diberi peluang untuk menjadi antara ahli panel dalam RCI yang akan menilai atau menyangkal segala fakta yang akan didedahkan nanti. Jangan salahkan kerajaan jika atas keengganan Wan Azizah menolak menjadi ahli panel RCI, kerajaan terpaksa teruskan dengan ahli2 panel lain terdiri dari mereka2 yang pakar & berpendirian bebas sahaja tanpa penglibatan Wan Azizah atau wakilnya.

Thursday, April 7, 2011

Anwar Ibrahim, Pelacur China Doll & Jam tangan 'OMEGA' hadiah Kerajaan Arab Saudi semasa Anwar sebagai TPM



Jawapan kepada yang tertanya-tanya mengenai jam tangan OMEGA.

Semasa sidang akhbar di Carcossa, Datuk Eskay turut juga menunjukkan jam tangan emas 'Omega' yang didakwanya milik Anwar (Anwar menyuruh Dato' Eskay mengambil semula jam itu yang tertinggal di tempat dia berkubang sebelumnya) kepada para wartawan. Jam itu dibalut cermat oleh Datuk Eskay bagi memastikan tiada kesan cap jari orang lain pada jam itu dan memberitahu wartawan-wartawan isteri Anwar Ibrahim sendiri, iaitu Wan Azizah sudah tentu dapat mengecam jam Omega itu.

Pada ketika Anwar membuat laporan polis pada 23 Mac pun, Datuk Eskay masih lagi membangkitkan isu jam tangan Omega berkenaan. Datuk Eskay berkata dia akan menyerahkan jam tangan Omega yang dijumpainya dalam bilik di mana hubungan seks antara Anwar dan jalang China Doll itu dirakamkan. Biar suruhanjaya penyiasat mendapatkan pakar forensik bagi mengesahkan sama ada wujud DNA di jam itu sama juga dengan DNA Anwar ikutan dakwaan Anwar Ibrahim yang mengatakan jam Omega kepunyaannya itu disimpan oleh isterinya, Wan Azizah.

Walaupun jam tangan Omega telah diserahkan kepada pihak polis pada 24 Mac lalu, namun misteri di sebalik jam tangan itu masih menjadi bahan gossip sampai ke hari ini.


Kak Wan: Tak Perlu Cari ‘Replika’ Jam tu!

Jatuh kasihan pun ada dengan Kak Wan ni. Sejak minggu lalu, ada dua orang mamat PKR Pusat yang diarah pergi ke Hong Kong untuk mencari replika yang ‘sejibik’ sama dengan jam tangan Omega yang abang Nuar ada. Cemas. Nak jadi cerita; yang dihantar pun bukan cekap sangat bab jam. Huru hara nak cari jam yang sama. Masalahnya, jam tersebut adalah special edition yang dipunyai oleh Kerajaan Arab Saudi. Special arrangement. State gifts. Bukannya jual lambak.

Memang susah nak cari design yang betul-betul sama. Kecemasan Kak Wan dalam wawancara semalam kita boleh faham. Ini soal reputasi keluarga. Tengok air muka Kak Wan pun kita tahu; Omega tu memang tak ada dalam tangan Kak Wan. Kak Wan nak beritahu: budak dia belum balik dari Hong Kong!

Apa options? Antara option yang ada, adalah menulis dan meminta design sama daripada Kerajaan Arab Saudi. Tapi, Kak Wan tahu bahawa ini boleh jadi backfire. Hubungan Rosmah Mansor dengan Kerajaan Arab Saudi adalah luarbiasa. Kak Wan takut ter’kantoi’ dengan Rosmah. Hancur lagi.

Kak Wan dikatakan nak bawa replika ini ke Sarawak. Tak sempat. Masih belum dapat replika yang sama. Usaha dah dibuat. Kak Wan terpaksa akur dengan arahan Anwar; bahawa jam ini akan memenangi beberapa seat Melayu di Sarawak. Malahan, kawasan Beting Maro adalah tempat pertama yang dibuat ‘upacara mempersembah jam replika’ jam Omega oleh Kak Wan dan Anwar. 16hb – Beting Maro jadi MILIK PAS!!!

Kak Wan perlu diberitahu bahawa setiap jam mahal ada ‘serial number’. Ini bukan boleh di engraved sesuka hati. Nampak sangat. Yang lebih penting; Kak Wan pun tak ingat ‘serial number’ yang ada di belakang jam tersebut. Kalau salah nombor? Kantoi lagi.

Kak Wan masih menunggu ‘design’ asal. Dalam faks yang terakhir; ada beberapa butik Omega di Hong Kong yang dikatakan dapat membantu. Dua tempat yang dikatakan sedang dihuni oleh dua orang ‘ejen’ PKR ini adalah seperti berikut:-

Emperor Watch & Jewellery (H.K.)
Tsimshatsui

OMEGA Boutique Hong Kong Mansion
Causeway Bay

Kak Wan nak buat ‘upset’ dengan bawa replika Jam. Habis tu yang ada dengan PDRM; siapa punya? Boleh kita bandingkan ‘serial number’?

gelagatanwar.wordpress.com


Jam Tangan Omega Simbolik Hubungan Cinta Anwar & Azizah ?

Misteri jam tangan Omega menjadi simbolik tentang hubungan cinta Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Datuk Seri Anwar Ibrahim serta dakwaan hubungan curang suaminya dengan pelacur dari China.

Seorang blogger berbangsa Cina, Shuzheng dalam tulisannya bertajuk “Surat kepada Wan Azizah: Nasib Bunga Cina” (Letter to Wan Azizah: Plight Of The Chinese Flower) meragui kenyataan Azizah yang menyatakan beliau masih menyimpan jam tangan Omega tersebut sedangkan gagal membuktikannya.

“Adakah suami kesayangan anda, Anwar memberitahu kehilangan jam tangan Omega kepada anda ? Mungkin dalam bulan Februari. Sudahkah anda menemuinya? Adakah anda mencarinya di rumah ? Dalam Almari pakaian? Bilik bacaannya ?

“Mungkin Nurul (Izzah) membawanya ke Australia? Tunjukkan kepada penyokong setianya, Raja Petra Kamaruddin”, katanya dalam laman shuzheng.wordpress.com. Klik di sini

Jika Wan Azizah gagal menjumpai jam tangan tersebut, blogger itu memberi cadangan kepadanya supaya bertanyakan kembali kepada suaminya, di manakah beliau meletakkan jam tangan tersebut.

“Beritahu (semula) Anwar untuk cuba mengingatinya jika dia mungkin tertinggal jam di bilik hotel atau bilik mandi hotel. Mungkin juga dia terlupa ketika dia keluar dari hotel tersebut”, katanya.

Menurutnya sebagai isteri yang setia, Wan Azizah perlu membantu Anwar untuk sentiasa memerhatikan barang-barang peribadi miliknya dan sentiasa berpesan kepadanya supaya menahan diri dari sebarang godaan duniawi.

“Anwar banyak mengembara, melawat banyak tempat, masuk dan keluar banyak bilik-bilik (hotel), dia pasti akan tertinggal barang-barang.

“Anwar (mungkin) akan kehilangan seluarnya juga. Jadi wajib kepada anda untuk sentiasa mengingatinya menyimpan seluarnya. Beritahu dia, jangan sesekali melondehkan seluarnya untuk apa jua alasan atau godaan.

“Ingat? Dia adalah anugerah tuhan, jadi anda tidak mahu kehilangan anugerah anda itu”, katanya lagi.

Blogger itu turut mendedikasikan sebuah lagu khas (Cina) bertajuk ” 苦情花 – Gu Qing Hua – Bitter Love Flower – 歌手: 曾嵘 kepada Wan Azizah yang berkaitan dengan ‘pelacur yang dipercayai’.



“Orang-orang seperti Anwar Ibrahim dan Raja Petra: mendapat limpah kurnia Allah dan royalti; almari pakaian mereka dipenuhi dengan wang. Dan seandainya tidak cukup, mereka hanya perlu membuka mulut dan lebih banyak wang akan turun di kaki mereka.

“Dengan cara ini, Petra mendapat puluhan juta ringgit, mengelilingi dunia, sementara Anwar pula mencuba membeli cinta dengan seberapa banyak wang sepertimana dia menyembunyikannya dalam banyak bilik tanpa cinta”, katanya lagi.

AIDCNews

Popular Posts

Recent Posts

About Me

My Photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP