Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, June 25, 2011

Di sinikah tempat berlakunya Anwar Pandykutty menyudu China Doll mengikut video dan CCTV???

apanama
CCTV Rakam Anwar, Eskay Di Lobi Apartment, 21 Februari

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mendapati Datuk Seri Anwar Ibrahim ada bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah di lobi sebuah apartment di Ampang pada 21 Februari 2011 .

Bukti itu diperoleh melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pihak keselamatan apartment tersebut.

Apartment di Ampang itu dikatakan lokasi di mana Anwar didakwa telah melanggan seorang pelacur warganegara China pada tarikh berkenaan.

Perkara itu didedahkan dalam fakta kes pertuduhan trio Datuk T di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur di sini hari ini.

Fakta kes berkenaan dibaca selepas ketiga-tiga tertuduh mengaku bersalah terhadap pertuduhan ke atas mereka.

Tertuduh dalam sesuatu kes perlu mengakui bahawa mereka faham fakta kes sebelum rayuan dibuat dan hukuman dijatuhkan.

Menurut fakta tersebut, pada 25 Mac 2011 Datuk Shuaib Lazim datang ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan.

“Keterangan mendapati rakaman tersebut diambil dalam sebuah bilik apartment di Ampang, Kuala Lumpur. Pihak polis telah mendapatkan rakaman CCTV di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl di lobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011,” kata fakta berkenaan.

Tambah fakta tersebut, hasil analisa oleh pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat (AS) telah mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang tampering (perubahan) dan super impose (pertindihan) serta berasal daripada satu alat perakam DVR yang dirampas Datuk Shazryl.

“Pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, AS juga telah menjalankan Facial Recognition Analysis terhadap pelaku seks (lelaki) di dalam rakaman video dan hasilnya mendapati adalah menyerupai Datuk Seri Anwar,” jelas fakta itu lagi.

Kedua-dua pakar itu ialah Professor Hany Farid and Professor Lorenzo Torresani.

Selepas fakta berkenaan dibaca kepada ketiga-tiga tertuduh, Shazryl Eskay yang merupakan tertuduh pertama menegaskan pelaku lelaki dalam video seks berkenaan bukan menyerupai Anwar tetapi adalah Anwar.

“Saya faham fakta kes, tapi pelaku lelaki berkenaan bukan menyerupai Anwar. Dia (pelaku seks lelaki) dalam kes itu adalah Anwar Ibrahim,” katanya dari kandang tertuduh.

Shazryl Eskay dan Datuk Shuaib Lazim didapati bersalah mempunyai niat bersama menayangkan secara terbuka benda yang lucah yang mengandungi adegan seks antara seorang lelaki dan perempuan di bilik Seri Makmur, Carcosa Seri Negara antara 10 pagi dan 12 tengahari 21 Mac 2011.

Mereka dituduh di bawah Akta 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 292 kanun yang sama seksyen 34.

Shazryl didenda RM3,000 atau penjara tiga bulan sementara Shuaib didenda RM1,500 atau penjara dua bulan.

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik pula didapati bersalah bersubahat dengan Shazryl Eskay dan Shuaib untuk menayangkan secara terbuka benda yang lucah iaitu adegan seks antara lelaki dan perempuan dan dituduh di bawah Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh didakwa di bawah seksyen 292 dan seksyen 109 kanun yang sama.

Abdul Rahim didenda RM1,000 atau sebulan penjara.
– mynewshub.my

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP