Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Tuesday, July 5, 2011

Anwar Ibrahim menjadikan Melayu yang naif sebagai kaldai dan kuda tunggangan


AIDCNews – 04/07/11 – “Saya pada bulan puasa satu tahun (dulu), dia (Anwar) datang ke Kelantan..waktu itu saya bersama PKR lagi..mereka panggil saya sambut Anwar di Billion (Hotel Renaissane, Kota Bharu).

“Lepas itu pergi dengarlah macam-macam cerita yang disampaikan Anwar, antaranya Anwar kata ‘kita orang Melayu, apabila satu hari orang bukan Islam menjadi pemerintah kita, ketua negara kita, kita jangan riuh rendah (pertikai), asalkan kita dapat bekerja untuk mencari rezeki’.

“Dia (Anwar) anggap kita seperti lembu, kerbau, yang hanya duduk atas dunia semata-mata untuk mencari makan, inilah orang (Anwar) tidak ada agama. Patutlah parti dia (Anwar), parti Liberal, parti sama rata, parti kafir dah tu !”, kata Tuan Guru Haji Abdullah Annajmi, semasa kuliah Subuh, di Madrasah Annajmiyyah, Tebing Genting, Pengkalan Kubor, Kelantan.

Menurutnya, konsep parti yang menghalalkan liberal seperti yang diperjuangkan PKR bertentangan dengan akidah Islam.

Katanya kombinasi dalam PR yang didokong oleh tiga parti, tidak menguntungkan Islam kerana hanya parti PAS yang kononnya mahukan Islam sedangkan dua parti lagi memperjuangkan Liberal (PKR) dan Sosialis (DAP).

“Kafir dah..menghalalkan Liberal itu Kafir dah. Saya sokong pendapat Harussani (Mufti Perak). Harussani kata Liberal itu kafir.

“Dua (parti) kapir, (campur) satu lagi kononnya Parti Islam, nak martabatkan perjuangan Islam macam mana ?. PAS kononnya nak Islam, Sosialis (parti) kapir, Liberal (parti) kafir, di manakah mahu membawa (perjuangan) kebajikan ?

Tuan Guru Haji Abdullah Annajmi turut menceritakan pembohongan Datuk Seri Anwar Ibrahim berkenaan cita-cita menjadi Perdana Menteri semasa berceramah di Hotel Renaissane, Kota Bharu.

Difahamkan kehadiran Anwar di hotel, Kota Bharu itu sekitar tahun 2008.

“Dia (Anwar) kata, ‘saya akan jadi Perdana Menteri pada tarikh tertentu (16 September 2008).

(Ketika Anwar bercakap itu) Saya berada dekat dengan dia. Kepala lutut saya, bersentuhan dengan kepala lutu dia.

“Saya tanya kepada dia. Boleh kah Datuk jadi PM. Dia (Anwar) jawab boleh. Cukup dah (bilangan Ahli Parlimen). Syaratnya pun dah cukup, hanya tunggu masa sahaja, saya akan jadi PM.

“Sehingga sampai ke hari ini, banyak kali dia (Anwar) isytiharkan dirinya sebagai PM (tetapi) semua itu bohong! Bohong ! Bohong !”, katanya.

Menurutnya Anwar hanya berangan-angan menjadi PM sejak dari menjadi Timbalan Perdana Menteri semasa dalam kerajaan dahulu, namun gagal merealisasi cita-cita sampai ke hari ini.

“Dia (Anwar) masih bermimpi ketika dia berada bersama Dr Mahathir, ketika itu dia jadi Timbalan Perdana Menteri kepada Dr Mahathir.

“Lepas Dr Mahathir, dialah yang akan jadi PM, sebab dia lah Timbalan.

“Tiba-tiba berlaku perkara yang tidak disangka-sangka, Anwar kena pecat dan masuk penjara…Walaupun dia berada di penjara, hingga sampai ke hari ini, dia masih bermimpi, dia masih lagi Timbalan kepada Dr Mahathir.

“Dr Mahathir sudah berhenti jadi PM, tetapi dia masih menuntut jawatan PM, (walaupun) jawatan itu tidak layak diberikan kepadanya”, katanya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP