Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Wednesday, June 9, 2010

Peliwat merasmikan surau?

Ini berita yang baru diterima penulis dari sahabat di Pulau Pinang.
Tentu kita masih ingat tentang cadangan asal untuk Lim Guan Eng merasmikan surau tingkat 4 KOMTAR yang diselenggarakan oleh PENDECO, anak syarikat Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC - sebuah SEDC) pada 20 April lalu tetapi perasmian itu telah ditangguhkan atas sebab bantahan demi bantahan orang ramai, pegawai-pegawai Kerajaan beragama Islam termasuk juga sebagaimana difahamkan oleh mufti negeri sendiri. (Sila rujuk berita awal ini dari PISAU.net di bawah)

Cadangan supaya Lim Guan Eng merasmikan surat tersebut dibuat oleh EXCO Agama Islam, YB Abdul Malik (dikenali sebagai Malik itik kerana suaranya akan menjadi kecil seperti suara itik nila apabila dia bercakap cepat untuk menyampaikan maksud percakapannya). EXCO dan ADUN Batu Maung dari PKR ini mungkin berhajatkan sesuatu daripada Lim Guan Eng sehingga sanggup menjual agama pada hal terdapat lagi orang Islam yang berkelayakan boleh merasmikannya.

Mengikut sumber yang rapat, tindakan Malik Itik itu adalah sebahagian rancangannya dengan harapan dia direkomenkan oleh Lim Guan Eng untuk mendapat 'title' Dato' pada Hari Kelahiran Yang Di Pertua Negeri Pulau Pinang yang akan diadakan pada 10 Julai nanti.

Apabila Pejabat Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang mengeluarkan surat arahan kepada ketua-ketua jabatan kerajaan negeri, pihak berkuasa tempatan dan perbadanan negeri untuk hadir bersama-sama 15 pegawai di bawah pentadbiran masing-masing di Majlis Perjumpaan dengan Ketua Menteri Pulau Pinang pada hari Ahad, 6 Jun lalu itu, ramai yang rasa pelik dan tertanya-tanya kenapa pada kali ini ianya dibuat pada hari Ahad, tidak sebagaimana sebelumnya. Sebelum ini perjumpaan-perjumpaan bersama Ketua Menteri Lim Guan Eng hanya dibuat hari bekerja kakitangan awam, sama seperti semasa pemerintahan Tan Seri Koh Tzu Koon sebagai Ketua Menteri.
click to enlarge

Ramai yang terkejut apabila Anwar Ibrahim, EXCO-EXCO dan ADUN-ADUN PR turut sama hadir dalam perjumpaan itu. Dari senarai aturcara yang dilampirkan bersama surat arahan pejabat SUK itu hanya dinyatakan agenda mendengar ucapan dan amanat Ketua Menteri sahaja.

Seperti biasa ucapan Guan Eng akan memuji cara pemerintahannya dan mengutuk pendtadbiran BN dulu sehinggakan kehilangan enjin jet lusuh pun dijadikan modal untuk menghentam Kerajaan Persekutuan.

Selepas berucap selama 15 minit tiba pula giliran Anwar Ibrahim berucap dengan menggunakan masa satu jam untuk memuji dirinya dan mengutuk Kerajaan Persekutuan yang dipimpin oleh BN. Antaranya beliau memuji tindakan bapanya, Pak Ibrahim yang didakwa menolak pemberian tanah di Sabah oleh Sankaran Dandai dulu.

Tapi bagi yang tidak mengenali Pak Ibrahim sudah tentu mempercayaai kata-kata Anwar itu. Sebagaimana ramai yang tahu, Pak Ibrahim bekas 'dresser' hospital itu hidup dengan menipu kawan-kawannya tentang pembelian syer semasa beliau diambil oleh Tun Sardon Jubir bekerja di Lembaga Urusan Tabung Haji (LTH) dulu. Cara penipuannya ialah dengan memulangkan kembali wang pembelian syer terbitan baru dengan mengatakan permohonan tidak berjaya padahal kemudiannya kawan-kawan Melayunya itu mendapat tahu permohonan mereka berjaya. Atas rekomen Tun Sardon juga, Pak Ibrahim direkomenkan menjadi calon ahli parlimen dan seterusnya dilantik pula sebagai Setiausaha Parlimen.

Jika sesiapa datang ke Bukit Minyak akan terpandang betapa besar dan agamnya rumah di simpang tiga jalan kepunyaan adik Anwar bernama Marzhuki yang membinanya semasa Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu. Kita sudah tentu tidak akan lupa akan senarai berjuta-juta syer 'blue chips' dimiliki oleh Pak Ibrahim, Anwar dan adik-adiknya yang lain semasa beliau juga memegang jawatan Menteri Kewangan. Kita juga tidak akan lupa berpuluh dan beratus juta ringgit telah disumbangkan oleh syarikat-syarikat judi untuk Anwar menjalankan tugasnya menjatuhkan Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Kita juga tentu tidak akan lupa bagaimana Abdul Rahim Ghouse melalui syarikat ABRAR mengutip fund dan seterusnya merancang supaya Anwar segera menjadi Perdana Menteri. Mungkin pemimpin-pemimpin UMNO Bahagian Permatang pauh masih ingat kata-kata keluh kesah Anwar "mengapa orang tua nih tak mau turun lagi" (ditujukan kepada Dr. Mahathir) dan bagaimana pula dalam tahun 1996 (2 tahun sebelum Anwar dipecat) Anwar memberitahu Jawatankuasa Bahagian Ptg Pauh bahawa orang tua (Dr. Mahathir) hendak memecatnya sehinggakan mereka itu sanggup bersembahyang hajat di Masjid Seberang Jaya memohon Allah swt menunjukkan kepada kebenaran.

Selepas selesai ucapan dari tetamu yang tidak disenaraikan dalam aturcara majlis itu, peliwat negara (perbuatan liwatnya telah disahkan oleh semua mahkamah termasuk mahkamah tertinggi, Mahkamah Persekutuan) seterusnya merasmikan surau PENDECO di KOMTAR itu.

Seorang peliwat merasmikan surau? hehe



pisau.net - 19.05.2010

Terbaru, khalifah sosialis akan merasmikan surau di tingkat 4 esok hari Khamis,di bangunan Komtar. Dah tidak ada pemimpin Islam di Pulau Pinangkah hinggakan Guan Eng ketua menteri import paling celaka dalam sejarah dijemput untuk merasmikan surau tersebut.

Mana Saleh Man,YB Permatang Pasir?takkan gila pi salon ngorat bini orang lagi kot?Mana Yb Malik Itik?Mana Dr Mansor? semuanya haprak,dayus & menjadi pencacai angkat najis Guan Eng.

Apa tujuan untuk menjemput seorang kafir untuk merasmikan surau,tempat umat Islam beribadat? Adakah ini cubaan untuk membodek dan menjual prinsip ala jalangan PAS yang kita cukup kenali.

Seluruh rakyat Pulau Pinang tahu,kita tidak ketandusan pemimpin Islam dan MELAYU,mengapa harus menjemput ketua menteri cina melaka sosialis ini? Bangsat inilah yang menghina Islam,bangsat inilah yang pernah mempersendakan Islam.

Malangnya PAS Khawarij mengangkat bangsat ini bagaikan seorang Khalifah, buta mata buta perut bodoh tak boleh diajar.

....... klik di sini untuk bacaan seterusnya

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP