Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, December 18, 2010

Anwar Ibrahim, nafsu liar dan wanita-wanita dipilih

Motokar Ferrari, Azmin, keluarganya dan Ferrari di belakang

Secret Lovers!!!

Anwar bersama Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali.
ARKIB : 10/06/1999
KUALA LUMPUR 9 Jun - Senior Asistan Komisioner 1 Musa Hassan mendedahkan dalam afidavitnya hari ini mengenai pengakuan Datuk S. Nallakaruppan bahawa dia memperkenalkan tiga orang wanita bernama Ann, Syarifah dan Norlela kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar bertemu ketiga-tiga wanita itu di apartmen di Tivoli Villa, menurut afidavit itu yang diikrarkan untuk menyokong pihak pendakwa membantah permohonan Anwar membatalkan prosiding perbicaraan terhadapnya.

Ann dan Sharifah diperkenalkan oleh Nallakaruppan tetapi Norlela ialah pekerja di butik milik Sukma Darmawan Sasmitaat Madja di Hotel Hilton.

Dalam afidavit itu, Musa melampirkan kenyataan beramaran yang dibuat oleh Nallakaruppan, rakan permainan tenis Anwar, berhubung pertemuan Anwar dengan beberapa wanita.

Memetik sebahagian kandungan kenyataan beramarannya, Nallakaruppan memberitahu bahawa hubungan Anwar dengan wanita bermula kira-kira dua atau tiga tahun terakhir iaitu sekitar tahun 1996.

Kata Nallakaruppan, pada tahun 1997 kira-kira pukul 6 hingga 6.30 petang, dia diminta oleh Anwar untuk mengambil seorang wanita di kompleks membeli belah Bangsar menaiki kereta BMW nombor pendaftaran WCH 5959.

Menurutnya, dia kemudian membawa pasangan itu ke Tivoli Villa kerana kata Anwar dia ada masalah keluarga yang hendak diselesaikan dengan wanita itu.

Mereka ditinggalkan di Coffee House Tivoli Villa selama 45 minit.

Coffee House itu terletak dalam satu bangunan dengan apartmen di Tivoli Villa di mana Anwar mempunyai kunci apartmen tersebut yang diberi oleh seorang yang bernama T.K Lim dan Nallakaruppan secara peribadi.

"Biasanya selepas menggunakan apartmen itu, dia (Anwar) akan menyerahkan kunci kepada saya dan kepada T.K. Lim.

"Saya tidak tahu sama ada Anwar dan Shamsidar menggunakan apartmen itu tetapi saya meninggalkan mereka di coffee house yang berada dalam bangunan Tivoli Villa," katanya.

Dalam pertemuan pertama Nallakaruppan tidak diperkenalkan kepada wanita itu. Tetapi sebulan kemudian pada Hari Raya, Nallakaruppan melawat rumah Setiausaha Sulit Anwar, Azmin Ali, dan mendapati wanita yang ditemui oleh Anwar di Tivoli Villa itu ialah isteri Azmin, Shamsidar Taharin.

Nallakaruppan memberitahu Musa bahawa pertemuan kedua antara Anwar dan Shamsidar berlangsung empat bulan selepas pertemuan pertama dengan modus operandi yang sama iaitu Shamsidar menunggu di kompleks membeli belah Bangsar.

Menurut Nallakaruppan, beliau meninggalkan pasangan itu di coffee house Tivoli Villa, dan datang semula selepas 45 minit. Kemudian dia dan Anwar bermain tenis.

Kata Nallakaruppan, pada hari sepatutnya mereka menjemput Shamsidar, Anwar lazimnya menghubungi wanita itu melalui telefon terlebih dahulu.

Ketika dia bertemu dengan Azmin tidak lama kemudian, Nallakaruppan memberitahu Azmin mengenai pertemuan antara Anwar dan isterinya, dan bertanya sama ada mereka mempunyai masalah keluarga.

''Azmin bertanya saya, di mana pertemuan itu diadakan tetapi saya hanya kata di Bangsar. Tetapi Azmin tidak beritahu sama ada dia ada masalah keluarga dengan Shamsidar tetapi Anwar beritahu mereka ada masalah keluarga,'' katanya.

Dalam kenyataan beramaran pada 23 Januari 1999 di Hospital Besar Kuala Lumpur, Musa kemudian bertanya Nallakaruppan adakah dia juga terlibat memperkenalkan wanita-wanita lain kepada Anwar.

Jawapan Nallakaruppan ialah: "Ya, saya terlibat memperkenalkan wanita lain kepada Anwar.

"Wanita yang saya perkenalkan ialah Ann, Syarifah dan Norlela."

Dia memperkenalkan Ann kepada Anwar pada tahun 1997. Wanita itu datang sendiri dan menunggu dekat Tivoli Villa di mana selepas itu Nallakaruppan dan Anwar membawanya ke Tivoli Villa.

Selepas meninggalkan mereka di sana lebih kurang 45 minit Nallakaruppan kembali mengambil mereka dan menghantar Ann kembali ke keretanya.

Menjawab soalan lain, Nallakaruppan menafikan dia mendapatkan pelacur-pelacur untuk Anwar.

Sementara itu, Timbalan Kanan Pendakwa Raya Azahar Mohamed dalam afidavitnya berkata, Anwar telah berniat jahat menyalahgunakan proses mahkamah dengan membuat tohmahan yang tidak berasas dalam permohonannya.

Dalam ikrar afidavitnya, Azahar berkata, beliau telah membuat laporan polis berhubung permohonan yang yang dikemukakan oleh Anwar untuk menyingkirkan beliau dan Timbalan Kanan Pendakwa Raya, Abdul Gani Patail daripada mengendalikan kes Datuk S. Nallakaruppan.

Beliau mengemukakan laporan polis terhadap Anwar, peguam Zainur Zakaria, Manjeet Singh Dhillon dan lain-lain.

Dalam laporan polis itu, Azhar menyifatkan ''tohmahan tersebut adalah palsu sama sekali dan berniat jahat untuk menghalang saya daripada menjalankan pendakwaan dalam kes Datuk Seri Anwar.''

Abdul Gani pula dalam afidavitnya turut mengikrarkan perkara yang sama.

Beliau memberitahu kehadirannya di Bukit Aman pada malam 20 September 1998 ketika Anwar ditangkap adalah atas arahan Peguam Negara dan permintaan polis untuk mendapatkan nasihat berkaitan kekacauan dan rusuhan yang tercetus di Kuala Lumpur pada hari itu.

Katanya, kehadirannya itu sama sekali tidak menimbulkan persoalan berat sebelah dan sikap pendakwaan berhubung segala prosiding terhadap Anwar.


Oleh: KAMARIAH AHMAD

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP