Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, May 7, 2011

Adakah anda yakin Anwar Ibrahim akan jadi PM???

Benarkah Anwar Ibrahim akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah negara ini pada PRU-13 kelak?

Benarkah DAP akan hanya “berputih mata” melihat Anwar naik jadi PM? Kit Siang, Karpal dan Guan Eng akan biarkan Anwar jadi “boss” di Putrajaya? Anda fikir begitu? Anda yakin?

Karpal dan Kit Siang adalah orang lama dalam sejarah politik Malaysia. Sejak zaman merdeka lagi mereka sudah bekerja bangkang membangkang dalam parlimen. Cuma adalah sekali dua mereka tak dapat membangkang dalam perlimen, itu pun disebabkan mereka kalah bertanding pilihanraya.

Maksudnya, sudah berpuluh tahun mereka bermain politik. Dari Guan Eng masih kecil, hinggalah kini sudah menjadi “Khalifah PAS”, begitu lama DAP berjuang demi “Malaysian Malaysia” yang diilhamkan dari Lee Kuan Yew, bapak haram jadah Singapura.

PKR masih berhingus berbanding DAP. Kalau nak diukur, DAP dan PAS jauh lebih kuat berbanding PKR. DAP sudah lama bertapak dan menang banyak kerusi Parlimen berbanding PKR. Manakala PAS pula begitu komited dengan penyokong-penyokong “totok”nya yang sanggup tidur tengah jalan sambil pegang bendera!

PKR? Apa yang PKR ada? Kalau setakat Sam Ketot yang “terpaksa kena angkat masa nak bercakap” tu, baik tak payah! Yang PKR ada ialah “Papa Izzah” yang famous! Terkenal kerana dikaitkan sebagai pelakon dalam rakaman video seks? Terkenal kerana jam Omega?

Apa yang ada dengan PKR? PKR ada “liwat”! Macam-macam ada dalam PKR. Seleweng, duit yahudi, demokrasi terpimpin, skandal, cantas mencantas, tak telus, korup, kepimpinan dinasti, kronisme, nepotisme, bohong, tipu, putar belit, jual rakyat, dan macam-macam lagi yang ada. Semuanya buruk belaka!

Sebenarnya DAP dan PAS sudah pening kepala dengan PKR. Mereka menganggap PKR sebagai liabiliti! Bagai “mendokong biawak hidup”. Orang sedang sebok berkempen pilihanraya di Sarawak, Anwar sebok bersilat menipu rakyat mengenai video seksnya! DAP dan PAS dah lama dah bosan dengan Anwar…

Justeru itu, apakah pembaca fikir DAP dan PAS hanya akan melihat saja Anwar menjadi PM? Kit Siang pun nak jadi PM. Kalau Kit Siang tak jadi PM, Kit Siang lebih prefer anaknya Guan Eng jadi PM. Karpal pun lebih suka tengok Gobind jadi PM. Hadi? Hadi tak ada cita-cita jadi PM. Yang nak jadi PM ialah Pok Nik!

Okaylah tu. Rasanya orang Melayu Muslim di Malaysia ini memang suka kalau Kit Siang and Son, atau Karpal and Son jadi PM. Kalau Anwar jadi PM pun, dia hanya akan jadi boneka. Kalau tidak boneka DAP, tentunya dia akan jadi boneka Yahudi!!!


Oleh : dukeofmontecristo

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP