Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Tuesday, May 10, 2011

Antara "musang berbulu ayam" dengan "ayam berbulu musang"

Anwar adalah musang berbulu ayam’ yang bersifat hipokrit, ganas dan rakus. Anwar sentiasa bermuka-muka dan berselindung dengan kelibat seorang yang baik, pejuang agama dan rakyat.

Musang yang dikenali sebagai binatang pemangsa mengunakan pelbagai helah untuk memerangkap ayam. Helahnya untuk menukar bulu tidak pernah berjaya kerana susuk tubuh dan gelagatnya tidak boleh diubah. Inilah ciri yang menyamai Anwar !

Rakaman video seks yang benar-benar memaparkan riak wajahnya masih mahu dinafi dan diputar belit sebagai orang lain sedangkan dari sudut susuk tubuh dan gelagat memang saling tidak tumpah dirinya !

Ketika didesak berulang kali oleh media, dia masih terus mengelak dengan pelbagai alasan, malah secara sepontan menuduh dan menfitnah Dato T sebagai `kuda tunggangan’ kerajaan bagi menjatuhkan karier politiknya.

Hidup Anwar sentiasa dicengkam dengan keperibadian jelek dan menjijikan. Yang paling terkini, Anwar mula mengalihkan pandangan dengan mendesak kerajaan mengenai pelbagai isu semasa yang kononnya perlu penjelasan dan jawapan segera. Bukankah ini satu helah bagi memesongkan isu sebenar – isu moral.

PAS cukup terkedu. Berdepan dengan kerenah Anwar, Haji Hadi adalah `ayam berbulu musang’. Haji Hadi sanggup menyingkirkan falsafah hidupnya dan perjuangan partinya demi kepentingan politik pakatan.

Haji Hadi tidak berasa bersalah walaupun ia benar-benar mengetahui Anwar adalah makhluk dalam paparan video tersebut, malah sama-sama melemparkan kutukkan kepada Dato’ Trio dan kerajaan. Haji Hadi `mengelapkan mata’ ahli dan penyokong PAS untuk menutup perilaku `sahabatnya’ yang `bersendiwara’ dalam video seks. Haji Hadi menjadi lemah dan ditipu hidup-hidup oleh Anwar.

Apapun, Haji Hadi wajar bersikap terbuka dan merenung kembali video seks tersebut. Jangan kerana `sahabat’ Haji Hadi terpaksa menjadi AYAM BERBULU MUSANG semata-mata untuk mempertahankan MUSANG BERBULU AYAM.


Oleh : Jebon

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP