Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Friday, November 11, 2011

Laporan polis palsu video seks - Anwar disiasat


PETALING JAYA: Polis telah membuka siasatan jenayah terhadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berhubung tuduhan penglibatan dalam seks video-baru-baru ini muncul.

Ahli biro politik PKR R Sivarasa berkata, Anwar telah menerima panggilan dari ASP Teh Boon Ang beberapa hari lalu meminta beliau memberikan kenyataan Rabu depan pada pukul 3 petang di balai polis Kepong.

"Dia (Teh) berkata, Anwar sedang disiasat di bawah Seksyen 182 Kanun Keseksaan (yang berbunyi: Maklumat palsu, dengan niat menyebabkan penjawat awam menggunakan kuasa yang sah di sisi undang-undang untuk kecederaan orang lain).

"Laporan ke atas Anwar telah dibuat oleh DSP S Shanmuga Moorthy, pegawai yang mencatatkan kenyataan Anwar berhubung video seks pada bulan April," Sivarasa memberitahu satu sidang akhbar di sini.

Jika didapati bersalah di bawah Seksyen 182, hukuman itu adalah hukuman penjara enam bulan atau denda sebanyak RM2, 000.

Sivarasa berkata laporan polis yang menyangkal lelaki dalam video seks dengan pelacur China Doll telah dibuat oleh Anwar pada 8 September lalu.

Rujukan : www.freemalaysiatoday.com

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP