Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Thursday, April 7, 2011

Anwar Ibrahim, Pelacur China Doll & Jam tangan 'OMEGA' hadiah Kerajaan Arab Saudi semasa Anwar sebagai TPM



Jawapan kepada yang tertanya-tanya mengenai jam tangan OMEGA.

Semasa sidang akhbar di Carcossa, Datuk Eskay turut juga menunjukkan jam tangan emas 'Omega' yang didakwanya milik Anwar (Anwar menyuruh Dato' Eskay mengambil semula jam itu yang tertinggal di tempat dia berkubang sebelumnya) kepada para wartawan. Jam itu dibalut cermat oleh Datuk Eskay bagi memastikan tiada kesan cap jari orang lain pada jam itu dan memberitahu wartawan-wartawan isteri Anwar Ibrahim sendiri, iaitu Wan Azizah sudah tentu dapat mengecam jam Omega itu.

Pada ketika Anwar membuat laporan polis pada 23 Mac pun, Datuk Eskay masih lagi membangkitkan isu jam tangan Omega berkenaan. Datuk Eskay berkata dia akan menyerahkan jam tangan Omega yang dijumpainya dalam bilik di mana hubungan seks antara Anwar dan jalang China Doll itu dirakamkan. Biar suruhanjaya penyiasat mendapatkan pakar forensik bagi mengesahkan sama ada wujud DNA di jam itu sama juga dengan DNA Anwar ikutan dakwaan Anwar Ibrahim yang mengatakan jam Omega kepunyaannya itu disimpan oleh isterinya, Wan Azizah.

Walaupun jam tangan Omega telah diserahkan kepada pihak polis pada 24 Mac lalu, namun misteri di sebalik jam tangan itu masih menjadi bahan gossip sampai ke hari ini.


Kak Wan: Tak Perlu Cari ‘Replika’ Jam tu!

Jatuh kasihan pun ada dengan Kak Wan ni. Sejak minggu lalu, ada dua orang mamat PKR Pusat yang diarah pergi ke Hong Kong untuk mencari replika yang ‘sejibik’ sama dengan jam tangan Omega yang abang Nuar ada. Cemas. Nak jadi cerita; yang dihantar pun bukan cekap sangat bab jam. Huru hara nak cari jam yang sama. Masalahnya, jam tersebut adalah special edition yang dipunyai oleh Kerajaan Arab Saudi. Special arrangement. State gifts. Bukannya jual lambak.

Memang susah nak cari design yang betul-betul sama. Kecemasan Kak Wan dalam wawancara semalam kita boleh faham. Ini soal reputasi keluarga. Tengok air muka Kak Wan pun kita tahu; Omega tu memang tak ada dalam tangan Kak Wan. Kak Wan nak beritahu: budak dia belum balik dari Hong Kong!

Apa options? Antara option yang ada, adalah menulis dan meminta design sama daripada Kerajaan Arab Saudi. Tapi, Kak Wan tahu bahawa ini boleh jadi backfire. Hubungan Rosmah Mansor dengan Kerajaan Arab Saudi adalah luarbiasa. Kak Wan takut ter’kantoi’ dengan Rosmah. Hancur lagi.

Kak Wan dikatakan nak bawa replika ini ke Sarawak. Tak sempat. Masih belum dapat replika yang sama. Usaha dah dibuat. Kak Wan terpaksa akur dengan arahan Anwar; bahawa jam ini akan memenangi beberapa seat Melayu di Sarawak. Malahan, kawasan Beting Maro adalah tempat pertama yang dibuat ‘upacara mempersembah jam replika’ jam Omega oleh Kak Wan dan Anwar. 16hb – Beting Maro jadi MILIK PAS!!!

Kak Wan perlu diberitahu bahawa setiap jam mahal ada ‘serial number’. Ini bukan boleh di engraved sesuka hati. Nampak sangat. Yang lebih penting; Kak Wan pun tak ingat ‘serial number’ yang ada di belakang jam tersebut. Kalau salah nombor? Kantoi lagi.

Kak Wan masih menunggu ‘design’ asal. Dalam faks yang terakhir; ada beberapa butik Omega di Hong Kong yang dikatakan dapat membantu. Dua tempat yang dikatakan sedang dihuni oleh dua orang ‘ejen’ PKR ini adalah seperti berikut:-

Emperor Watch & Jewellery (H.K.)
Tsimshatsui

OMEGA Boutique Hong Kong Mansion
Causeway Bay

Kak Wan nak buat ‘upset’ dengan bawa replika Jam. Habis tu yang ada dengan PDRM; siapa punya? Boleh kita bandingkan ‘serial number’?

gelagatanwar.wordpress.com


Jam Tangan Omega Simbolik Hubungan Cinta Anwar & Azizah ?

Misteri jam tangan Omega menjadi simbolik tentang hubungan cinta Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Datuk Seri Anwar Ibrahim serta dakwaan hubungan curang suaminya dengan pelacur dari China.

Seorang blogger berbangsa Cina, Shuzheng dalam tulisannya bertajuk “Surat kepada Wan Azizah: Nasib Bunga Cina” (Letter to Wan Azizah: Plight Of The Chinese Flower) meragui kenyataan Azizah yang menyatakan beliau masih menyimpan jam tangan Omega tersebut sedangkan gagal membuktikannya.

“Adakah suami kesayangan anda, Anwar memberitahu kehilangan jam tangan Omega kepada anda ? Mungkin dalam bulan Februari. Sudahkah anda menemuinya? Adakah anda mencarinya di rumah ? Dalam Almari pakaian? Bilik bacaannya ?

“Mungkin Nurul (Izzah) membawanya ke Australia? Tunjukkan kepada penyokong setianya, Raja Petra Kamaruddin”, katanya dalam laman shuzheng.wordpress.com. Klik di sini

Jika Wan Azizah gagal menjumpai jam tangan tersebut, blogger itu memberi cadangan kepadanya supaya bertanyakan kembali kepada suaminya, di manakah beliau meletakkan jam tangan tersebut.

“Beritahu (semula) Anwar untuk cuba mengingatinya jika dia mungkin tertinggal jam di bilik hotel atau bilik mandi hotel. Mungkin juga dia terlupa ketika dia keluar dari hotel tersebut”, katanya.

Menurutnya sebagai isteri yang setia, Wan Azizah perlu membantu Anwar untuk sentiasa memerhatikan barang-barang peribadi miliknya dan sentiasa berpesan kepadanya supaya menahan diri dari sebarang godaan duniawi.

“Anwar banyak mengembara, melawat banyak tempat, masuk dan keluar banyak bilik-bilik (hotel), dia pasti akan tertinggal barang-barang.

“Anwar (mungkin) akan kehilangan seluarnya juga. Jadi wajib kepada anda untuk sentiasa mengingatinya menyimpan seluarnya. Beritahu dia, jangan sesekali melondehkan seluarnya untuk apa jua alasan atau godaan.

“Ingat? Dia adalah anugerah tuhan, jadi anda tidak mahu kehilangan anugerah anda itu”, katanya lagi.

Blogger itu turut mendedikasikan sebuah lagu khas (Cina) bertajuk ” 苦情花 – Gu Qing Hua – Bitter Love Flower – 歌手: 曾嵘 kepada Wan Azizah yang berkaitan dengan ‘pelacur yang dipercayai’.



“Orang-orang seperti Anwar Ibrahim dan Raja Petra: mendapat limpah kurnia Allah dan royalti; almari pakaian mereka dipenuhi dengan wang. Dan seandainya tidak cukup, mereka hanya perlu membuka mulut dan lebih banyak wang akan turun di kaki mereka.

“Dengan cara ini, Petra mendapat puluhan juta ringgit, mengelilingi dunia, sementara Anwar pula mencuba membeli cinta dengan seberapa banyak wang sepertimana dia menyembunyikannya dalam banyak bilik tanpa cinta”, katanya lagi.

AIDCNews

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP