Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, April 9, 2011

Wan Azizah mengelabah apabila ditanya mengenai jam tangan 'OMEGA' Anwar





Ababyl79 says:
April 9, 2011 at 2:47 am

Khalid gagap dengan tergagap-gagap kata “you (wartawan) don’t appreciate justice” bila wartawan minta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut.

Kepada pentaksub Anwar, bukalah minda & hati anda untuk merenung sekejap akan niat baik wartawan yang meminta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut.

Persoalan kepada pentaksub Anwar :

1. Tidakah justice (keadilan) dapat direalisasikan & disempurnakan pada masa itu juga (ketika berlangsung sidang akhbar berkenaan di rumah Wan Azizah & Anwar) tanpa perlu diwujudkan RCI apatah lagi siasatan polis yang dibuat itu akan menjadi tidak terpakai sekiranya Wan Azizah dapat menunjukan jam tangan Omega tersebut?

2. Tidakah satu kenyataan yang bebal dari Khalid gagap berkata wartawan tidak menghargai keadilan bila meminta Wan Azizah tunjukan jam tangan Omega tersebut?

3. Apakah menubuhkan RCI juga bermaksud kerajaan tidak appreciate (menghargai) justice (keadilan) yang mahu diberikan kepada Anwar?

4. Bila Wan Azizah & Anwar menolak menunjukan jam tangan tersebut & penubuhan RCI, haruskah & memang tidak nampak bersalah ke Wan Azizah & Anwar terus mengutuk rakyat (termasuk pihak media & bloggers) yang akan terus memperkatakan tentang isu video seksnya ini kerana Wan Azizah & Anwar sendiri menolak niat baik kerajaan yang tahu menghargai keadilan melalui penubuhan RCI?

Kepada pentaksub Anwar, silalah beri komen anda.

P.S. : RCI harus diadakan kerana ramai orang percaya Wan Azizah & Anwar tidak akan percaya pada hasil siasatan (video seks) polis yang tidak memihak kepadanya. Wan Azizah telah diberi peluang untuk menjadi antara ahli panel dalam RCI yang akan menilai atau menyangkal segala fakta yang akan didedahkan nanti. Jangan salahkan kerajaan jika atas keengganan Wan Azizah menolak menjadi ahli panel RCI, kerajaan terpaksa teruskan dengan ahli2 panel lain terdiri dari mereka2 yang pakar & berpendirian bebas sahaja tanpa penglibatan Wan Azizah atau wakilnya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP