Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Tuesday, October 4, 2011

PAS gerak kempen penerangan hudud


Kerajaan PAS Kelantan akan menggerakkan program penerangan mengenai hukum Hudud di negeri itu termasuk kepada golongan bukan Islam bermula esok, kata Exco Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Katanya bermula malam ini, sesi ceramah akan diadakan di seluruh negeri termasuk ceramah perdana di Kota Bharu Khamis ini.

"Oleh kerana hukum Hudud menjadi isu besar, jadi kerajaan PAS perlu ada program penerangan secara besar-besar untuk elak kekeliruan tentang hukum Hudud," katanya pemberita selepas majlis pelancaran van dakwah bergerak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) di Kota Bharu, semalam.

Mengulas dakwaan Dewan Himpunan Penyokong PAS Kebangsaan (DHPP) yang mendakwa tidak pernah diajak berbincang atau membentangkan pandangan bukan Islam berhubung Hudud, beliau berkata ia hanyalah satu salah faham.

Ahad lalu media melaporkan DHPP menjangkakan sokongan terhadap PAS di kalangan bukan Islam akan merosot pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, berikutan isu hukum Hudud.

Pengerusinya Hu Pang Chaw dilaporkan berkata walaupun DHPP sebagai salah satu sayap parti itu, tetapi tidak pernah diajak berbincang atau membentangkan pandangan bukan Islam berhubung Hudud yang mahu dilaksanakan di Kelantan.

- Bernama

2 comments:

  1. dah lebih 50 tahun..baru nak gerak buat penerangan? selama ni buat mende?

    ReplyDelete
  2. 2o tahun buang masa...
    skrg baru nak buat penerangan...
    bila dah dekat pilihanraya..??
    bila rasa dah nak hilang kuasa...?
    hmmmmm...betul2 munafik...

    ReplyDelete

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP