Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Wednesday, November 24, 2010

Gelombang Reformasi Anwar Ibrahim Yang Semakin Lesu

Di bawah ini adalah posting yang telah dibuat oleh blogger Reformis Jalanan dalam blognya untuk penilaian bersama:-


Gelombang Yang Semakin Lesu

Tak sampai 3 tahun! Saya melihat mood kebanyakan orang terhadap parti-parti politik semakin lesu, terutamanya di sebelah PR. Jika 2 tahun lepas rakyat masih lagi memasang angan-angan untuk melihat perubahan dan yakin pada Anwar Ibrahim, sekarang semuanya entah ke mana. Nampaknya mereka semua sudah menolak "politik harapan". Bermacam-macam harapan yang dijanjikan sebelum pilihanraya tapi mereka mendapati apa bezanya kerajaan yang memerintah di beberapa buah negeri dengan kerajaan pusat?

Anwar Ibrahim contohnya. Dari dulu sampai sekarang cakap pasal "reform". Nak reform itu dan ini tapi pada hakikatnya parti sendiri pun dia gagal nak reform. Berbagai masalah ditambah pula dengan gelagat pimpinan dan golongan elitis dan berkepentingan di dalam parti tersebut. Selepas PRu 2008, beberapa kali siri pilihanraya kecil dilihat memihak kepada PR kerana waktu itu mood rakyat yang mahukan kepada pembaharuan dan perubahan masih lagi menebal. Sekarang, satu demi satu tumpas. Dan UMNO/BN (la`natullah) berjaya menarik kembali sokongan rakyat dan pengundi sedikit demi sedikit.

Sebelum bercakap nak menuju ke Putrajaya, lebih baik bersiap sedia dengan kemungkinan akan terlepas negeri-negeri yang berjaya ditawan pada PRU 2008.

Catatan Blogger : Penulis blog ini merupakan seorang yang pro kepada Pakatan Rakyat. Blog ini juga anti kepada sebarang usaha untuk menyatukan parti yang diterajui oleh orang Melayu atas alasan demi kepentingan Melayu dan Islam. Kepada pengunjung yang wala membabi buta, yang semangat kemelayuan menebal, dan lain-lain lagi, blog ini tidak sesuai untuk anda semua dan anda disarankan tidak membaca kandungan blog ini. Semua pengisian dalam blog ini adalah dari diri saya sendiri, tanpa disuruh atau dibayar. Jadi terpulang kepada saya untuk menulis apa saja. Saya sekadar menggunakan hak saya selaku warganegara Malaysia yang termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia perkara 10 bab kebebasan bercakap. Harap maklum.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP