Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, November 27, 2010

Pengakuan dari bekas pejuang PKR mengenai Anwar, Azmin dan RPK - Revisited

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum WBT.

Memandangkan saya ada menerima pm drp beberapa sahabat yg memohon saya menyiarkan coretan ini, maka saya postkan semula hari ini. Kepada webmaster dan moderator TKO (forum Tranungkite kepunyaan penyokong PAS Terengganu) saya berharap anda dpt bertindak dgn adil dan saksama agar tidak delete atau lock thread, sesuai kebebasan media yang sering diuar-uarkan oleh PAS dan PKR selama ini.

Coretan ini saya pernah post pada 30/6/08, dan telah disiarkan lebih kurang 8 jam sahaja, selepas itu didapati hilang.

1. PENYINGKIRAN DRP TKO

Untuk pengetahuan forumer semua, riwayat ze-mi di TKO telah pun berakhir pada 29/6/08 jam 7.40pm. Maka nick ze-mi telahpun bertukar menjadi nick almarhum ze-mi. Saya seperti dpat merasakan dlm 2-3 hari kebelakangan ini yg saya akan disingkirkan. Kemuncak kpd penyingkiran saya ini adalah berpunca drp asakan2 keras saya kpd Anwar Ibrahim semalam.

Sebelum drp ini juga sudah ada kedengaran drp forumer2 yg meminta saya disingkirkan atau diboikot, hinggakan ada org yg membuat undian bertanya setuju tak ze-mi disingkirkan. tapi saya tak tahu apakah keputusan undian tersebut, saya cuba mencari thread tersebut tetapi gagal. malah ada juga forumer yg menuduh saya adalah MOD TKO yg pro UMNO dan ada yg kata saya saudara mara atau sahabat handai MOD.

Di sini saya ingin tegaskan dan saya BERSUMPAH DGN NAMA ALLAH BAHAWASANYA SAYA INI BUKAN MOD, SEDARA MARA ATAU SAHABAT KPD MOD TKO.

Saya tak pernah mengenali mereka atau berhubung dgn mereka dgn cara lain selain drp di forum ini. Apapun “tahniah” diucapkan kpd WM kerana anda telah bertindak dgn “adil” dlm soal penyingkiran saya. Anda telah menunjukan 1 “contoh “ media yg adil dan saksama sebelum pakatan pembangkang mengambil alih pemerintahan Negara.

Nampaknya anda akan semakin “adil” drp media milik BN apabila memerintah negara kelak. Saya disingkirkan tanpa sebarang amaran. Tunjukan di mana silap saya.

Majikan hendak buang pekerja pun 2 kali amaran diberi. Sedangkan saya tidak pernah menerima apa2 amaran drp pihak admin. Jika anda berkata saya ni penabur fitnah, sila tunjukan kpd saya apa yg saya kata di forum ini yg tidak benar, kebanyakan apa yg saya kata adalah benar. Sebagai seorang muslim saya pun tahu bagaimana dosa fitnah ini.

Pada pendapat saya anda semua sukar hendak menerima hakikat apa yg saya kata ini kebanyakanya benar.

Kenapa banyak forumer lain yg pro pembangkang yg fitnah anda tak ambil tindakan, malah ada juga yg mengeluarkan kata2 hina, makian dan cacian kpd pemimpin2 negara tetapi tiada tindakan. INIKAH KEADILAN YG ANDA PERJUANGKAN SELAMA INI ?

Sepatutnya anda dahulu yg menunjukan contoh yg baik kpd BN. Tapi nampaknya anda pun bertindak sama seperti BN. Ini bermakna tiada beza anda dan BN.

Jika anda lihat kembali kpd thread dan posting saya selama ini, pernahkah saya menyentuh PAS, kalau ada pun sekitar 0.01% shj, thread saya selama ini hanya kpd PKR sahaja.

Kenapa saya bermusuh dgn PKR. Saya akan jelaskan di bawah ini.

2. SIAPA ZE-MI ?

Saya menetap di kawasan lubuk reformasi di Selangor sekitar tahun 1999-2004. Berusia 35 tahun. Kali pertama saya terlibat dlm politik ialah dgn menyertai parti keADILan, selepas melihat Anwar Ibrahim “diseksa” oleh pemerintah pd masa itu.

Saya berjuang bermatian-matian dan berhabisan-habisan utk menegakkan Keadilan kpd Anwar. Saya hilang perniagaan pd masa itu kerana asyik sibuk berpolitik. Rumahtangga pun bergolak kerana politik. Walaupun sering dilarang oleh ahli keluarga jgn telibat dgn Anwar, tapi saya tolak ketepi semua nasihat itu demi Anwar Ibrahim.

Saya terlibat secara langsung dlm soal penubuhan keADILan di Bahagian Shah Alam. Saya dan Hj Shaharudin adalah org mencuci pejabat Keadilan Shah Alam pertama dulu di Seksyen 9.

Ketua bahagian pd masa itu Hj Azman Husin sebelum Ezam ambil alih. Antara rakan2 yg telibat sama dlm penubuhan di Bahagian Shah Alam dulu, adalah Hj Ardin Shah, Haris Bakar (sekarang s/usaha pkr slgr), pn Mahanum, pn Rodziah atau lebih dikenali kak ogy(sekarang exco selangor dan ADUN Bt 3) Suhaimi (sekarang Adun Sri Muda) dr Xavier (sekarang exco Selangor dan Adun Sri Andalas) Sd Johari (sekarang join UMNO bersama ezam) Nazmi (join UMNO bersama ezam) mr Rajoo (sekarang ahli majlis MPK) mr Lingam (tak tahu dimana sekarang) Zaidi (sekarang bekerja dgn YB Suhaimi dan kak ogy) Adnan Jamburi, Hanafi, Raja Komando atau lebih dikenali sbg ‘pak engku’ dan beberapa org lagi.

Kami semua ini bekerja all out masa PRU 1999 di mana Ezam menentang Datuk Salamon Selamat, keputusannya Salamon menang dgn majoriti 1440 undi drp 40000 undi dlm PRU sebelum itu.

Selepas tewas p/raya kami terus bekerja demi memastikan Keadilan ditegakkan di Malaysia. Saya pernah ditangkap beberapa kali dlm siri reformasi dulu. Antara lokap yg saya pernah masuk adalah Dang Wangi, Ipk KL, Travers, dan yg terakhir di Pandamaran semasa Perhimpunan 100 ribu rakyat di Jln Kebun.

Antara sahabat baik saya di lokap dulu adalah saudara Nasir Isa (reformis). Saya juga banyak terlibat mengatur program2 parti di sekitar Selangor dulu. Itu antara satu sebab saya mengenali ramai pemimpin2 Pas dan juga PKR. Drp mereka semua inilah saya dpt apa2 maklumat sekarang.

Khalid Ibrahim ni org baru je. Badan pun tak sempat belengas lagi, tapi nasib dia baik dpt jadi MB. Dulu kalau kami minta sumbangan utk parti (masa itu beliau masih dlm Guthrie) kedekut nak mampuihh mamat ni.

Pada masa saya sering masuk lokap itulah rumah tangga saya bergolak dan perniagaan saya rosak. Setiap kali masuk lokap nak keluar mesti dijamin nak guna 2-3 ribu.

Sampai satu tahap barang kemas isteri pulak digadai utk jaminan saya. Ada juga insan yg simpati yg menjalankan kutipan derma konon kononya utk nak jamin kami yg ditangkap ini, tetapi hasil kutipan derma ini lesap kpd mereka.

3. KENA TIPU DGN RAJA KAPOOR

Dan salah sorangnya adalah Raja Petra Kamarudin. Sebab itu sampai sekarang pun saya memang tak boleh lihat muka Petra ni. Saya dah sumpah dia 7 keturunan. Dia ni memang muka penipu, dia memang pandai cari duit utk diri dia guna nama parti. Dia memang sorang yg pandai ambil kesempatan. Sebab itu saya panggil dia ‘raja kapoor’, kerana dia byk kapoor duit. Duit deposit calon p/raya pun dia kapoor juga.

Hj Ramli seorang penderma minta dia kutip balik duit deposit calon slepas PRU, kemudian Hj Ramli suruh masukkan akaun PKR, tapi di’kapoor’kan oleh Petra juga. Sekarang Hj Ramli adalah ahli PAS,bukan PKR lagi.

Apa yg keluar drp mulut dan web Petra ni semuanya duit. Matlamat utama dia duit. Dulu dia buat ‘hikayat khairy’, sebelum siar dia minta seseorang jumpa Khairy minta duit, kalau tak bagi dia akan siarkan Hikayat Khairy. Tapi Khairy tetap tak bagi duit kpdnya, maka dia pun keluarkan cerita tersebut. Begitu juga dgn kes Altantuya.

Saya tak mahu lagilah nak cerita panjang pasal raja kapoor ni. Kalau anda nak percayakan dia terpulanglah. Dia lah salah seorang penyokong Kebebasan Antara Agama (IFC) dulu. Cek balik dia punya web pasal IFC.

4. TERLIBAT BANTU PKR

Saya juga selalu terlibat dlm beberapa p/kecil dulu drp 1999-2004. Antaranya yg pertama yg masih saya ingat adalah PRK Dun Sanggang Pahang yg mana MB Pahang keluar isyarat lucah semasa penamaan calon, kemudian parlimen Teluk Kemang NS, kemudian Dun Lunas di Kedah yg mana bekas adun dia mati ditembak dlm kereta, kemudian Dun Anak Bukit dan Parlimen Pendang (ustaz Fadzil Nor meninggal dunia), kemudian Dun Indera Kayangan Perlis dan juga p/raya Sarawak.

Saya masih ingat lagi di waktu awal keADILan ditubuh dulu, saya lah org yg sering berulang ke pejabat pertama keADILan di sebuah rumah seksyen 14 PJ utk mengambil borang2 ahli bagi diedarkan di seluruh Shah Alam. Pada masa itu s/usaha agung keADILan pertama adalah Anuar Tahir sering memuji saya “hang ni aktif lah cari ahli, baguih, baguih”, kerana saya lah org yg paling kerap datang ambil borang keahlian.

Sekarang Anuar Tahir dah masuk PAS,kenapa dia masuk PAS, anda fikirlah dan buat tafsiran sendiri, begitu juga dgn Saari Sungib org yg pernah masuk ISA, pun masuk PAS juga. Buat tafsiran sendiri.

Saya rasa cukup lah sekadar ini mengenai siapa saya, kalau saya nak tulis lagi 4 page pun tak cukup.

Bukan nak eksyen pulak dgn apa yg saya dah lakukan, tapi sekadar buat pengetahuan anda semua, kerana ada yg sering bertanya siapa yang ni. Tentang jawatan2 yg pernah dipegang semasa dlm parti dulu tak perlulah saya nyatakan di sini. Utk pengetahuan semua bukan saya seorang ja yg banyak berkorban utk perjuangan Keadilan dulu, ramai juga kawan saya yg turut bekorban, ada yg bercerai berai rumahtangga, ada yg bankrapsi, ada yg rumah kena lelong, kereta kena tarik, nak makan pun takde duit, semuanya hanya 1 matlamat demi melihat Anwar diberi keadilan.

Tapi sayang Anwar menghampakan kami semua.

5. KENAPA SAYA TINGGALKAN keADILan ?

Saya mula menjauhkan diri drp Keadilan pada 2003, kerana saya dah mula tahu siapa Anwar yg sebenar dan juga utk memperbaiki taraf kehidupan saya yg dah rosak teruk. Ada seseorang telah menunjukan bukti kpd saya siapa Anwar dan juga saya lihat satu rakaman video bagaimana Anwar menipu dia sakit belakang. Dia hanya berlakon sakit semasa hendak dibawa ke mahkamah atau ke hospital shj.

Semasa di dalam penjara dia sihat, malah boleh bermain ping pong lagi. Dan juga rakaman di HKL semasa dia dtg buat rawatan di sana, sewaktu dia hendak salin pakaian di HKL dia boleh berjalan seperti biasa, kemudian bila dah siap salin dia kembali atas kerusi roda, pura2 sakit. Tujuan beliau hanya satu pd waktu itu, agar beliau dapat pergi rawatan keluar negara dan dpt suaka politik di sana.

Ezam pun tertipu juga dlm hal ini, beriya iya aja si Ezam ni, usaha sana sini agar Anwar dpt rawtan di luar negara. Padahal Anwar menipu ja. Selepas keluar penjara pun beliau pergi ke Jerman, tak buat pembedahan pun, sekadar berehat di hospital ja. Siapa berani nafi perkara ini, saya cabar mereka nafi. Saya cabar Datuk Kamarul Bahrin, ahli Parlimen Teluk Kemang dedahkan perkara ini.

Walaupun saya dah menjauhkan diri drp Keadilan pada masa itu, tapi saya tetap berhubung dgn kawan2 yg masih dlm parti. Saya ada juga cuba menasihat mereka supaya menjauhkan diri drp parti, tetapi seperti biasa lah mereka melenting dan berkata kau nak keluar keluarlah jgn nak racun kami pulak. Maka saya pun biarkan mereka aja. Tiba p/raya 2004,saya tak terlibat langsung dlm PRU itu, walaupun ada kawan2 baik yg bertanding.

Anwar bebas Sept 2004, saya tak ambil peduli. Lansung saya tak meraikannya.

Tapi Tuhan itu Maha Kaya, pada 2006 apabila Ezam keluar parti maka ramai juga kawan2 saya ikut sama dan mereka dah mula sedar siapa Anwar, dan ada kawan yg berkata kpd saya “mie, nampaknya kau lebih awal cerdik drp kami”.

Saya nak maklumkan di sini Ezam keluar drp parti, bukan sebab lain,sebab utama ialah beliau dah tahu siapa Anwar, tetapi kerana tidak mahu mengaibkan org, maka dia guna alasan lain.

Satu contoh saya beritahu anda semua, Ezam pernah tinggal di penjara Kajang bersama Sukma di blok yg sama selama 3 bulan. Jadi anda fikirlah sendiri, Ezam ni bijak juga orgnya dlm soal siasat menyiasat. Tapi utk sementara waktu ezam lupakan dulu, apa yg beliau tahu drp Sukma, kerana simpati kpd Kak Wan dan juga cuba berusaha membebaskan Anwar.

Ini kerana pd pendapat beliau alang2 seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Pada masa itu ezam juga terfikir mungkin Anwar dah bertaubat dan berubah. Jadi apa salahnya beri peluang ke 2 kpd beliau. Tetapi sangkaan Ezam meleset, Ezam mula curiga kembali kpd Anwar, apabila dia nampak beberapa kes (tak perlu saya nyatakan di sini) hinggalah pada 1 hari Ezam jumpa Nalla dan bertanya Nalla siapa Anwar yg sebenarnya. Dan Nalla berkata esok u dtg rumah saya bawa u punya Quran.

Maka Ezam pun ke rumah Nalla esok bersama Quran, dan beberapa soalan Ezam tanya kepada Nalla, dan sebelum menjawab soalan2 Ezam, Nalla terlebih dahulu ambil semua gambar anak isteri beliau letak di depan beliau. Dan Nalla berkata kalau beliau tipu anak isteri beliau akan mati.

Maaf ! saya tak boleh nyatakan apa soalan2 yg Ezam tanya kpd Nalla.

Dan Nalla juga tunjukan kpd Ezam satu video. Dan selepas melangkah keluar drp rumah Nalla, Ezam dah bertekad dia akan tinggalkan Anwar.

Saya tahu saya akan hadapi masalah dgn Ezam dan kawan2 lain bila saya ceritakan perkara ini di sini, kerana Ezam dah berpegang pada prinsip dia tak akan aibkan Anwar dgn perkara ini. Tapi saya sedia tanggung risiko perkara ini, kerana saya pun tak tahan juga lihat Ezam dihina oleh anda semua. Hanya org2 sekiling yg rapat sahaja tahu perkara ini.

Cara anda semua menyerang Ezam seolah-olah takde sedikit jasa pun oleh Ezam terhadap Anwar dan PKR. Mungkin anda semua tertanya-tanya semasa Anwar jadi TPM, Ezam tak tahu ke perkara ini ?

Ya memang Ezam tak tahu, kerana beliau bertugas sbg S/usaha Politik kpd Menteri Kewangan. Ezam bertugas di MOF Jln Duta dan Anwar hanya ke sana seminggu sekali. Org yg sgt rapat dan tahu semua perkara ini adalah Azmin Ali kerana Azmin S/usaha Sulit TPM.

Ezam amat jarang bertemu Anwar dan jika bertemu pun lebih kpd perbincangan perkara2 politik shj. Dan ezam pun tak lama bertugas dgn anwar tak sampai 2 tahun pun. Selepas Anwar dipecat,Ezam pun turut sama dipecat.

Tahukah anda yg Azmin Ali tu bapak segala rasuah semasa Anwar TPM dulu. Setiap org yg nak buat temujanji dgn TPM mesti melalui Azmin dulu dan pasti ada “tol” yg harus dibayar.

Rumah Azmin Ali bernilai RM5 juta. Kekayaan yang dikutip semasa menjadi Setiausaha Sulit Anwar, Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Tahukah anda yg Azmin Ali itu adalah pemegang AP import kereta mewah jenama Wald. Tahukah anda show room kereta mewah Azmin terletak di persimpangan Jln Sultan Ismail dan Dang Wangi sebelah Bank Pembangunan dekat traffic light.
Anwar bersama Shamsidar Taharin,isteri Azmin Ali. Bermula dari skandal isteri Azmin dan Anwar inilah jatuhnya Anwar sebagai TPM dan dipecat daripada UMNO. Banyak rahsia misteri antara Anwar dan Shamsidar seperti yang dipaparkan dalam foto di atas.


Tahukah anda Azmin Ali guna kuasa dia dan Anwar Ibrahim bagi seluruh projek papan tanda di KLIA kpd adik beliau Umi Hafilda, hinggakan takde ruang kpd kontraktor lain.

Motokar Ferrari, Azmin, keluarganya dan Ferrari di belakang

Tahukah anda berapa kekayaan Azmin, kekayaan beliau amat luar biasa. Utk perniagaan kereta wald, Azmin pasang proksi seorang tauke Cina. Tauke inilah yg sponsor Anwar beli rumah baru di Segambut berharga 2 juta dan kos ubahsuai pun 2 juta.

6. KES TERBARU ANWAR-SAIFUL.

Sebenarnya selepas keluar penjara saya dah tahu banyak kali Anwar dah lakukan perkara ini. Sebab itu saya tak terkejut dgn pengakuan Saiful ini.

Sebab itu saya sering berkata di forum ini,satu hari perkara yg sebenar akan terbongkar. Tapi anda semua maki saya. Takpe, saya terima seadanya makian anda. Ya memang betul kita tak boleh hukum dia sebab keputusan DNA belum keluar. Tetapi yg saya pelik kenapa Anwar guna jalan yg susah utk bersihkan nama beliau.

Kenapa beliau harus pergi dapatkan suaka di Kedutaan Turki ?.

Jalan yg terbaik adalah beliau datang ke balai polis beri keterangan secara sukarela, kemudian buat pula satu report polis kpd Saiful ini kerana cuba memfitnah beliau. Nak bagi sedap lagi, pergi mana2 masjid ajak sama beberapa org kepimpinan ulama PAS dan beliau bersumpah di sana. Barulah nampak gentle dan anda tak bersalah.

Beliau tak perlu guna alasan polis akan tangkap dan pukul beliau seperti dulu. Secara logiknya benda yg sama tak kan berulang lagi. Sekarang beliau guna pendekatan salahkan kerajaan, Ketua Polis dan Peguam Negara. Jgn lari drp tajuk asal, jgn salahkan org lain. bersihkan nama anda dulu.

Dulu pun begitu juga anda alihkan perhatian rakyat dgn menyalah Tun Dr. Mahathir. Dia selalu menguar-uarkan kpd rakyat,‘kalau takut dgn risikon jgn bicara pasal perjuangan’ dan ‘lawan tetap lawan’. Alih-alih dia pula yg pergi berlindung di Kedutaan Turki. Inikah pejuang sejati ?

Sekarang polis belum pun nak tangkapnya, tapi kenapa beliau takut dgn bayang2 sendiri edarkan sms kpd org ramai suruh berkumpul di Shah Alam kerana polis nak tangkap beliau.

Pd saya tindakan beliau itu adalah sekadar nak test market nak tengok berapa ramai rakyat akan turun sokong beliau, dan hasilnya tak berapa ramai pun. Beliau ingat ianya akan sama seperti 1998. Setelah melihat sokongan rakyat agak kurang maka beliau pun tak jadi turun drp hotel utk sidang media.

Setelah melihat sokongan rakyat agak lemah maka jalan terbaik ialah dapatkan suaka di Kedutaan Turki. Ada yg kata Anwar terima ancaman bunuh, karut semua tu, kalau org nak bunuh dia sebelum kes ni pun dah kena.

Pernahkah anda dengar cubaan bunuh terhadap beliau. Sebenarnya anwar takut utk ke penjara, kerana beliau pernah tinggal disana 6 tahun, dan beliau tahu keadaan di sana, sebab itu dia memilih utk berlindung di kedutaan.

Dan saya tak terkejut jika Anwar berjaya menyusup ke luar negara dgn cara haram. Ada yg kata konpirasi kerajaan. Adakah PM dan TPM ni takde otak nak piker, nak buat naya kat Anwar lagi, mereka dah kalah teruk PRU lepas, sokongan rakyat dah merosot dan jika mereka berbuat begini maka mereka sengaja mencari nahas utk hancurkan kerajaan mereka sendiri.

Begitu juga gambar Saiful di Pejabat TPM, gambar itu diambil semasa Saiful menjadi Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UNITEN dan beliau ke sana utk bertemu rakan beliau yg bekerja dgn TPM dan menjaga hal ehwal pendidikan tinggi, Saiful ke sana pasal urusan kerja.

Akhir kata kita sama2 tunggu dan lihat lah acara seterusnya. Nak cerita lagi 6 page pun tak cukup.

7. AKHIR KATA DRP ZE-MI

Saya rasa cukup setakat ini utk hari ini. Semoga anda semua ceria selalu, saya sayang sahabat semua. Tiada sedikit pun perasaan marah terhadap anda semua. Jika selama ini saya ada terkasar bahasa, atau kesilapan lain, maaf dipinta. Kpd MOD dan WM maafkan saya jika saya menyusahkan anda selama ini.

Semua yg baik itu datang drp Allah, yg buruk itu dtg drp saya.

BYE ! BYE !

SALAM PENUH KASIH SAYANG DAN IKHLAS DRP ZE-MI.

SEKIAN
ZE-MI (TKO)
EX ADNAN J 501 (KLPOS)-dulu ler.


3 comments:

  1. wei..cerita la lagi..

    ReplyDelete
  2. ish.. dah terang lagi bersuluh... wahai anwarinas,,,open your mind, open your eyes and open your heart.. Naluri dan hati tak kan menipu.. apa lagi pembuktian yang kita tunggu??? dah jelas.. kok dokong si juburi nipun kita bukan dapat apa.. hampeh.

    ReplyDelete
  3. Insyaalah org mcm Anuar Ibrahim tak kan Jadi pemimpin Negara......

    ReplyDelete

Popular Posts

Recent Posts

About Me

My Photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP