Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Monday, January 30, 2012

Datuk Dr Hassan dan PAS - satu pandangan dari Meli




Betulkah Datuk Dr Hassan Ali tidak akan memberi bekas kepada Pas?

KERANA bebaskan diri dari kejumudan: antaranya telah menyertai dan menyokong Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) untuk menyelamatkan umat Islam dari murtad yang dilarang supaya jangan hadir oleh parti dan kerana enggan menyerai perhimpunan untuk menentukan satu keputusan penghakiman (kes lewat Anwar Ibrahim) yang disuruh hadir oleh parti, Datuk Dr Hassan Ali dipecat dari Pas.

Ekoran pemecatan itu, banyak luahan dibuat oleh Dr Hassan, termasuk tentang adanya orang Pas sendiri menghalangnya ketika menjalankan tugas mencegah maksiat sewaktu beliau menjadi exco. Saya, malah rakyat Malaysia seluruhnya pasti tidak akan lupa macam mana arak yang dirampas oleh pihak berkuasa agama Islam di Selangor telah dikembalikan atas desakan exco dari DAP. Ianya adalah satu bentuk penghinaan terhadap keja-kerja yang melibatkan kepentingan Islam sebagai agama resmi negara. Pihak berkuasa agama Selangor ketika itu bawah portfolio Dr Hassan,

Bagi saya pemecatan Dr Hassan adalah satu malapetaka kepada perjuangan Pas tetapi rata-rata pimpinan Pas serta pendukung dan penyokong fanatik parti itu yang bagi saya sudah jauh terpesong dari matlamat dan tujuan penubuhan Pas nampaknya yakin pemecatan Hassan tidak akan memberi bekas kepada Pas. Betulkah begitu? Saya bukan baru dalam Pas tetapi agak lebih awal mufarakah dari Pas setelah kira-kira lapan tahun berada dalam kerajaan Pas Kelantan.

Sebelumnya saya banyak belasah Umno, terutama Dr Mahathir (kini Tun) sewaktu beliau jadi PM dan Presiden Umno. Baca sambungannya......

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP