Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Thursday, February 10, 2011

Republique de Malaisie Senor Presidente Azmin

Dalam Ceramah dan Sesi Penerangan yang diberikan oleh Ummi Hafilda, Rahimi Osman dan YB Datuk Satim Diman yang diadakan pada malam Rabu 9 Februari 2011 di Jalan Kebun, Kelang, satu pendedahan terbaru dan serius telah dibuat oleh Ummi Hafilda tentang cita-cita besar Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang juga abang kandungnya bahawa sekiranya PKR berkuasa di Malaysia Azmin akan menjadikan Malaysia ini sebuah negara Republik.

Azmin seterusnya akan melantik dirinya sebagai Presiden di samping menjadi Menteri Kewangan dan Menteri Dalam Negeri.

Bila disebut negara republik umum mengetahui sistem Kerajaan republik itu tanpa peranan Raja dan Sultan-sultan Melayu lagi, seperti yang telah berlaku di Indonesia, Mesir dan negara-negara lain di dunia ini yang mana hanya Presiden sahaja mempunyai kuasa mutlak dalam pemerintahan negara.

Jadi di Malaysia ini Azmin bercadang akan menyahkan Raja/Sultan Melayu kerana menurut beliau, mereka banyak menghabiskan wang.

Ikuti rakaman video Free Malaysia Today ini dan juga rencana dari anwaraidc


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP