Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Monday, May 30, 2011

Nik Aziz wajib bertaubat kerana mempertahankan Anwar Ibrahim yang aktif dalam aktiviti liwat dan zina

KOTA BHARU 29 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diminta bertaubat daripada terus mempertahankan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berdepan dengan isu moral dan dikaitkan dengan rakaman video seks.

Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Prof. Madya Mohd. Noor Deris, berkata, tindakan Nik Abdul Aziz itu jelas bercanggah dengan politik diamalkan oleh Rasulullah SAW yang diutuskan untuk menyempurnakan akhlak umat manusia.

"Nik Abdul Aziz mengaku memperjuangkan Islam tetapi membela pemimpin yang dikaitkan dengan pelbagai isu moral. Minta Nik Abdul Aziz bertaubat kerana membela orang seperti Anwar.

"Tindak-tanduk pemimpin Pas itu semakin bertentangan dengan perjuangan Rasulullah,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Nik Abdul Aziz yang dalam ceramahnya di Kampung Setia, Kuang, menasihatkan pihak yang menabur fitnah terhadap Anwar dengan mengaitkannya dengan rakaman video seks tampil memohon maaf.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, orang yang membuat fitnah tidak akan merasa nikmat kubur apatah lagi hendak masuk syurga melainkan kena minta maaf kepada Anwar.

Beliau juga tidak menolak kredibiliti Anwar sebagai pemimpin berlandaskan syiar Islam sehingga menyebabkan kemaraan politiknya disekat oleh kepimpinan UMNO-BN.

Mohd. Noor yang juga Pengerusi Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran UMNO Kelantan dalam nada ketawa berkata, kenyataan Nik Abdul Aziz itu sangat menimbulkan tanda tanya kerana jika benar Anwar seorang pemimpin berlandaskan syiar Islam, sudah tentu beliau tidak dikaitkan dengan mana-mana kes salah laku dan seks.

Beliau sehubungan itu menyarankan supaya ulama dalam Pas membuat mufarakah terhadap kepimpinan Nik Abdul Aziz yang telah banyak mengeluarkan kenyataan mengelirukan umat Islam.

"Politik Islam adalah untuk kesejahteraan, tetapi Nik Abdul Aziz telah mempergunakannya demi kepentingan tertentu," katanya.


Oleh YULPISMAN ASLI
utusankelantan@utusan.com.my

Friday, May 27, 2011

Taliban PAS mencerca Mufti Perak


Maka jauhilah kaum Azariqah PAS ini. Sememangnya bila dia malas nak membaca, ilmu sedikit difikirkan banyak. Jika ditanya apa itu "State Consolidated Fund" dan jika diberitahu lesen atau permit pindah babi, lesen Rumah Awam (liquor licence), denda hukuman zina semuanya dimasukkan ke Kumpulan wang sama seperti hasil cukai tanah, dsb., sudah tentu si Taliban PAS ini terlopong.

Itulah hakikatnya kaum Azariqah PAS ini, bercakap tidak menggunakan aqal.

Wednesday, May 25, 2011

Pendedahan Datuk Eskay Abdullah mengenai Anwar Ibrahim, pelaku dalam video zina China Doll


KUALA LUMPUR 24 Mei – Sebelum Mac lalu, tidak ramai yang mengenali nama Datuk Shazryl Eskay Abdullah. Di tempat tinggalnya, bekas Konsul Kehormat Diraja Thailand di Langkawi itu dikenali sebagai seorang ahli perniagaan yang berjaya.

Siapa sahaja yang berkunjung ke kawasan kediaman beliau di Naka, Kedah yang turut menempatkan pejabat dan kilang baja mineralnya pasti terpegun melihat kajayaan lelaki ini.

Shazryl Eskay yang menjadikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Raja Thailand sebagai idola berikutan keupayaan mereka membangunkan negara masing-masing dengan baik, mempunyai perwatakan yang mesra dengan sesiapa pun.

Ia bersesuaian dengan tugasnya selaku Konsul Kehormat Diraja Thailand selama lebih tujuh tahun mulai Ogos 2004 hingga penghujung tahun lalu. Di sebalik perwatakannya itu, lelaki bernama Shazryl Eskay ini cukup berani.

Hakikat tersebut tidak mungkin dapat disangkal lagi kerana keberaniannya itu telah menggegarkan arena politik negara apabila mendedahkan rakaman video seks seorang lelaki didakwa mirip pemimpin pembangkang dengan wanita dipercayai pelacur dari China, baru-baru ini.

Shazryl Eskay merupakan salah seorang anggota trio Datuk T yang bertanggungjawab mendedahkan rakaman video seks berkenaan.

Malahan bukan itu sahaja, beliau turut membuktikan sikapnya yang berpegang teguh dengan prinsip ‘berani kerana benar’ apabila membuat dakwaan dan bersumpah laknat bahawa pelaku dalam video seks terbabit adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ekoran isu berkenaan, nama Shazryl Eskay tiba-tiba begitu popular dan sering disebut-sebut. Tidak dinafikan terdapat segelintir pihak yang tidak menyenangi pendedahan berkenaan melontar pelbagai tuduhan terhadap Shazryl Eskay.

Namun beliau sanggup berdepan dengan kritikan tersebut dan sebarang kemungkinan kerana baginya, apa yang dilakukan itu adalah demi masa depan negara. Lagi pula Shazryl Eskay sebenarnya bukan calang-calang orangnya.

Beliau dilantik sebagai Konsul Kehormat Diraja Thailand bertempat di Langkawi dengan menerima watikah yang ditandatangani oleh Raja Thailand, Raja Bhumibol Adulyadej dan Perdana Menteri Thailand (semasa itu), Thaksin Shinawatra pada 17 Ogos 2004. Beliau tamat perkhidmatan sebagai konsul pada penghujung tahun lepas.

Selain itu, Shazryl Eskay turut menjadi Pengerusi Kor Konsul Kehormat di Malaysia yang mewakili 46 buah negara dari 2008 hingga Mac lalu. Sepanjang memegang jawatan berkenaan, beliau mengenali dan mempunyai ramai rakan dalam kerajaan Thailand termasuk orang-orang kenamaan, gabenor di kebanyakan wilayah negara itu, polis dan tentera.

Pejabat di Langkawi dan kediamannya di Naka kerap dikunjungi oleh ramai orang kenamaan. Siapa pun yang datang, tanpa mengira latar belakang politik akan dilayan Shazryl Eskay kerana sebagai seorang konsul, beliau tidak boleh terlibat dalam politik.

Dalam pertemuan eksklusif dengan Utusan Malaysia baru-baru ini, Shazryl Eskay berkongsi latar belakang hidupnya termasuk tugas beliau sewaktu menjadi seorang Konsul Kehormat Diraja Thailand yang disifatnya sebagai memberi banyak kelebihan dan peluang untuk menabur bakti kepada Malaysia dan masyarakat Islam di selatan Thailand.

Antaranya, tugas beliau itu telah menemukan Shazryl Eskay dengan pelbagai kelompok manusia termasuk ketua dan wakil-wakil puak pemisah Islam di selatan Thailand.

Pada 2005, menurutnya, Raja Thailand telah merestui penglibatan Dr. Mahathir, Pengerusi Perdana Global Peace Organization (PGPO) dan beliau untuk membantu mencari jalan penyelesaian bagi memulihkan keamanan antara kerajaan Thailand dengan puak pemisah Islam di selatan negara berkenaan.
Bagi tujuan itu, mereka menggunakan platform Dialog Keamanan Langkawi (Langkawi Peace Talk) yang secara langsung telah merapatkan hubungan beliau dengan puak-puak pemisah berkenaan.

Shazryl Eskay memberitahu, dialog tersebut akhirnya berjaya menghasilkan Peta Keamanan (Peace Road Map) melibatkan semua wakil puak pemisah di bawah naungan organisasi yang dinamakan BERSATU termasuk pertubuhan Pembebasan Bersatu Pattani (PULO), Gerakan Mujahiden Islam Pattani (GMP) dan Barisan Revolusi Nasional-Kongres (BRN). “Cadangan kemanan ini berjaya dimeterai dengan syarat dan terma yang diserahkan kepada Perdana Menteri pada masa itu iaitu Thaksin.

“Kebanyakan permintaan yang dimeterai itu seperti mengajar bahasa Jawi (bahasa Melayu) dan agama Islam di sekolah telah dilaksanakan,” kata beliau.

Berikutan penganjuran dialog berkenaan juga, Shazryl Eskay terus menjalin hubungan baik dengan puak pemisah Islam lain di selatan Thailand yang bukan di bawah naungan organisasi BERSATU iaitu ketua sel kumpulan-kumpulan kecil seperti Rhonda Kumpulan Kecil (RKK).

Beliau juga banyak membantu orang Islam di selatan Thailand mendapatkan pekerjaan di lading-ladang getah dan kelapa sawit serta di kedai makan di negara ini di samping menolong menghantar pulang penduduk di situ yang ditahan oleh Jabatan Imigresen Malaysia.

Bagaimanapun, kelebihan dan hubungan baik beliau dengan penduduk dan kerajaan Thailand turut diketahui oleh seorang pemimpin pembangkang yang dipercayai berminat terhadap kelebihan tersebut.

“Inilah kekuatan saya yang pemimpin pembangkang itu mahukan,” katanya.

Bercerita lanjut, Shazryl Eskay memberitahu, semasa di Thailand, beliau sering menjadi hos kepada ramai pemimpin seperti Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi (kini Menteri Pertahanan), Datuk Mukhriz Mahathir (Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri), Tan Sri Abu Zahar Ujang, Presiden Dewan Negara dan lain-lain.

Katanya, sepanjang mengiringi tetamu kenamaan ini, beliau mendapati kedatangan mereka ke negara itu tiada agenda tidak bermoral kecuali seorang pemimpin pembangkang itu yang berkehendakannya.

“Apabila membantu pemimpin atau kenalan yang ke Thailand, saya tidak boleh menghalang aktiviti yang ingin dilakukan mereka kecuali yang melibatkan soal dadah, jenayah dan sebarang perkara yang mampu menggugatkan keselamatan negara,” katanya.

Ditanya mengenai hubungan beliau dengan Anwar, Shazryl Eskay berkata, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu hanya akan berkawan jika individu itu mempunyai kepentingan untuk manfaat diri sendiri.

“Tanyalah perkara ini kepada kawan-kawan Anwar yang sudah meninggalkan beliau semasa beliau berada di dalam UMNO dan PKR,” katanya. Menurut Shazryl Eskay, beliau bukan rakan karib Anwar seperti Datuk Nallakarupan, tetapi hanya rakan biasa yang dikenali sejak 1996 dan tidak mempunyai kaitan dengan kepartian atau menjadi pengikutnya.

Sebagai seorang rakan, katanya, beliau akan membantu apabila Anwar ke Thailand kerana kebanyakan masa Anwar pergi seorang diri ke negara tersebut.

“Hubungan kami hanya sebagai kawan biasa. Saya tidak perlukan apa-apa daripadanya tetapi dia memerlukan saya bagi tujuan tertentu. Semasa di Thailand, banyak benda yang berlaku dan banyak juga benda yang berlaku itu saya tidak setuju,” katanya.

Ditanya mengapakah sekarang beliau meninggalkan Anwar, kata Shazryl Eskay:

“Soalan itu perlu diajukan kepada rakan-rakan seperjuangan Anwar seperti Dr. Chandra Muzaffar, Senator Ezam Mohd Nor dan bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari dan yang lain-lain yang meninggalkan ketua pembangkang itu kerana jawapan saya sama seperti mereka.”
Beliau juga mendakwa peribadi Anwar sudah jauh berubah berbanding sifatnya ketika pada awal perkenalan mereka dahulu. “Sebagai seorang rakan lama, saya sangat mengetahui Anwar. Beliau sudah berubah sejak kebelakangan ini terutama selepas tuduhan kes liwat terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

“Malangnya, status emosinya kelihatan tidak stabil dan keutamaan serta agendanya tiba-tiba berubah. Dia menjadi pemimpin lemah di samping menghadapi pelbagai masalah peribadi, malahan dia sebenarnya sedang digunakan dan dimanipulasi oleh beberapa pihak untuk mencapai agenda mereka,” katanya.

Di hujung pertemuan, Shazryl Eskay meninggalkan pesan kepada Anwar supaya Penasihat PKR itu kini meluangkan lebih banyak masa bersama keluarganya.

Katanya; Anwar tidak boleh lagi terus bersikap menafikan dakwaan yang berlaku kerana beliau sendiri sanggup melakukan sumpah bagi membuktikan ketua pembangkang itu merupakan pelaku di dalam rakaman video seks melibatkan seorang pelacur dipercayai dari China.

“Saya telah bersumpah bahawa kami berdua berada dalam paparan video itu, Anwar jangan nafikan lagi. Anwar perlu faham bahawa dalam kehidupan ini pembohongan tidak akan mampu menghalang munculnya kebenaran.

Rakyat sudah mempercayainya.

“Pesanan saya, keluarga anda lebih penting. Pergi luangkan masa dengan mereka, Insya-Allah kamu akan menjadi insan yang lebih baik,”
ujar beliau.

Utusan Malaysia

Monday, May 16, 2011

Anwar diarah bela diri atas tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan


Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah pagi ini telah mengarahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membela diri di atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Hakim berkata, Mohd Saiful dan keterangan ahli kimia Aidora Saedon saksi yang kredibel dan boleh dipercayai.

Tuesday, May 10, 2011

Antara "musang berbulu ayam" dengan "ayam berbulu musang"

Anwar adalah musang berbulu ayam’ yang bersifat hipokrit, ganas dan rakus. Anwar sentiasa bermuka-muka dan berselindung dengan kelibat seorang yang baik, pejuang agama dan rakyat.

Musang yang dikenali sebagai binatang pemangsa mengunakan pelbagai helah untuk memerangkap ayam. Helahnya untuk menukar bulu tidak pernah berjaya kerana susuk tubuh dan gelagatnya tidak boleh diubah. Inilah ciri yang menyamai Anwar !

Rakaman video seks yang benar-benar memaparkan riak wajahnya masih mahu dinafi dan diputar belit sebagai orang lain sedangkan dari sudut susuk tubuh dan gelagat memang saling tidak tumpah dirinya !

Ketika didesak berulang kali oleh media, dia masih terus mengelak dengan pelbagai alasan, malah secara sepontan menuduh dan menfitnah Dato T sebagai `kuda tunggangan’ kerajaan bagi menjatuhkan karier politiknya.

Hidup Anwar sentiasa dicengkam dengan keperibadian jelek dan menjijikan. Yang paling terkini, Anwar mula mengalihkan pandangan dengan mendesak kerajaan mengenai pelbagai isu semasa yang kononnya perlu penjelasan dan jawapan segera. Bukankah ini satu helah bagi memesongkan isu sebenar – isu moral.

PAS cukup terkedu. Berdepan dengan kerenah Anwar, Haji Hadi adalah `ayam berbulu musang’. Haji Hadi sanggup menyingkirkan falsafah hidupnya dan perjuangan partinya demi kepentingan politik pakatan.

Haji Hadi tidak berasa bersalah walaupun ia benar-benar mengetahui Anwar adalah makhluk dalam paparan video tersebut, malah sama-sama melemparkan kutukkan kepada Dato’ Trio dan kerajaan. Haji Hadi `mengelapkan mata’ ahli dan penyokong PAS untuk menutup perilaku `sahabatnya’ yang `bersendiwara’ dalam video seks. Haji Hadi menjadi lemah dan ditipu hidup-hidup oleh Anwar.

Apapun, Haji Hadi wajar bersikap terbuka dan merenung kembali video seks tersebut. Jangan kerana `sahabat’ Haji Hadi terpaksa menjadi AYAM BERBULU MUSANG semata-mata untuk mempertahankan MUSANG BERBULU AYAM.


Oleh : Jebon

BABI Sial Si Anwar Ibrahim Ada Hati Nak Maki PM!

Brother Anwar Bin Ibrahim @ B.A.B.I.
Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) ni jenis manusia jauh menyalak kuat, dekat mencawat ekor. Jenis anjing kurap belaan Yahudi dan juga komunis DAPig ni memanglah suka menyalak macam anjing gila, tapi sikit pun takde keberanian nak kata Datuk Shazryl tu penipu dalam kes sumpah laknat kes video lucah lakonan dirinya yang suka tipu orang bodoh kononnya dia sakit belakang.

Sendiri mau kongkek pelacur 2000 ringgit sendiri mau tau la. Kegilaan kau terhadap seks tu memalukan seluruh keturunan kau. Jangan-jangan lepas ni anak lelaki kau pun jadi gay, ikut perangai beruk kau tu! Kote tua kau tu mesti bau busuk macam ikan hanyir, tu pasal pelacur muda tu pun muka geli-geleman nak ditutuh orang tua tak sedar diri macam kau tu!

Diri sendiri tu bergelumang dengan taik, menutuh puki dan lubang bontot orang, tak kira jantan betina sampai menyebabkan mangsa terkena sembelit, lebih teruk dari perangai babi, ada hati nak mengata orang lain anak babi?

Babi jantan yang suka kongkek pelacur tak sampai 20 minit ni tak payahlah nak tunjuk hero dengan memaki Perdana Menteri. Kau tu dah tak kuat, dalam 3 minit pun dah pancut 2 kali. Konek kau tu pun walaupun panjang tapi dah kecut! Patutnya Jijah ni kerat je konek kau tu bila dia naik angin sebab kau malukan dia!

Biar konek kau tu disimpan di muzium seks macam yang ada di luar negara tu yang dilawat oleh pemimpin PAS gila seks sama macam kau jugak tu. Sebagai bukti ada orang tiga suku nak jadi PM tu sebenarnya lebih gila asyik tutoh jantan betina bila stres!

Aku rasa la kau ni manusia paling bodoh dalam dunia, buku pun tak pernah baca seumur hidup kau. Setakat lulus dalam bidang Pengajian Melayu, tak heranlah kau tu bodoh sampai boleh dipergunakan IMF, alat Yahudi untuk jual negara sendiri pada Yahudi!

Sedar sikit diri kau tu, kau tu dah la dah tua nak mampus, gila seks, suka maki orang terutamanya wartawan bila soalan yang ditanyakan tak kena, kang kalau kau teruskan kegilaan kau dengan seks luar tabii kau tu, kau mampus masa tengah meliwat baru kau tau!

Bukannya Cina Komunis, Keling Paria dan Melayu Barua Komunis tak tau kau tu penipu besar. Dengan Cina komunis kau cakap lain, dengan keling paria kau cakap lain, dengan Melayu Barua Komunis kau cakap lain, paling hebat dengan Yahudi yang menjadi bos pembayar gaji kau pun boleh kau tipu duitnya untuk berjoli cari pelacur dan pondan!

Kau tu suka maki orang lain. Jadi kau janganlah nak naik angin bila orang lain pun maki kau jugak, pukimak anak haram! Orang lain hanya ikut apa yang kau buat je.

Kalau kau boleh buat, orang lain pun boleh buat. Lagipun negara ni negara berdemokrasi. Sesapa pun boleh buat sesuka hati mereka la. Asalkan jangan jadi pengkhianat negara, barua Yahudi dan komunis macam BABI!

Oleh sebab kau ni anjing kurap yang berpenyakit anjing gila, jangan-jangan anak kau sendiri pun kau kongkek. Manalah tau sebab kau ni pun gila seks sangat. Mana kenal jantan betina, jadi kemungkinan besar jugak anak kau pun jadi mangsa sumbang muhrim kau.

Geli betul la dengan Al Juburi ni. Bila la BABI ni nak mampus???? Kecik-kecik tak nak mampus, dah besar menyusahkan orang.

Kalau kau mampus masa tengah meliwat, aku buat kenduri 7 hari 7 malam bagi menyambut mampusnya seekor BABI pengkhianat negara.


Oleh : Anwar 'Berahi' Jubor

Monday, May 9, 2011

Bila sang peliwat/penzina tegar gelabah menanti keputusan liwatnya 16 Mei ini, sanggup pula dia menghamun Datuk Seri Najib sebagai 'piglet'



Click to enlarge

He (Anwar) also blamed Prime Minister Najib Tun Razak of dwelling in gutter politics by allowing a sex tape to be released by the trio of Datuk T, in which they had claimed Anwar was the man having sex with a foreign woman. Anwar had denied this.

“Najib is a real ‘pandikutti’,” he said, drawing laughter and applause from the crowd. Pandikutti is a Tamil word for piglet.



‘Pandikutti’, Bekas Mufti Wilayah Selar Anwar

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Prof. Datuk Dr. Muhammad Yusoff Hussein berkata tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggelar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ‘pandikutti’ atau anak babi adalah tindakan orang tidak berpelajaran.

Tegasnya Islam melarang sama sekali perbuatan menggelar seseorang dengan panggilan yang mengaibkan apatah lagi ia membabitkan seorang pemimpin negara.

Jelas beliau selaku seorang yang dianggap berwibawa dan berpengetahuan luas dalam agama, Anwar sepatutnya tahu Islam melarang keras menggelar seseorang itu dengan panggilan yang tidak baik kerana ianya adalah satu penghinaan dan menjatuhkan maruah.

“Sekiranya Anwar berkata demikian di hadapan khalayak ramai, maka ianya adalah tidak wajar sama sekali. Sekiranya seorang pemimpin itu melakukan kesalahan, kita boleh tegur tetapi tidak boleh sama sekali maki hamun.

“Anwar telah mencerca dan menjatuhkan maruah seorang pemimpin negara. Sikapnya ini tidak melambangkan bahawa dia adalah seorang yang rasional,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Anwar Ibrahim dalam sesi ceramahnya di hadapan penyokong Hindu di Dewan Hamzah, Klang baru-baru ini yang menggelarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ‘pandikutti’ atau anak babi.

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan itu seterusnya berkata Anwar yang kononnya berpengetahuan luas dalam agama Islam seharusnya sedar bagaimana akhlak di dalam agama Islam.

“Janganlah kerana emosi dan kuasa, dia sanggup menjatuhkan maruah orang dan mengenepikan akhlak di dalam agama Islam. Ini bukan kali pertama Anwar bersikap sebegini dan Anwar patut berhenti bekelakuan seperti seorang yang tidak berpelajaran.

“Sepatutnya, Anwar menunjukkan tingkah laku yang baik yang mencerminkan keperibadian agama Islam sehingga boleh diikuti oleh rakan politiknya yang bukan beragama Islam, bukannya menunjukkan contoh yang tidak baik sehingga bangsa lain memandang serong terhadap Islam dan juga Perdana Menteri,” jelasnya.


Oleh : Bro Jinggo

Sunday, May 8, 2011

Pak Sheikh terus 'jual minyak' ...

Bersemangat sungguh Datuk Seri Anwar Ibrahim cerita pasal pembangkang akan tawan Putrajaya dalam pilihan raya umum akan datang malah mengingatkan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak akan jadi ketua pembangkang yang baru.

Tiket mudah Pak Sheikh untuk capai impiannya itu adalah dengan terus tabur janji.

Antaranya janji diulang ketua pembangkang itu ketika ceramah di Kedai Buluh di Marang, semalam adalah menurunkan harga minyak.

“Tawan Putrajaya hari ini, dalam tempoh 24 jam, saya akan buat pengumuman, minyak akan turun... dari Perlis sampai ke Sabah, malah kita akan berikan wang royalti kepada negeri pengeluar minyak sehingga 20 peratus,” katanya.

Cukup yakin Anwar berkata, setiap yang dijanjikan itu bukan janji kosong, sebaliknya ia akan dilaksanakan, dakwanya.

“Jangan main-main, ini bukan janji-janji politik... saya bukan main-main.

“Apa yang kita nak buat akan kita lakukan, minyak kita akan turunkan, royalti kita akan pulang dan banyak lagi kita akan lakukan,” katanya.

Sebenarnya cerita pembangkang nak turun harga minyak bukan modal baru Anwar.

Sudah banyak kali harga minyak jadi bahan kempen pembangkang termasuk dalam beberapa siri pilihan raya kecil.

Anwar sengaja bangkit semula cerita dan janji basi pasal harga minyak kerana kenaikkan harga minyak dunia ketika ini.

Beliau tahu, rakyat akan marah jika kerajaan terpaksa naikkan harga minyak dan mereka mungkin menyokong pembangkang – tindakan sama ketika pilihanraya umum lalu yang mengakibatkan tsunami politik.

Selain nak turun harga minyak, Anwar juga janji program dalam Buku Jingga akan turut dilaksanakan jika pembangkang berjaya tawan Putrajaya.

“Yang penting kita perlu tawan Putarajaya,” katanya.

Jelaslah, dalam kepala Ketua Umum PKR itu adalah Putrajaya sahaja.

Baginya dengan menawan Putrajaya dan dengan jadi Perdana Menteri ada yang menganggap segala kes berkaitan tuduhan liwat dan isu video seks lelaki menyerupai beliau akan ‘tutup’ terus.

Anwar sebenarnya menjadikan pilihan raya umum kali ini sebagai talian hayat terakhir politiknya.

Bukan sahaja beliau, Lim Kit Siang, Karpal Sing, dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga berharap pilihan raya umum ke 13 ini bakal melaksanakan impian masing-masing berjawatan menteri dalam Kabinet Pak Sheikh.

Untuk menyakinkan rakyat kononnya pembangkang semakin kuat, Anwar kata, ““Kita akan tambah bilangan kerusi Parlimen, di Terengganu kita tambah tiga atau empat kerusi... Pulau Pinang tambah lagi satu... Perak kita boleh tambah tiga kerusi dan di Selangor kita boleh tambah dua kerusi lagi”.

“Di Sarawak, melihat kepada keputusan pilihan raya Sarawak yang lalu, kita boleh tambah 10 hingga 11 kerusi lagi,”.

Sebelum ini pun Anwar cukup yakin kata sudah ada 30 ahli parlimen BN akan lompat parti bagi jayakan pelan 16 Sept tetapi semua tahum habuk pun tarak.

Itu jumlah sebelum lima lagi ahli parlimen PKR cabut dan jadi ahli parlimen Bebas.

Kalau nak tawan Putrajaya dan jadi kerajaan, Anwar kena dapat sekurang-kurangnya 35 kerusi parlimen lagi.

Ada yang tengok, Anwar hanya bermimpi kalau dapat tambah kerusi parlimen banyak itu.

Silap haribulan, kerusi pembangkang yang ada sekarang pun, mungkin ada yang melayang.

Sebenarnya, Pak Sheikh tahu perkara ini tetapi beliau juga tahu dengan membangkitkan kemarahan rakyat dan menjanjikan untuk turunkan harga minyak, beliau percaya rakyat akan menyokong pembangkang.

Namun, Anwar juga kena percaya, rakyat hari ini lebih nak tahu siapa lelaki dalam video seks itu.

Rupa macam Pak Sheikh Cuma perutnya lebih ‘boroi’.

Peliknya, kata mereka mengapa Pak Sheikh tak berani bersumpah menafikan bukan beliaiu lelaki yang melanggan pelacur seperti ditunjukkan video tersebut.

Senang cakap, Pak Sheikh jangan ingat beliau dapat gula-gulakan rakyat dengan janji turunkan harga minyak.

Ini kerana ada rakyat yang sudah tahu temberang beliau dan ditipu seperti rakyat di Selangor kerana banyak janji tidak ditunaikan mungkin naik minyak untuk menghukum pembangkang pada pilihan raya umum ke 13 nanti.


Oleh : ROSLAN BIAN

Saturday, May 7, 2011

Bila Anwar nak buat laporan Qazaf terhadap Eskay?

Anwar tidak menunggu lama untuk membuat laporan Qazaf ke atas Saiful Bukhari pada 9 Julai 2008 atas tindakan Saiful membuat laporan polis mendakwa diliwat Anwar pada 28 Jun 2008.

Itu menunjukkan bahawa Anwar tahu jika ingin tindakan di bawah hukum Qazaf diambil ke atas mana-mana individu yang konon memfitnahnya maka satu laporan perlulah dibuat di jabatan agama.

Yang menjadi tanda tanya kepada kita ialah kenapa sehingga ke hari ini, Anwar masih tidak membuat laporan Qazaf ke atas Datuk Eskay dan 2 rakannya yang didakwa memfitnahnya dalam satu kes berkaitan video lucah dengan pelacur cina?

Apa yang menghalang Anwar dari berbuat demikian?

Dalam kekecohan yang dicetus penyokong Anwar di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul, laungan Qazaf ini dilaungkan oleh puak-puak AMK dalam usaha menghalang Eskay dari membuat sumpah laknat.

Tapi sedikit yang diketahui oleh puak-puak ini, sebelum tindakan di bawah hukum Qazaf boleh diambil ke atas Eskay, Anwar perlulah terlebih dahulu membuat laporan di jabatan agama.

Tapi sampai sekarang pun takdak pun laporan.

Semua ini menambah keyakinan kita bahawa memang Anwar yang ‘beraksi’ dalam video panas tersebut, bukan orang lain seperti yang didakwanya. Kalau itu orang lain, buktikanlah siapa dia tapi macam biasa Anwar takut dia pulak yang kena Qazaf nanti.

Bila kena batang hidung dia, semua hukum dicungkilnya keluar tapi Anwar kalau menuduh orang, apa saksi dan bukti pun tidak ada yang dikemukakannya. Bila Anwar menuduh Perdana Menteri dan isteri terlibat dalam pembunuhan model Mongolia, mana dia 2 saksi seperti yang disifatkan sebagai kehendak syariat Islam? Adakah Anwar sendiri menjadi salah seorang dari 2 saksi itu?

Bila kes zina kena batang hidungnya baru nak kecoh pasal 4 saksi?

Sudahlah semua gesaan agar Anwar bersumpah, buat ujian poligraf dan sebagainya ditolak mentah-mentah oleh Anwar, laporan Qazaf pun masih tidak lagi dibuat ke atas Datuk Eskay. Apa makna semua ini?

Setakat bertegang leher mengatakan diri tidak bersalah, itu saja belum cukup. Apa yang saintifik pasal mengadakan sidang media untuk menafikan penglibatan? Hal-hal macam ini perlukan lebih dari air liur, kita nak bukti dan setakat ini semua bukti yang dijadikan alasan oleh Anwar seperti Twitter dan perut, sudah tidak boleh pakai lagi.

Twitter hilang 2 jam, boroi di perut hilang sebaik seluar dipakai.


Oleh : Adamyan

Adakah anda yakin Anwar Ibrahim akan jadi PM???

Benarkah Anwar Ibrahim akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah negara ini pada PRU-13 kelak?

Benarkah DAP akan hanya “berputih mata” melihat Anwar naik jadi PM? Kit Siang, Karpal dan Guan Eng akan biarkan Anwar jadi “boss” di Putrajaya? Anda fikir begitu? Anda yakin?

Karpal dan Kit Siang adalah orang lama dalam sejarah politik Malaysia. Sejak zaman merdeka lagi mereka sudah bekerja bangkang membangkang dalam parlimen. Cuma adalah sekali dua mereka tak dapat membangkang dalam perlimen, itu pun disebabkan mereka kalah bertanding pilihanraya.

Maksudnya, sudah berpuluh tahun mereka bermain politik. Dari Guan Eng masih kecil, hinggalah kini sudah menjadi “Khalifah PAS”, begitu lama DAP berjuang demi “Malaysian Malaysia” yang diilhamkan dari Lee Kuan Yew, bapak haram jadah Singapura.

PKR masih berhingus berbanding DAP. Kalau nak diukur, DAP dan PAS jauh lebih kuat berbanding PKR. DAP sudah lama bertapak dan menang banyak kerusi Parlimen berbanding PKR. Manakala PAS pula begitu komited dengan penyokong-penyokong “totok”nya yang sanggup tidur tengah jalan sambil pegang bendera!

PKR? Apa yang PKR ada? Kalau setakat Sam Ketot yang “terpaksa kena angkat masa nak bercakap” tu, baik tak payah! Yang PKR ada ialah “Papa Izzah” yang famous! Terkenal kerana dikaitkan sebagai pelakon dalam rakaman video seks? Terkenal kerana jam Omega?

Apa yang ada dengan PKR? PKR ada “liwat”! Macam-macam ada dalam PKR. Seleweng, duit yahudi, demokrasi terpimpin, skandal, cantas mencantas, tak telus, korup, kepimpinan dinasti, kronisme, nepotisme, bohong, tipu, putar belit, jual rakyat, dan macam-macam lagi yang ada. Semuanya buruk belaka!

Sebenarnya DAP dan PAS sudah pening kepala dengan PKR. Mereka menganggap PKR sebagai liabiliti! Bagai “mendokong biawak hidup”. Orang sedang sebok berkempen pilihanraya di Sarawak, Anwar sebok bersilat menipu rakyat mengenai video seksnya! DAP dan PAS dah lama dah bosan dengan Anwar…

Justeru itu, apakah pembaca fikir DAP dan PAS hanya akan melihat saja Anwar menjadi PM? Kit Siang pun nak jadi PM. Kalau Kit Siang tak jadi PM, Kit Siang lebih prefer anaknya Guan Eng jadi PM. Karpal pun lebih suka tengok Gobind jadi PM. Hadi? Hadi tak ada cita-cita jadi PM. Yang nak jadi PM ialah Pok Nik!

Okaylah tu. Rasanya orang Melayu Muslim di Malaysia ini memang suka kalau Kit Siang and Son, atau Karpal and Son jadi PM. Kalau Anwar jadi PM pun, dia hanya akan jadi boneka. Kalau tidak boneka DAP, tentunya dia akan jadi boneka Yahudi!!!


Oleh : dukeofmontecristo

Wednesday, May 4, 2011

PAS semakin tak percaya Anwar!

Pucuk pimpinan Pas Kelantan kecuali Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dipercayai semakin yakin bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan trio ‘Datuk T’ adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad mendakwa, pendirian Pas negeri itu disuarakan sendiri oleh beberapa pemimpin kanan Pas Kelantan kepadanya.

Dakwa Wan Khairul lagi, hakikat tersebut juga dapat dilihat apabila Anwar sendiri tidak mendapat sambutan hangat daripada pemimpin Pas Kelantan semasa beliau mengunjungi Nik Abdul Aziz di Kota Bharu, beberapa hari lalu.

Pada masa sama, katanya, Anwar juga sewaktu berkunjung ke Kelantan hanya berceramah di kawasan yang majoritinya penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan bukannya di kubu kuat Pas seperti kebiasaan.

“Saya boleh katakan di sini bahawa semakin ramai pemimpin Pas Kelantan meragui penafian Anwar bahawa dia tidak terlibat dalam video seks. Rata-rata mereka percaya Anwar terbabit dalam video itu sebagaimana didakwa.

“Namun atas pertimbangan politik mereka ini terpaksa mengambil pendekatan tunggu dan lihat sehingga keputusan mengenai siapa pelaku dalam video seks didedahkan pihak berkuasa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Wan Khairul berkata, cabaran exco Kelantan, Datuk Husam Musa supaya Datuk Shazryl Eskay Abdullah menjalani poligraf juga sebenarnya bersifat serampang dua mata yang bertujuan memerangkap Anwar.

Katanya, ini kerana sebagai ahli politik berpengalaman, Husam sebenarnya sudah dapat membaca bahawa Shazryl Eskay tidak takut untuk menjalani ujian tersebut, memandangkan sumpah laknat pun ahli perniagaan itu berani laksanakan.

Dalam pada itu, Wan Khairul mencabar Anwar supaya membawa kes rakaman video seks tersebut ke mahkamah syariah dengan segera jika benar beliau yakin dirinya tidak bersalah dan sengaja difitnah oleh Shazryl Eskay.

“Anwar tidak perlu menyalahkan orang lain. Bukti yang ada sekarang sebenarnya semakin tidak berpihak kepada dia. Jika dia yakin tuduhan ini satu fitnah segera failkan kes ini ke mahkamah syariah memandangkan untuk bersumpah pun dia takut,’’ tegasnya.


Oleh : MOHD. ASRON MUSTAPHA

Monday, May 2, 2011

China Doll - Konspirasi

Mirip saya tapi bukan saya

Sumber : Papa Gomo

Dakwaan UMNO ‘pujuk’ DAP masuk BN adalah provokasi Harakah

Dakwaan bahawa UMNO sedang mendekati DAP atas agenda membawa masuk parti itu ke dalam Barisan Nasional (BN) disifatkan sebagai kenyataan tidak masuk akal dan hanya bertujuan mencipta provokasi.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tindakan lidah rasmi Pas, Harakah berbuat demikian hanya bertujuan mahu melariskan akhbar.

“Ia satu kenyataan bersifat populis yang langsung tidak berasas serta tidak bertanggungjawab. Saya selaku Naib Presiden UMNO tidak tahu-menahu tentang dakwaan mengarut ini. Kami tidak pernah terlintas untuk berbuat demikian,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan muka hadapan Harakah hari ini bertajuk UMNO Pujuk DAP yang antara kandungannya melaporkan kononnya UMNO sedang mendekati DAP atas agenda membawa masuk parti itu ke dalam BN selepas mendapati pengaruh DAP semakin kuat khasnya selepas Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10 baru-baru ini.

Menurut lidah rasmi Pas itu, usaha itu diperhebatkan lagi ekoran kemarahan UMNO terhadap MCA yang mengajak masyarakat memboikot Utusan Malaysia dan beranggapan langkah menjemput DAP adalah mesej UMNO kepada MCA.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi pula berkata, kerjasama di antara UMNO dan DAP seperti ‘jauh panggang dari api’ kerana perjuangan kedua-dua parti sangat berbeza dan saling bertentangan.

“DAP dengan perjuangan ‘Malaysian Malaysia’ yang mahu menjadikan negara ini sebuah republik seperti Singapura dan UMNO pula dengan perjuangan mempertahankan hak orang Melayu dan kesultanan Melayu. Manakan logik kedua-dua parti ini bekerjasama dalam BN,” katanya.

Menurutnya, DAP yang terkenal dengan sikap mementingkan diri sendiri dan tamakkan kuasa tidak boleh duduk sebumbung dengan parti-parti lain yang jujur dan ikhlas terhadap perjuangan mereka.

Katanya, pihak pembangkang sememangnya gemar memainkan isu sebegitu bagi mewujudkan provokasi yang akhirnya menyebabkan kekeliruan di kalangan rakyat.

“Kalau dengan Pas, ya, kami ada niat untuk berbaik-baik. Justeru saya menasihati pemimpin-pemimpin Pas supaya memandang ke hadapan dan membuka ruang kerjasama bersama UMNO,” katanya lagi.

Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, laporan Harakah itu amat jelas tersasar daripada hakikat sebenar politik kedua-dua parti.

“Ia umpama mimpi ngeri rakyat negara ini untuk melihat kedua-dua parti tersebut bekerjasama. Saya harap perkara ini dinilai secara waras oleh semua pihak supaya tidak terpedaya dengan fitnah yang keterlaluan ini,” katanya.


Sumber : Utusan Online

Sunday, May 1, 2011

Anwar Gadai Bangsa Melayu Kerana Keinginan Jadi PM

Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai satu keinginan tidak terkawal ingin menjadi Perdana Menteri sehingga menyebabkan ketua pembangkang itu sanggup menggadai bangsanya demi mendapat sokongan bukan Melayu, kata Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Perpecahan perpaduan orang Melayu adalah kejayaan jelas bekas timbalannya itu sehinggakan Melayu menjadi bangsa yang lemah, kata beliau.

Cita-cita orang yang tidak berpuas hati dengan UMNO dan mahu melihat orang Melayu berpecah mengambil peluang dari 'jaguh' yang mampu merealisasikan cita-cita mereka itu katanya lagi.

Itu antara apa yang diperkatakan di dalam ucaptama pada perhimpunan anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) di Alor Setar hari ini.

Mantan Perdana Menteri itu terus menambah dengan mengatakan orang Melayu mudah lupa. Mereka sepatutnya belajar dari sejarah bagaimana British menguasai Raja-Raja Melayu yang memecah-belahkan perpaduan orang Melayu dan penubuhan Malayan Union.

UMNO ditubuhkan untuk menggabungkan bangsa Melayu tetapi masih ada orang yang sanggup merosakkan parti bangsanya sendiri kata Dr. Mahathir.


Sumber : malaysia-instinct

Biadap dan kurang ajar buat kecoh dalam masjid




Nilai sendiri!! Beginikah sikap ahli PKR ketika didalam masjid?

Seumur hidup saya ini adalah kali pertama saya melihat satu perbuatan puak politik yang kurang ajar dan biadap sanggup membuat kecoh dalam rumah Allah. Macam tidak percaya saya melihat berita di televisyen dan gambar di laman-laman blog menunjukan penyokong Anwar Ibrahim buat perangai seburuk itu.

Yang menjadi tandatanya saya apa yang penyokong Anwar yang buat kecoh cuba halang Datuk Eskay Abdullah nak buat sumpah laknat di situ. Bukankah itu menjadi hak dia untuk membuktikan dia bercakap benar.

Lantaklah kalau Anwar tidak mahu bersumpah atau nak tunggang terbalik. Apa hak penyokong yang diketuai oleh Shamsul Mad Akin nak kacau Datuk Eskay nak bersumpah. Itu antara Datuk Eskay dengan Allah.

Kalau dia buat fitnah dan buat sumpah laknat tanggunglah dia pada akibatnya nanti. Kalau Shamsul dan kawan-kawannya nak tunjuk hero sekalipun pergilah menjerit melalak di ceramah-ceramah politik. Biadap dan kurang ajar masuk buat kecoh di dalam masjid.

Siapa yang ajar mereka ini kurang ajar sampai begini sekali. Itu Anwar kena jawab. Kami rakyat biasa melihat gelagat sumbang ini dengan penuh rasa marah. Jangan sekali-kali ulangi perbuatan ini.

Perbuatan ini tidak akan mengubah persepsi kami yang sudah melihat beberapa bahagian video seks yang didakwa libatkan Anwar di internet. Malah kecurigaan pada yang didakwa itu makin bertambah melihat perbuatan desperado seperti yang berlaku di Masjid Bandar Baru Sentul.

Azlan Mohamad
Hulu Selangor


Popular Posts

Recent Posts

About Me

My Photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP