Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Sunday, August 14, 2011

Anwar Ibrahim - LIWAT, LEWAT & Anugerah Tuhan


Perkembangan terkini kes LIWAT Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah agak pelik.

Anwar Ibrahim menghadapi pertuduhan meliwat / melakukan seks luar tabii dengan Saiful Bukhari Azlan – bekas pembantu peribadi serta pembancuh kopi beliau.

Perlakuan jenayah Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini dilaporkan mangsa (Saiful) kepada pihak Polis dan siasatan telah dilakukan berhubung laporan tersebut.

Kertas siasatan Polis dimajukan kepada pihak Peguam Negara yang mendapati terdapat bukti-bukti kukuh untuk mendakwa Anwar Ibrahim diatas kesalahan MELIWAT pembantu peribadi beliau.

Antara bukti penting yang dikemukakan ialah specimen DNA yang diperolehi dari dubur Saiful. Specimen itu didakwa mempunyai persamaan nyata dengan DNA Anwar Ibrahim.

Pihak pendakwa telah memohon agar tertuduh (Anwar Ibrahim) menyerahkan spesimen DNA atau membenarkan spesimen DNA beliau diperolehi untuk membuat perbandingan pakar – untuk kali kedua.

Namun setakat ini Anwar Ibrahim – yang dituduh meliwat Saiful – enggan membenarkan DNA beliau diperolehi dan dibandingkan dengan sample DNA yang diperolehi pakar dari dubur Saiful.

Perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim ini mungkin akan tercatat dalam sejarah Negara malah sejarah dunia sebagai satu-satunya perbicaraan yang ditangguhkan sebegitu kerap.

Perbicaraan ini adalah berhubung dakwaan Saiful bahawa beliau telah diliwat oleh majikan beliau (Anwar Ibrahim) di tarikh, masa dan tempat yang dinyatakan dalam kertas pertuduhan.

Perbicaraan ini bukan mengenai siapa yang mengenali Saiful atau Anwar Ibrahim atau kedua-duanya sekali.

Ternampak seolah-olah peguambela lebih tertumpu kepada usaha melengahkan perbicaraan.

Terkini, orang yang dituduh meliwat pekerjanya ingin Perdana Menteri dan isteri tampil sebagai saksi dalam perbicaraan-nya.

Perkembangan ini amat melucukan kerana jika tertuduh benar-benar ingin membuktikan yang beliau tidak meliwat Saiful maka, secara logik-nya, beliau harus menyerahkan sample DNA untuk perbandingan.

Saya pasti tindakan peguambela dan peguamtunda ingin memanggil Perdana Menteri dan isteri sebagai saksi dimahkamah bukan untuk mencari kebenaran atau menegakkan keadilan.

Jika ingnkan kebenaran, Anwar Ibrahim akan menyerahkan DNA beliau dengan rela.

Tindakan mendesak Perdana Menteri dan isteri tampil sebagai saksi adalah strategi jahat pihak tertentu untuk mencalar imej Negara dan pimpinan tertinggi Negara.

Jika semua yang mengenali Saiful harus menjadi saksi, maka saya juga boleh tampil dimahkamah kerana saya mengenali Saiful ketika beliau bertugas secara intim dengan Anwar Ibrahim.

Ramai lagi dikalangan bekas ahli tertinggi PKR harus dipanggil menjadi saksi kerana kami mengenali Saiful dan menjadi saksi “tugasan” Saiful dengan Anwar Ibrahim, baik didalam mahupun diluar Negara.

Saya harap peguambela akan memberi nasihat yang bernas kepada anak guam dan bukan-nya bertindak sebagai peguamtunda atau pakar belit.

Rakyat sudah muak dengan penagguhan demi penangguhan kes liwat Anwar Ibrahim tanpa adanya apa-apa kesudahan.

Anwar Ibrahim beranggapan beliau adalah ANUGERAH TUHAN namun saya menyeru agar mahkamah bertindak adil dan tidak memberi layanan istimewa kepada Ketua Pembangkang “anugerah Tuhan” ini.

Bukankah setiap individu adalah sama di mata undang-undang ?

Oleh : ZAHRAIN

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP