Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, February 13, 2010

ADUN DAP Sekinchan langgar pelajar UiTM


Mohd Bakri yg dilanggar oleh YB Ng Sue Lim, ADUN DAP Sekincan yg mabuk



Inilah gambar ADUN DAP Sekinchan yang kenderaan 4WDnya terbabas lalu melanggar Mohd Bakri


Berita BERNAMA


KLANG 11 Feb. – Universiti Teknologi Mara (UiTM) memberi jaminan akan membantu menampung kos perbelanjaan ibu bapa kepada penuntut institusi pengajian tinggi itu, yang koma selepas terbabit dalam kemalangan di Seksyen 7 di sini Ahad lalu.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, bantuan berkenaan membabitkan kos tempat tinggal, makanan, minuman dan kenderaan sepanjang ibu bapa kepada Mohd. Bakri Mohd. Bazli berada di sini bagi menemani anak mereka yang dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini.

UiTM juga akan menanggung kos rawatan Mohd. Bakri yang merupakan penuntut tahun tiga jurusan Ijazah Sarjana Muda Perancang Bandar dan Wilayah, katanya kepada pemberita selepas melawat penuntut itu di HTAR di sini hari ini.

Beliau diiringi Timbalan Naib Canselor UiTM, Prof. Datuk Dr. Nasuddin Othman.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.50 malam Ahad lalu, Mohd. Bakri, 23, cedera parah di kepala setelah terlibat dalam kemalangan dengan kereta yang dipandu oleh Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim.

Sementara itu, bapa Mohd. Bakri, Mohd. Bazli Che Ali, seorang peniaga kedai kopi dari Kelantan, berkata, anaknya sudah sedar, namun masih tidak mengenali orang yang melawatnya serta berada dalam keadaan lemah.

"Bagaimanapun saya bersyukur kerana dia menunjukkan reaksi positif dan yakin dia akan kembali pulih.

"Mohd. Bakri anak sulung kami daripada tujuh beradik dan merupakan harapan keluarga, saya sedih tetapi menerima ketentuan ini kerana sesiapapun boleh terlibat dengan kemalangan,” katanya dalam keadaan masih terkejut dengan insiden yang menimpa anaknya itu. – Bernama


Ini plak komen seorang sahabat Tionghua dari Kedah tentang kemalangan ini

Kesian pelajar UiTM itu. Namanya Mohd Bakri, 20 tahun, khabarnya di dalam ICU Hospital Sultanah ...Klang.

Kemalangan berlaku pada/selepas jam 2350, 7 Feb 2010. Ng Sue Lim bagi tau pihak akhbar bahawa kereta yang dipandunya terbabas, melanggar pembahagi jalan dan hilang kawalan. Pada ketika itu, Mohd bakri lalu dgn motosikalnya dan pelanggaran berlaku....

Ng mengadakan majlis jamuan untuk wartawan2 media berbahasa Cina pada malam itu, dan meninggalkan tempat jamuan mulai jam 2300....Sumber: The China Press.Com.My

Kalu ada jamuan makan malam (untuk orang2 Cina), hehehehehe, ada TAK minuman yang memabukkan?

Sama2lah kita tunggu siasatan selanjutnya.

Semoga mangsa berjaya diselamatkan. Mudah2an.

1 comment:

  1. aku ada kat sec 7 masa kes eksiden tu.muka si babi ni berlagak nak mampus

    ReplyDelete

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP