Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Tuesday, June 29, 2010

Pas tidak gentar orang agama masuk UMNO

Pas tidak gentar dengan kemasukan 40 ulama muda menyertai UMNO minggu lepas kerana menganggap parti itu hampir tenggelam dan perjuangan ulama muda terbabit tidak akan ke mana-mana.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Idris Ahmad berkata, mereka juga tidak gentar walaupun UMNO berjaya menarik beribu-ribu ahli agama untuk menyertai parti itu menentang dasar yang dibawa UMNO.

“Mereka yang menyerah borang tempoh hari adalah mereka yang tidak diketahui langsung daripada mana kedudukan mereka di tengah-tengah masyarakat,” katanya dalam satu kenyataan semalam.


Menurutnya, beliau menghubungi rakan-rakan di Fakulti Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) untuk menyiasat latar belakang pensyarah yang menyertai UMNO itu tetapi rata-rata tidak mengenalinya.

“Siapa sahaja yang memimpin UMNO, Pas akan tentang selagi ia mempertahankan dasar Umno yang membawa perkara mungkar dan mengkhianat amanah negara dan rakyat. Pas tidak pernah berundur walau setapak untuk menyatakan UMNO parti yang tidak betul,” katanya.

Idris mendakwa, UMNO bukanlah tempat orang agama untuk berjuang kerana parti itu semakin rapuh, penuh dengan rasuah, moral yang rendah, mengkhianat wang rakyat, pembaziran dan menggadaikan hak negara kepada Singapura dan Brunei.

“Sewaktu anak-anak muda yang memakai subang sebelah dan wanita yang tidak bertudung bersama gerakan untuk menukar kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada kerajaaan Pakatan Rakyat (PR), tiba-tiba mereka yang belajar agama boleh bersekongkol dengan UMNO.

“Pas berasa hairan ketika kapal UMNO hendak tenggelam dan penyakit barah sudah sampai kepada peringkat keempat untuk ditalqin, tiba-tiba ada mereka yang berlatar belakang agama tenggelam bersama-sama ahli UMNO,” katanya.

Jumaat lalu, seramai 40 orang Ulama muda yang diketuai Pensyarah UKM, Datuk Fadlan Mohd Othman menyerahkan borang keahlian kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

sinarharian

MM : Kenyataan politik daripada puak Syiah yang angkuh

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP