Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, June 19, 2010

Video seks Elizabeth Wong : Anwar nafi...Zahrain pertahan dakwaan...Zulkifli juga kata Anwar cakap

Oleh: ROSLI ISMAIL

Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan sidang akhbar lobi parlimen untuk menafikan dakwaan Datuk Seri Zahrain Hashim beliau memiliki atau pernah melihat video aksi seks Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan dan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Elizabeth Wong.

Beliau cuba meremehkannya sebagai satu dakwaan yang bukan serius.


“Kenapa kita perlu pedulikannya. Kenapa nak pedulikan orang yang dibayar. Adakah awak fikir ini satu tuduhan serius. "Nak layan apa, saya tidak ada video itu. Kalau saya ada saya akan dedahkan. Tetapi tiada buktipun bahawa saya ada. Dia tidak patut buat ini, ia tidak beretika dan tidak boleh diterima," kata Anwar .

“Saya tidak menonton. Saya tidak tahu jika dia menonton video lucah. Saya tidak tahu jika dia berbuat demikian,” katanya.

Dalam sidang akhbar itu Anwar yang kurang senang dengan asakan seorang wartawan RTM agar memberi bukti dakwaannya Ahli Parlimen PKR yang lompat parti disogok RM 2 juta telah bertegang urat dengannya hingga menyebut 'shut up '.

Sementara itu dalam reaksi segera ketika ditemui Agendadaily selepas itu Zahrain mempertahankan dakwaannya.

Katanya Anwar ada bercakap soal video seks itu dengan beberapa Ahli Parlimen PKR termasuk beliau di bilik Ketua Pembangkang di tingkat 14 bangunan Parlimen semasa isu Elizabeth hangat tidak lama dulu.

“To me very simple …bukan saya seorang yang dengar… pi tanya semua MP PKR... kalau nak bersumpah mari kita lawan bersumpah," katanya.

Ditanya apa yang diberitahu Anwar di situ beliau berkata,” dia kata apa yang disiar dalam internet (gambar Elizabeth sedang tidor) is nothing …dia kata ada video lagi teruk dari tu… I have proof.

“Biasalah dia tak mengaku… now he is cornered …the best now pi tanya semua MP yang hadir di bilik tu,”katanya.

Menurut Zaharin sebelum tulis mengenai perbualan Anwar tentang video Elizabeth Wong itu dalam ucapan perbahasan Rancangan Malaysia Ke 10 Isnin beliau terlebih dahulu periksa balik fakta agar tidak silap.

Antaranya ialah dengan Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu Zulkifli Nordin yang hadir sama masa perbualan itu.

“Kita bukan main lepas tak tentu hala... tak kan saya nak cakap benda tak wujud… kalau Anwar nak nafi dia boleh nafi." katanya.

Kemudiannya Zahrain adakan sidang akhbarnya bersama, Zulkifli dan Ahli Parlimen Bebas Wangsa Maju, Wee Choo Keong di lobi parlimen.

Di situ Zulkifli mengesahkan beliau hadir sama semasa Anwar bercakap mengenai video itu di bilik berkenaan.

Perbualan mengenai Elizabeth timbul semasa Anwar sedang memberi suatu taklimat kepada mereka di situ.

“Saya mengesahkan bahawa saya ada sama ketika taklimat itu dibuat di tingkat 14 Parlimen ...dia cuba meyakinkan kami untuk ambil tindakan memecat YB Elizabeth Wong…dan kalau siapa tengok selepas itu saya ada keluar kenyataan minta Menteri Besar Selangor agar memecat Elizabeth Wong… sebabnya dari situlah.

Ditanya apakah Anwar ada beri apa-apa arahan semasa itu, Zulkifli kata beliau akan dedahkan hal itu kemudian.

Ditanya apa yang Anwar cakap masa perbualan berkenaan,beliau berkata,” dia tengok sendiri …bukan sekadar gambar yang tersebar tapi ada benda lain…dia sebut benda lain itu video…dia Ketua Umum PKR (jadi kami percaya). ”

Katanya ada beberapa orang Ahli Parlimen PKR lain turut hadir.

Mengenai penafian Anwar pula beliau memetik ucapan perbahasan Zahrain merujuk pada Ketua Pembangkang itu dalam ucapan perbahasannya... lying is speaking to him .” Apa yang dia cakap kena check dulu,” tambahnya.

Zahrain, Zulkifli dan Wee berkata mereka tidak hairan kalau Anwar menafikannya.

Kata Zahrain “kalau dia nak nafikan, biasalah itu kepakaran dia. Saya sanggup bersumpah yang dia pernah kata dalam satu taklimat bahawa dia bukan saja pernah tengok gambar malah video Elizabeth juga.

Beliau juga menjelaskan tujuannya membangkitkan soal perbualan Anwar tentang video seks Elizabeth itu semata-mata untuk memberi contoh tentang pembohongan Anwar.

Katanya beliau sendiri tidak tahu sama ada video itu benar-benar wujud atau tidak.

Menurut Zahrain ia hanya berdasarkan apa yang Anwar beritahu mereka tentang video itu.

Katanya isu sebenar dalam hal ini ialah pembohongan Anwar.

“Bila dia buat tuduhan yang melulu (dakwa MP PKR yang lompat parti terima RM2 juta) yang saya rasa serius sebab itu persoal intregriti kami ..dia nak tunjuk kami ni tak ada integriti... tapi yang sebenarnya pembohong dia.

“Kami bukan nak serang peribadi cuma balas hujah apa yang dia kata dan beri contoh… bukan saja isu Elizabeth Wong tapi juga 16 September…sampai hari ni kita tak tengok adanya pengakuan bersumpah oleh MP BN (30 Ahli Parlimen BN yang Anwar dakwa nak lompat parti). Ini adalah contoh dia suka bohong.

Wee pula mencelah, “ inilah orang yang cakap tidak serupa bikin.” -17/6/2010

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP