Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Saturday, June 19, 2010

Zahrain dakwa dalam Dewan Rakyat Anwar sendiri buka cerita mengenai video acara ‘makan ais krim’ Elizabeth Wong

Yang Berhormat Elizabeth Wong mungkin sekarang tidak dapat tidor nyenyak seperti dalam gambar meletup yang diambil tanpa disedarinya dalam rumahnya.

Isu itu sudah lama sejuk manakala teman lelakinya, seorang pemuda Melayu aktivis PKR terus menghilang sampai ke hari ini.

Elizabeth juga sudah lama kembali jadi wakil rakyat macam tidak ada apa yang berlaku setelah timbul desas desus mungkin kosongkan kerusi ADUN Bukit Lanjan,Selangor sewaktu isu gambarnya jadi bualan hangat.

Ramai yang tersenyum sinis melihat bagaimana usaha ‘ mengsucikannya’ selepas itu. Ini termasuk muncul dengan berbaju kurung atas pentas ceramah PAS di Kelantan sekalipun satu dunia tahu beliau bersekedudukan dengan seorang lelaki Islam yang curi ambil gambarnya itu.

Apa agaknya perasaan Elizabeth bila mendengar kisahnya kembali hangat apalagi ia bukan bergegar di warong kopi atau kaki lima tetapi dalam sidang Dewan Rakyat.

Wow…rupanya bukan setakat gambar mengiurkan sedang tidor nyenyak tetapi ikut ceritanya ada video aksi seksnya.

Menariknya yang didakwa buka cerita pasal itu bukan orang lain tetapi bos PKR sendiri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pendedahan ini dibuat oleh Ahli Parlimen Bebas kawasan Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim yang juga bekas sahabat baik Anwar semasa membahaskan Rancangan Malaysia ke 10 di Dewan Rakyat Selasa.

Bekas Ahli Parlimen PKR itu membuat dakwaan itu bukan tidak bersebab.

Ini untuk menguatkan hujahnya setelah menyifatkan Ketua Pembangkang itu patut digelar "Ketua Pembohong" kerana sentiasa membuat pembohongan tanpa rasa malu demi mencapai hasratnya untuk berkuasa.

"Pembohongan demi pembohongan terus dilakukan tanpa sebarang rasa malu demi mencapai matlamat merampas Putrajaya. Bak kata seorang rakan beliau, itulah kelebihan Permatang Pauh, dia langsung tiada maruah dan harga diri," katanya.


“Lying is speaking to him,” tambahnya.

Anwar tidak ada dalam dewan sewaktu Zahrain berucap.

Zaharin berkata antara pembohongan yang dilakukan Anwar ialah dalam isu Apco, isu judi di Sabah serta tuduhan kononnya anggota-anggota Parlimen daripada PKR ditawarkan RM2 juta untuk lompat parti dan skandal seks melibatkan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri daripada PKR.

"Sekarang beliau membawa dongeng baru kononnya kami menerima sogokan RM2 juta. Saya tahu beliau membuat pembohongan itu kerana terdesak kerana beberapa cabang PKR bercadang mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap beliau semasa kongres PKR di Kota Baharu baru-baru ini," kata Zahrain.

Zahrain juga menasihatkan Kerajaan Persekutuan supaya tidak mengikut kerajaan Selangor yang membuat janji setinggi langit.

"Kalau air laut dijadikan tinta nescaya tidak cukup untuk menulis janji-janji mereka," katanya.

Ahli Parlimen itu secara spesifik menghuraikan tentang pembohongan mengenai video skandal seks Elizabeth.

Katanya,“saya tidak berminat dengan serangan peribibadi kepada mana-mana pihak.Tetapi Ketua Pembangkang sekarang dah berubah rupanya menjadi “ Ketua Pembohong”.

“Saya masih ingat bagaimana beliau membohongi kami mengenai isu skandal seks YB Elizabeth Wong dari Bukit Lanjan.

“Semasa skandal seks itu memuncak beliau memanggil kami dan memberi taklimat kononnya YB Elizabeth Wong mesti berhenti dan meletak jawatan Exco (Selangor) dan ADUN, kerana katanya bukan sahaja gambar yang tersebar,beliau pernah melihat video YB Elizabeth dengan perlakuan seks kononnya,termasuk acara makan ‘ais krim” katanya.

“Kami semua terkedu dengan kenyataan beliau itu. Malahan beliau nyatakan akan menunjukkan video itu kepada kami.

“Tapi hingga hari ini habuk pun tarak.YB Elizabeth Wong masih kekal dijawatannya. Sebaliknya YB Kulim Bandar Bharu (Zulkifli Nordin) yang mengkritik Menteri Besar Selangor (Tan Sri Khalid Ibrahim) kerana mengekalkan YB Elizabeth Wong yang akhirnya dipecat daripada parti apabila cuba mempertahankan Islam.”


Sehari sebelum itu, Isnin Zahrain yang ditemui Agendadaily di lobi Parlimen mendakwa waktu itu Anwar mahu beberapa pemimpin PKR terus memainkan isu berkenaan bagi memastikan Elizabeth melepaskan jawatan sebagai wakil rakyat.

“Sampai sekarang Elizabeth masih kekal. Mana dia video itu? Bagi saya Anwar sengaja buat cerita semata-mata nak minta kami sokongnya (singkir Elizabeth),” ujar Zahrain.

Soalnya sekarang bagaimana agaknya Elizabeth nak mengadap bosnya setelah mendengar apa yang didakwa oleh Zahrain itu ?.

Juga apakah Anwar nak menafikan dakwaan terbaru yang Ahli Parlimen Bayan Baru itu bagi contoh untuk gelarnya sebagai "Ketua Pembohong” ?.-16/6/2010

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP