Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Tuesday, December 14, 2010

Eksklusif : Ummi Hafilda menjawab fitnah penyokong PAS Farihah Ahmad dalam blognya


Farihah Ahmad"PERJUANGAN MENENTANG KEMUNGKARAN INSAN MUNAFIK DAN PENGORBANAN SRI KANDI"??? adoihh, terkencing terberak aku baca artikel ko ni Ummi... ayoyo Ummi...kantung sudah keringkah??

deyy...cuba tengok dakwaan-dakwaan ini dahulu sebelum saudari membuat dakwaan ke atas orang lain yg LANGSUNG TIADA BUKTI ni...

Apa benar dakwaan Ummi mendapat suatu projek di Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) sebagai imbuhan untuk peranan yang dimainkan saudari??
(1 Nov 1999,Bernama)


Ummi HafildaProjek pengiklanan di Airport, saya rasa anda kurang membaca mungkin hanya ambil akhbar tabloid, kita harus adil pada semua, mcm saya harakah ke suara keadilan ke saya beli nak tau apa dia cakap, lepas tu nilaikan. Saudari saya telah terlibat dalam perniagaan seawal umur 23 tahun, dan punya syarikat pengiklanan sendiri umur 25 saya dah capai taraf jutawan melalui penjualan billboard, bukan jual diri ok, orang jual diri ni kita boleh tengok muka dia berkeruh tak de NUR, tengoklah muka kawan baik awak tu pemimpin besar awak tu dah macam muka setan, tak de NUR tak de cahaya iman, wajah Dr. Mahathir walaupun dah 85 tahun tapi tetap bercahaya dan berseri semuanya berpunca dari kejernihan hati, iman dan perbuatan.

Saya tulis surat salahlaku anwar umur saya 28 tahun so maknanya saya berduit bukan kerana dengan upah konspirasi seperti yg dituduh tapi sebelum tu lagi saya dah berjaya ketika itu akan saya buktikan melalui gambar saya beri 200,000rm setiap tahun kepada persatuan pemadam msia (Dadah Kebangsaan) untuk tujuan kebajikan ketika umur saya 25 tahun lagi saya dah berderma sebanyak itu.

So dajal mana pulak nak tuduh kata saya dapat imbuhan projek di Airport bahkan kerana surat keramat saya itulah saya hilang hampir berjuta ringgit kerana kontrak saya ditamatkan serta merta. Saya hilang penaja penaja besar pengiklanan yg dah sign kontrak berjuta ringgit dgn saya. Itulah nilai pengorbanan yg harus saya bayar kerana perjuangan agung ini.

Tapi tak pelah, itu pilihan saya, tak kaya lagi tak pe yg penting, iman, akidah , maruah diri, prinsip hidup, hala tuju dan sumbangan terhadap agama, bangsa dan negara. Saya tak peduli bagaimana manusia memandang saya tapi yang penting bagaimana Allah melihat saya. Hati saya, Nawaitu saya, perbuatan saya, perjuangan saya dan impian saya.

Tak Payah nak PLASTIK, HIPOKRIT LAMBAT LAUN ORANG TAU JUGAK TAIK TAIK KITA NAIK KE MUKA. Saya suka kata kata falsafah ikon agung Mahatma Gandhi, katanya kalau kita hidup hanya untuk diri dan keluarga maka kita masih belum dianggap berguna tetapi kalau kita hidup untuk diri, keluarga, agama, bangsa dan negara maka barulah kita menjadi manusia sempurna.


Farihah AhmadBagaimana pula dengan catatan bapa Ummi sendiri(Catatan Haji Ali bin Omar, 18.10.98) mengenai sikap Ummi?? antara kandungannya,
'Saya lucutkan warisan zuriat Ummi Hafilda dengan tidak mengaku anak dunia dan akhirat'
saya andaikan Ummi pasti lebih arif mengenai keseluruhan kandungan catatan ayahanda saudari itu...


Ummi HafildaSoalan kedua kononnya saya anak derhaka, kalau saya anak derhaka dah lama dah dapat bala, jangan main main dengan hukum karma Allah terhadap penderhakaan kepada orang tua. Cepat kena. Namun shukur setiap solat tak henti saya sedekahkah fatihah untuknya dan setiap pagi dan malam sebelum tidur pasti saya membaca yasin untuk kedua ibu dan bapa untuk arwah abah saya mohon pada Allah dengan berkat mukjizat Yasin dan khanzal arash bagaimana terangnya doa itu moga Allah lapangkan kuburnya, terangkan kuburnya, tempatkan dia bersama para Auliya dan ulamak. Amin.

To me arwah abah adalah yg terhebat, sorang guru agama yg banyak mengajar saya erti bertwakal kepada Allah secara total bagi apa jua masalah kehidupan. Tanpa ilmu yg diturunkan tanpa iman yg dipasakkan dalam jiwa, dah lama gila dengan tekanan dan serangan fitnah yg dahsyat ni. Shukur ilmu agama yg ditinggalkan menjadikan saya lebih kuat. Azmin tak payah nak cakap saya anak derhaka atau nak buat segala surat bersumpah kerana dia dengan Anwar memang mcm sesumpah bertukar tukar mengikut keadaan.

Nak tanya Azmin setiap kali abah masuk hospital sape yg jaga abah even tido jaga abah di tengah malam Azmin tak pernah tapi sayalah yg sering menjaganya boleh check di Institut Jantung Negara termasuk tanya pakar bedah Dato Yahaya siapa yg sering bersama di hospital termasuklah kalau hantar check up kedua ibu bapa setiap bulan ada ke Azmin luangkan waktu bawak mak pergi hospital tiap bulan ada ke?

Saudari Farihah tak tengok program astro awani tahun lepas ke berapa kali ibu saya bonda Che Tom buat kenyataan di tv dia kata dia berdoa pada Allah tiap hari diberi petunjuk siapa yg bersalah sama ada saya atau Anwar tapi alhamdulilah ibu kata akhirnya orang yang bersalah telah ke penjara bukan Ummi. Itu kata kata ibu saya so, kalau saya ni anak derhaka kenapa ibu saya sampai hari ni masih menyokong perjuangan saya, bahkan ketika Azmin nak ke mekah tahun lepas apa pesanan ibu saya kepada dia AZMIN BERTAUBATLAH yg menyebabkan Azmin naik angin dia kata kenapa perlu dia bertaubat dia tak berdosa punya angkuhnya pada ibu sendiri pun dia nak kencingkan.

Kakak saya yg kedua pun baru balik Mekah nama Intan dia kata dia menangis dan berdoa di depan kaabah supaya Azmin diberi hidayah insaf di atas segala dosa dosanya. Kak Long saya pun baru 3 hari lepas sebelum berlepas ke India ada kata dia tak keberatan kalau ada wartawan nak tanya pendapat dia, cuma satu pinta dia sebagai kak long Azmin bertaubatlah, pasal politik dia tak pandai nak bercakap kerana dia suri rumah.

Abang ipar saya Jamal saya anggap abang kandung dunia ahirat sering memberi kata kata semangat dan dorongan yg buat saya terus ingin ke depan menegakkan kebenaran. Dia pun turut berdoa depan kaabah baru baru ni bahkan ketika wukuf dia ada sms dengan saya dia kata dia baru je berdoa pasal Azmin dan Shamsidar, berlinangan air mata saya bila baca sms tu, abang ipar lebih mulia dari abang kandung sendiri. Itulah ujian tuhan.

Abang ipar saya Said pun saya sanjung tetap bersama saya hingga ke hari ini, dari segi prinsip, Azwan pun saya ucap terima kasih walaupun dia ni gila gila laser tapi dia ada prinsip dia memang meluat dengan si Anwar tu dan saya tau dia sanjung Dr. M sampai hari ni.

Abang tiri saya yg sulung pun Razali sering bertanya khabar dan mendoakan saya, dan sepanjang ke mahkamah selama 100 hari siapa yg teman saya kak long Norlia, kak lang Intan dan Azwan tiap hari akan saya titipkan gambar dalam blog nanti sebagai bukti, kenapa kakak-kakak tak bersama dia dan kenapa dia tak bertegur sape dengan mereka hari hari di mahkamah, itu kakak kakak dia yg basuh berak kencing dia masa kecik sampai darjah satu pun masih berak dalam seluar tanyalah kak long dia selalu cikgu panggil suruh cuci bontot Azmin dah terberak dalam seluar dan kenapa selama berbelas tahun dia tak bertegur sapa dgn kakak-kakak dia jadi YB hangguk adik beradik sendiri pun dibuang nak pimpin masyarakat dan negara pi lah mabuk bini sendiri pun di gadai apatah lagi bangsa melayu nanti dilelong kat mana nanti nauzubilah (mulalah saya marah nada saya bertukar melampau sangat dia yg jahat, difitnah kita pulak disisih keluarga.

Tanya Nalla tanya pakar DNA Lim Kong Boon air mani siapa? so kenapa Farihah nak fitnah kata saya dah tak relevan di kalangan keluarga, apa nak suruh semua ahli keluarga saya tampil ke depan ke menyatakan yg benar ke. Nanti orang tuduh lagi dapat upah dari Najib, letih lah nak jawab semua fitnah ni buang masa.


Farihah AhmadApa pula respon saudari terhadap kenyataan Mahathir’s Political Secretary Aziz Samsuddin yg mengatakan,
“Ummi Hafilda is a prostitute, sodomy would be the best way. Other ways would have no affect.”??


Ummi HafildaKononnya kenyataan Dato Aziz Samsudin kepada raja komando nauzubilah minzalik nak sebut pun meremang bulu roma ummi is a prostitute, ummi adalah pelacur, kesian saya, sedih saya, begitu hebat harga yang saya perlu bayar untuk menyelamatkan negara saya dari kehancuran. Seperti yg disahkan Anuar Shaari pembunuhan karektor telah dilakuakan ke atas saya sejak 1997 bagi menghilangkan kredibiliti saya sama sekali, di pandangan rakyat siapa saya kononnya nak bercakap pasal moral orang lain ini strategi syaitan sebab kita tengok hari ni dah rogol anak sampai kembung dah rogol cucu masih masuk mahkamah pakai kopiah bila keluar laungkan allahuakbar, ini budaya anwar supaya minda umum di'saiko'kan yg bersalah nampak mcm malaikat hidup, yg benar digambarkan sehinanya.

Dato Aziz bercakap sendiri dengan saya bahkan bersumpah demi Allah demi rasul dia tak pernah kata sehina itu ke atas saya dan saya ingin mencadangkan mana mana wartawan tak kiralah keadilan atau utusan pergi interview Dato Aaziz sendiri kalau nak kata saya cuba menegakkan benang yang basah. Tapi dah terbukti orang orang kanan dia yg taksub pada dia sampai sanggup masuk penjara kerana dia mcm Ezam dan Nalla akhirnya berkata Ummi Hafilda berkata benar, so kenapa lah Farihah tak boleh nak berfikir lagi secara rasional.

Siapa benar siapa penipu mustahil ke kalau kita baik semua orang di sekeliling kita bukan sahaja meninggalkan kita tapi selepas itu memerangi kita dengan agresif sekali dan menjadi musuh utama kita. Sudah pasti dialah yg jahat, yg setan, yg munafik, yg menderhaka.

Azmin tak payah naik angin semua sultan pun dah murka dengan kenyataan dia dan Anwar so bukan dari adik dia saje. Kenapa kau berdua diserang dari semua arah dalam dan luar negeri mungkin doa doa orang yg teraniaya di zalimi, difitnah seperti saya dan Saiful telah di jawab Allah. mcm berteh goreng kena sesah dek semua orang kanan dia dulu bahkan hari ni kena SERANG TEBUAN OLEH KENYATAAN WIKILEAKS, SINGAPURA DAN AUSTRALIA. LAKNATULLAH DAH SAMPAI. so tak payah nak tepis tepis lagi ambik wuduk masuk mana mana masjib BERTAUBATLAH kalau gentlemen mcm Clinton mintak maaf pada seluruh rakyat msia mcm Clinton buat dulu pohon maaf pada seluruh rakyat Amerika, orang kafir pun tau rasa bersalah dan berdosa, saya pasti kalau Anwar, Azmin, Azizah pohon maaf sudah pasti seluruh rakyat akan memaafkan nya, sedangkan nabi pun ampunkan umatnya siapalah kita pula manusia, tapi kalau mereka masih terus terusan mendabik dada, menyerang orang lain pula dengan segala fitnah yg dahsyat, menghina hak istimewa orang melayu maka WAJIB BAGI KITA SEMUA ISTIHARKAN PERANG KEATAS MEREKA HABIS HABISAN. SAMA ADA KITA MATI ATAU MEREKA YG TERSUNGKUR KEBUMI DEK HIPOKRASI MEREKA SENDIRI. BUKAN MAHATHIR YG TERSUNGKUR TAPI INSAN INSAN DURJANA YG MENERIMA HUKUM KARMA DARI ALLAH SWT.


Farihah Ahmad"takut pada Allah, atau sekurang-kurangnya malu pada malaikat"
suka saya dengan statement saudari yg ni...
Ummi tentu masih ingat pada perbicaraan anwar yang dulu ada seorang lelaki yang bernama Norazman Abdullah @Baginda telah mengaku mengadakan hubungan seks dengan saudari di London.

soalan saya : kenapa pihak berkuasa agama tidak mengambil tindakan ke atas pengakuan tersebut???

adakah ini sikap yg menunjukkan bahawa saudari, "TAKUT PADA ALLAH,ATAU SEKURANG-KURANGNYA MALU PADA MALAIKAT"??

saudari Ummi tentu masih ingat kes saman saudari terhadap Bacaria mengenai isu 'Bacaria yg menuduh saudari telah berkahwin....dan saudari mendakwa MALU BESAR..’
Saudari telah menang saman RM150K dalam kes Bacaria ini...

TAPI yg HAIRANnya kenapa saudari tak pula menyaman Baginda ?? kalau hendak diikutkan, pengakuan dan dakwaan Baginda(4) itu LEBIH SERIUS dan AMAT MEMALUKAN...
hehe, inikah yg dikatakan,
"TAKUT PADA ALLAH,ATAU SEKURANG-KURANGNYA MALU PADA MALAIKAT"??

Amat bersimpati dengan nasib saudari yg cukup menyedihkan apabila kaum keluarga saudari sendiri seolah-olah menganggap saudari tidak 'relevan' lagi sebagai anak ALI.

*cakap biar serupa bikin~


Ummi HafildaSoalan terakhir dari farihah hubungan seks dgn si Iban Baginda rakyat Sarawak. Itulah kata saudari ni tak banyak membaca hanya kutip kutip cerita dari insan insan puaka, gambar saya pernah keluar di Mingguan Malaysia melakukan sumpah laknat dengan menjunjung alQuran akan saya titipkan dalam blog saya nanti gambar tersebut bersumpah dengan nama Allah dan rasul bahawa saya tidak pernah melakukan zina atau apa pun hubungan seks dengan beliau dan rela dilaknat allah sekiranya saya berbohong.

Mengikut Islam sekiranya kita menipu dalam sumpah laknat Allah tidak akan melambatkan walau sesaat pun bila cukup haul yakni tempoh selepas setahun tapi dah lebih 10 tahun saya masih sihat alhamdulilah dalam rahmat Allah sentiasa dan sering dihantar orang orang yg baik menjadi sahabat saya. Tak de pulak bala atau serangan dari semua arah mcm dia dan azmin dok hadapi sampaikan kumpulan orang-orang India yg dianak tirikan dan ditipu dalam parti pun dah berkumpul beratus orang menyerang mereka melalui demonstrasi. HARI NI LAGI DAHSYAT LETUPAN GUNUNG BERAPI DEK MAKLUMAT WIKILEAKS NAK LARI MANA LAGI, TERBANGLAH IKUT RAJA PETRA NYAH KAMU BERDUA DARI SINI BUAT MALU BANGSA JE ORANG MELAYU TAK DE JAHAT MCM TU.

Farihah bertanya lagi kalau saya boleh saman karangkraf kenapa saya tak saman Baginda, tu lah kata saudari memang tak banyak membaca, saya telah buat lapuran polis mengenai fitnah yg dahsyat itu di bawah fitnah jenayah, kerana bagi saya kalau saman pun tak guna bukan dia berduit setakat jadi driver dan pecacai Datuk Sng kawan baik Azmin n Anwar so saya nak dia ke penjara di atas fitnah yg dasyat tu, tapi malangnya mungkin pihak polis lebih banyak menumpukan kes yang lebih penting ketika itu iaitu segala pertuduhan dahsyat ke atas anwar maka kes baginda tergantung, namun saya masih berharap pihak polis akan membuka fail semula.

Saya harap bekas peguam fanatik Anwar, Zulkifli Nordin dapat memberi bukti tentang katanya Baginda si driver telah di beri imbuhan tanah di Selangor dan di lantik menjadi chairman, saya ingin tau kebenaran cerita itu dan lihat bukti tersebut, inshaalah Allah izinkan.

Zul juga yg membuka pekong bahawa orang yg sama telah mengaku murtad dan keluar dari Islam dan memberi makan babi kepada anaknya, di mana telah menjadi isu panas baru baru ni ketika budak itu dipukul oleh guru kerana makan babi.

So masyarakat nilaikan lah orang yg amat rendah nilai hidup boleh ngaku murtad boleh makan babi so apa masalah setakat nak mengaku oh saya dah tido dengan sipolan sipolan kalau imbuhannya cukup lumayan.

Sebenarnya yg mengamalkan kerja kotor upah mengupah ni dan teori kotor konspirasi adalah Anwar dan Azmin, mereka buat sebab tu mereka sering tuduh orang lain mereka yg melacurkan diri dan parti sebab tu mereka tuduh orang lain pelacur dan sanggup bawak saksi palsu ke mahkamah kan itu semua termasuk dalam 7 dosa besar mengemukan saksi palsu atau menjadi saksi palsu sehinggakan adik sendiri pun dizalimi semata mata menutup kemungkaran diri, isteri dan bos munafiknya.

Berat betul dosa dosa si Azmin ni tak taulah macam mana dia nak mati nanti kalau masih tak bertaubat atau mohon maaf pada orang orang yg dizalimi mcm Tun, mcm saya, mcm Saiful, mcm pm tak taulah buah pinggang dia pun dah dibuang satu sebab terlampau banyak makan rezeki haram rezeki kotor rezeki lendir rezeki rasuah, so lu pikirlah sendiri.

Hidup tak tenteram sentiasa ada musuh baru mcm cendawan tumbuh mengasak mereka walau duit kocek penuh melimpah ruah tapi tiada keberkatan hidup dan ketenangan hidup. Muka pun makin hari makin macam puaka, orang lain yg dituduh jahat ada jugak Nur di wajah so renung renungkan lah.

Namun saya tak mudah lemah atas sebarang kemungkinan fitnah yg baru yg akan muncul, kerana saya percaya dan yakin hamba yg benar sentiasa diberi lindungan oleh Allah apatah lagi apa yg saya buat adalah jihad kepada agama, bangsa dan negara.Yang busuk tetap akan berbau walau macam mana pun kita cuba menutupinya.Letih lah jawab soalan soalan fitnah ni, tapi saya perlu membersihkan nama wajib dalam islam kalau tak rasulululah tak pergi berperang bila hak orang islam dirampas atau kepala dipijak atau hati ditoreh melampau sangat.

Kita manusia ada perasaan dah lama sangat bersabar ingatkan dia nak bertaubat dan balik ke pangkal jalan bila saya diam seribu bahasa rupanya lagi setan. So marilah kita semua yg dah diberi hidayah dan petunjuk perangi mereka habis habisan sebelum bumi bertuah ini terlepas ketangan pengkhianat -pengkhianat negara yg rakus dek nafsu durjana kerana wang dan kuasa telah menghantui mereka.

Ok lah setakat ini lembaran jawapan harap yg budiman dapat menerima seadanya. Maklumlah saya manusia biasa bukan maksom kalau tersalah bahasa dan gaya itulah saya tak plastik tak reti nak hipokrit.Kalau yg masih menyampah tak pe lah namun saya yakin lebih ramai yg menyokong perjuangan saya dari terus menganyang saya. Apa pun yg baik dari Allah yg buruk dari manusia , Allah tak pernah zalim pada hambanya namun hambanyalah yg menzalimi diri sendiri.

Assalammualaikum. Ramai ramai kita buat solat hajat supaya kebenaran timbul. amin


Sila click image untuk ke blog mereka berdua

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP