Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Wednesday, December 15, 2010

Teman & Anwar - My Story


Teman ni sebenonya penyokong kuat DSAI. Dari mula dia masuk UMNO dan kemudian menang KP UMNO Malaysia mengalahkan Dato Suhaimi Kamaruddin dengan 10 undi dan lepas itu memegang jawatan Timb Menteri di JPM, teman ikut dia. Kalau dia datang ke Perak jaranglah tak ada muka teman didalam majlisnya. Gemo bebeno teman mendengo dia berucap. Memang teman akui ucapan dia power gila.

Bila dia dipecat daripada UMNO dan dari jawatan kerajaan, timbul juga tandatanya di dalam kepala hotak teman. Betoi ke perangai Anwar tak senonoh macam diceritakan. Teman pun mula menyiasat dan mencari kebenaran. Nak mencari kebenaran mesti dengo dua belah pihak. Tak boleh dengo sebelah pihak terus jump into conclusion. Mana ada hakim dalam dunia ini dengo sebelah pihak terus jatuh hukum. Kalau ada pun kangaroo court (ala komunis). Dalam Islam mesti dengo dua belah pihak.

Teman pun dengo juga ucapan Anwar. Dia kata bila dia keluar nanti tidak ada apa yang dibawanya kecuali sebuah kereta Proton Saga dan dia dah beritahu Azizah suruh dia siap2 untuk bekerja balik sebagai doktor. Kesian juga mendengo Anwar keluar seolah keluar sehelai sepinggang. Pendengar bukan main marah dan memaki hamun Dr.Mahathir. Timbullah gelaran Maha Zalim, Maha Firuun dan macam-macam lagilah yang tak sedap telinga orang yang berfikir mendengarnya, tetapi gemo beno le orang yang dah mula bencikan Dr.Mahathir.

Teman pun pergi pulak dengo di pihak lagi satu. Teman dengo penerangan daripada Dr. Mahathir. Setelah diterangnya dengan panjang lebo peristiwa yang berlaku sehingga menyebabkan Anwar disingkir, Dr.Mahathir berkata "TUAN TUAN BALIK KE TEMPAT MASING MASING, ADAKAN SEMBAYANG HAJAT BUKAN UNTUK SAYA TETAPI UNTUK KEBENARAN SUPAYA AKHIRNYA YANG MENANG IALAH KEBENARAN".

TERSENTAK teman dibuatnya. Mana mungkin Dr. Mahathir suruh orang sembahyang hajat sekiranya dia ada terlintas dihatinya hendak menganiayai Anwar.

Jadi solat hajat telah diadakan di surau2, di masjid2 di seluruh negara. Malahan ada rombongan pergi ke Masjidil Haram di Makatulmukarramah untuk menunaikan solat hajat. Doanya sama iaitu mohon ALLAH tunjukkan kebenaran.

Tak berapa lama kemudian, Dr.Mahathir menunaikan ibadah umrah. Bila tiba musim haji, Dr.Mahathir pergi sekali lagi ke Mekah menunaikan ibadah haji. Di Mekah Dr.Mahathir telah diberi kesempatan masuk ke dalam KAABAH dan di MADINAH ke makam Nabi MUHAMMAD S.A.W.

Sekembalinya Dr.Mahathir dari menunaikan haji, seorang rakan teman (ADUN di Perak) telah berkesempatan bertemu dengan Dr.Mahathir di Putrajaya di sebuah cafetaria. Dia lihat Dr. Mahathir berbaris mengambil barang makan dan setelah membayarnya, dia pergi ke meja makan.

Katanya "SAYA LIHAT MUKA DR.MAHATHIR JERNIH, BERSIH".

ALLAH telah makbulkan doa solat hajat kaum muslimin dan muslimat.

Teman hairan kenapa Anwar yang merasakan dirinya teraniaya tidak membawa seluruh ahli keluarganya ke Tanah Suci. Bukankah dia orang yang teraniaya? Bukankah doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan oleh Allah. Sebaliknya Anwar round Malaysia menghasut rakyat supaya bangkit menjatuhkan kerajaan di bawah pimpinan Dr. Mahathir.

Maka teman ambil keputusan tinggalkan Anwar. Tindakan teman tepat. Kemudian Anwar ulang semula perangai dia yang lama dengan Saudara Saiful Bukhari Azlan, pekerjanya sendiri.

Saiful berani bersumpah tetapi Anwar sampai ke hari ini tidak berani melakukannya.

ORANG TAKUT KERANA BENAR ATAU KERANA SALAH?

Sama-sama kita renungkan. Assalamualaikum.


Oleh : Abdul Hayee
December 15, 2010

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP