Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Sunday, July 4, 2010

Anwar Ibrahim seorang 'PEJUANG'!

Inilah bangunan 'Galeri Pejuang' yang dibina oleh Anwar Ibrahim di seberang jalan bertentangan dengan rumahnya di Jalan Kilang Ubi, Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam.

Dan di pintu masuk Galeri Pejuang itu digantung pula sepotong ayat Quran dengan tafsirannya sekali yang didakwa sebagai ayat 30 surah An-Anfaal. Tafsiran Bahasa Melayu ayat 30 yang ditulis di papan itu ialah - "Mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya." .

Ayat 30 surah an-Anfaal itu yang sepenuhnya (lengkap) adalah seperti di bawah:-



"Dan ingatlah (wahai Muhammad), ketika orang-orang kafir musyrik (Makkah) menjalankan tipu daya terhadapmu untuk menahanmu, atau membunuhmu, atau mengusirmu. Mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya."

MM : Jadi, anda berfikirlah sendiri mengapa Anwar menggunakan sebahagian ayat 30 surah An-Anfaal di atas pintu masuk 'Galeri Pejuang'nya itu.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP