Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Friday, April 23, 2010

Yee haa..... PAS FOR ALL & ISRAEL 4 ALL


PAS For All: Pemimpin PAS mula melenting...

Seorang pembaca mengirim email ini untuk menunjukkan bagaimana PAS mengambil semangat Israel 4 All dalam kempennya PAS For All. Juga lihat pada cogankata "Tourism for people with special need" pada Israel For All digunakan dalam kempen itu pakai ayat bernada hampir sama "Jadikan negeri kami negeri beragama tempat istirehat orang-orang miskin yang memerlukan". Ia diambil dari laman web Husam Musa. Sebelum ini Agendadaily siar logo keduanya hampir ada persamaan

Ramai tahu Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar yang turut dikaitkan dengan Kumpulan Erdogan adalah antara penyokong tegar Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam isu Apco Worldwide yang dituduh pembangkang 1Malaysia ciplak 1Israel, Mahfuz antara yang lantang menyerang kerajaan dalam dan luar Dewan Rakyat.

Bagaimanapun, apabila ahli parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan serta Ketua Pemuda UMNO, KhaIry Jamaluddin mengaitkan PAS mirip sebuah parti politik yang menganggotai pakatan 1Israel, beliau betul-betul melenting.

Malah, ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad, ahli parlimen Kuala Krai Dr Hatta Ramli dan Kuala Selangor, Zulkifli Ahmad turut bangun meminta Abdul Rahman menarik balik kenyataan itu.

Menurut Abdul Rahman, 1Israel adalah pakatan ketika pilihanraya Israel pada 1999.

“1Israel terdiri daripada parti Buruh, parti Meimad dan yang terakhir Gesher yang berjuang untuk agama sama seperti PAS,” kata beliau menyebabkan ahli-ahli Parlimen terlibat dalam pertikaman lidah.

Ahli-ahli Parlimen PAS mendesak agar Abdul Rahman menarik balik kenyataan itu tetapi enggan berbuat demikian kerana kedua-dua parti menggunakan agama sebagai platform mereka.

Bagaimanapun Abdul Rahman akhirnya menarik balik kenyataan itu apabila kekecohan bertambah buruk.

Isu kaitkan PAS dengan Israel tidak berakhir di situ apabila Khairy sekali lagi menyentuh slogan PAS For All sama dengan Israel 4 All.

Mahfuz yang ditemui pemberita di luar Dewan ketika minta ulas perkara itu, cuba mengelak dengan jawaban berbolak balik.

“Israel For All itu syarikat pelancongan, tak sama dengan PAS For All. PAS parti politik. Itu berbeza dan tidak berkaitan. Itu hujah kebudak-budakkan,” katanya.

Beliau menafikan PAS ciplak slogan dan logo Israel For All.

Malah, katanya beliau tidak tahu pasal isu itu kecuali sejak timbul isu 1Israel dan 1Malaysia.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu mendakwa PAS mencipta sendiri logo PAS For All.

Beliau beri alasan tidak ingat bila PAS For All diwujudkan.

Senang cakap cara Mahfuz jawab beliau nak elak PAS dikaitkan dengan Israel kerana bimbang dijadikan isu memakan diri pari itu.

Sumber: agendadaily

1 comment:

Popular Posts

About Me

My photo
Seorang Melayu Muslim yang dapat membezakan antara kehidupan seribu tahun lampau dengan kehidupan hari ini dan kini tinggal di daerah dan negeri di mana keturunan bukan Melayu menguasai politik, ekonomi, hartanah dan pendidikan.

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP